Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '18

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Gümüş Saz Evinde Erenler’li ve Nurdan’lı Türküler Etkinliği

Gümüş Saz Evinde Erenler’li ve Nurdan’lı Türküler Etkinliği
 

Ateş miyim, pervane mi?/ Derviş miyim, divane mi?

Sevdalardan geçip giden /yolculuğa bahane mi?
Sevdalardan geçip giden /yolculuğa bahane mi?
Ömrüm ömrüm, ömrüm ömrüm,/ Yolculuğa bahane mi? 
Ömrüm ömrüm, Fakir ömrüm,/ Yolculuğa bahane mi?

Sonu görülmez düş gibi,/ Sokaklarda berduş gibi,
Çırpınıp çırpınıp düşen, /Kanadı kırık kuş gibi.
Ömrüm ömrüm, ömrüm ömrüm,/ Kanadı kırık kuş gibi
Ömrüm ömrüm, fakir ömrüm,/ Kanadı kırık kuş gibi.

Yar aşkımı verdim sana,/ Yüzün sürüp koklasana..
Dünyayı döndürdüm sana,/ Emanetim saklasana..
Ömrüm ömrüm, ömrüm ömrüm,/ Emanetim saklasana.
Ömrüm ömrüm, fakir ömrüm,/ Emanetim saklasana
.”

Medya ortamında gözüme yansıdı. Ne mi?  ‘ Çağlayan Vatan Cad. No: 31 Kat: 1 Kâğıthane / İstanbul’ adresindeki Mesut Gümüş’e ait Gümüş Saz Evi’nde halkın ayağına giden sanatçılarımızdan Nurdan İpek Yeşilyurt ile Mehmet Erenler’in birlikte konserleri olacağı duyumu…

Hemşerim Nurdan İpek de ayrıca davet etti. Mesut Gümüş ile telefon görüşmesi yaparak yerlerini öğrendim.

Müzik ruhun gıdasıdır.” Düşüncesiyle mekândan içeri adım attığımda Nurdan Hanım’ın gönül sıcaklığı ile karşılaştım. Bu arada eşi Serhat Yeşilyurt ve Mehmet Erenler ile tanıştırılmanın mutluluğunu yaşadım!

Anadolu müziğinin öncülerinden Bağlama ustası ve ses sanatçısı Mehmet Erenler; mütevazılığa, candanlığı ve gerçekçiliği ile gözlerden kaçmayarak kendisini belli etti!

Nurdan İpek Yeşilyurt; bu yıl tanıştığımız o kendine özgü dalgalı ve etkileyici sesi çok güzel olan, hümanist, güler yüzlü, yapıtları zevkle dinlenen içten bir sanatçı…

Mesut’un annesi, babası ve kardeşleri yanı sıra bağlama kursuna katılanlar ve kimi hemşerileri de oradaydı. Hepsi de güler yüzlü, içten, konuksever ve güzel insanlar! Bir başka ilginç görüntü; duvarlarda bağlamalar sıralı, THM sanatçılarının fotoğrafları bezeli… Baktıkça düşündürücü…

Küçük salonda Nurdan söyledi Türk müziğine karışı kendisini adayan Mesut bağlamasıyla eşlik etti. Erenler çaldı söyledi. Kimi zaman koro olarak ses dalgalandı. Sanatçılarını sevdiler! Sanatçıları onlar için türkülerini seslendirdiler. “Değmen benim gamlı yaslı gönlüme…” türküsüyle coşku zirve yaptı! Anılara sahip çıkmak adına etkinlik sonrasında sanatçılarla fotoğraflar çekildi.

Kendilerine arabasına karan uğurlayan müzikseverlere karşı Nurdan İpek duygularını şu sözcüklerle aktardı: “Muhteşem bir karşılama sevgi dolu, çok teşekkür ediyorum. Başta Mesut Gümüş’e, tüm yakınlarına ve bağlama kursu öğrencilerine... Beni ve Erenler Hocamızı o kadar mutlu ettiniz ki… Esen kalınız.”

Orada tanıştığım Mesut Gümüş’ün çocukluk arkadaşı Emin Direkçi adlı beyefendi, kibar, hümanist ve sosyal genç, beni arabasıyla evime dek götürmek istediğini söyledi. Her türlü toplu taşıma araçlarının çalıştığını söylediysem de götürmekte direndi.

Araçta yol boylu söyleşimiz sürdü. Ahmet Arif’in ‘Hasretinden prangalar eskittim’ albümü eşliğinde Maltepe’de oldum. Yol arkadaşım Emin Direkçi’ninyanı sıra emeği geçenlere ve konukseverliklerini gösterenlere sevgi ve saygılar…

*

                          NOT: Fotoğrafları aşağıda slayt görünümünde izleyebilirsiniz.

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..