Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Gül Yapraklı Lokum

Gül Yapraklı Lokum
 

Geleneksel tatlarımızdan biri olan Türk Lokumunu anlatmaya gerek var mı sevgili okuyucular? Üretimine dair hepinizin bir fikri var az çok. Herkesin de sevdiği, beğendiği bir lokum çeşidi vardır illa ki. “ Ben karışık sultan lokumundan başka yemem arkadaş.”  diyen de , “ Lokum dediğin narlı olur.”  diyen de var. Şimdi ise yeniliklerle tanıştığımız bu köşede farklı bir lokum üretiminin haberini getirdim.

Gül yapraklı lokum! Evet doğru, güllü değil sadece. Yapraklı…  Aslında bu üretim gerçekleşeli bir süre geçmiş, çok da yeni değil ama sizlere her zaman söylediğim gibi :  “Tüketici duymadıysa, her zaman yenidir.”  Bilenleriniz mutlaka vardır, duymayanlar için anlatmaya geldim.  Gül yapraklarıyla kaplı bir üretim gerçekleşmiş sektörde. Kimin aklına gelmiş bilmiyorum ama iyi ki denenmiş ve devamı gelmiş, daha önce hiç denk gelmedik çünkü buna. Kısaca üretim şu şekilde gerçekleşiyor, normal geleneksel Türk lokumu üretimi sırasında gül mayası kullanılyor ve ardından lokum üretimi tamamlandıktan sonra genellikle “ Isparta İlimizden gelen meşhur yenilebilir gül yaprakları “ lokumun üstüne ve tüm yüzeyine ilave ediliyor. Sonrasında ise kesilen lokumlar, sizler için tüketime hazır hale geliyor. Gülün kokusunun güzelliği mi? Gül yapraklarının görüntüsü ve renginin güzelliği mi? Lokumdaki tat mı? Acaba hangisi daha çok puan alır bilmiyorum ama lokum üretiminde farklılık konusunda ilk sıraya taşındığı kesin. Çeşit olarak ise, gül yapraklı narlı Antep fıstıklı ,Gül yapraklı fıstıklı lokum benim bildiklerim.

Tüketicilerden oldukça fazla ilgi gören bu lokum şöhretini yenilebilir gül yapraklarına borçlu, öyle değil mi? Ne güzel bir ülkede yaşıyoruz, her şehir farklı güzellikleriyle ve ürünleriyle birbirini tamamlıyor.

Bizleri bu görsellik ve tatla tanıştıran üreticiye okurlarım ve tüketiciler adına teşekkür ediyorum.

Sağlıkla Kalın!

Not : “ Gül gibi lokum.”

Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..