Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '17

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gümüşhane Üniversitesi Harita mühendisliği öğrencisi Enes Modalı ile...

Gümüşhane Üniversitesi Harita mühendisliği öğrencisi Enes Modalı ile...
 

Enes Modalı


Gümüşhane Üniversitesi Harita Mühendisliği Bölümü Öğrencisi Enes Modalı:” Gelişime önem vermeyen Üniversiteli çok büyük bir felakettir, zannımca. “

SORU-Bize kısaca kendinizi  tanıtır mısınız ? hangi okullarda okudun8uz Enes?

ENES MODALI-  1995 Şanlıurfa'da doğdum. ilkokul, ortaokul ve lise eğitimim boyunca kendi memleketimden ayrılmadım. Şair Nabi Anadolu Lisesi'nden mezun oldum.

SORU- Neden Gümüşhane Üniversitesi? Neden  Harita Mühendisliği? Bu okulu tercih etmeden  önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

ENES MODALI­-Öncelikle bu sorunun cevaplanabilmesi için meslek seçme özgürlüğünün kişinin elinde bulunması  gerektiğini düşünüyorum. Ülkemizde özellikle eğitim alanında kişiler pek de özgür. Benim hayatıma bakacak olur isek üniversite sınavına hazırlandığım sıralarda gerek yaş itibariyle gerek hayat tarzı itibariyle ders çalışmak  yerine gezip tozmak her zaman daha ön planda idi. Bu hissiyatlar içerisinde bir tercih donemim oldu . ama neden harita dediğinizde, diğer  mühendislik  dallarının  birçok mezunları çıkıyor.  her yıl. Ben sahsım  adına bilindik şeyler  değil de farkındalık  oluşturabilecek şeyleri tercih ettim. Alışagelmiş değil ,farklı i olan bir şey istedim . Harita mühendisliği  çok geniş bir alana sahip ,İçeriği çok zengin.

SORU-Bize ailenizden bahseder  misiniz? Anne  ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açıısı nedir?

ENES MORALI- Aile noktasında kendimi gerçekten çok  şanslı hissediyorum. Babam öğretmen. Annem ise ev hanimi . Şu an lise eğitimi gören bir erkek kardeşim ve ilkokulda okuyan bir kız kardeşim var . Babam düzenli olarak her gün kitap okuyan biri. Kendi evimizde kitap okuma saatlerimizin de  olduğu olmuştur. Annem hayat dolu ve pozitif biri. ailelerimizi kendimiz seçemiyoruz Aallah'in bu noktada bana büyük ki, nimet verdiğini düşünüyorum. Baskıcı sürekli  çocukları kendi istedikleri yerde görmeyi hedef tutan aile değil de ben ne istersem her zaman her turlu desteği veren bir anne babaya sahibim. Har gün eve geldiğinizde kitap okuyan bir baba gördüğünüzü  düşünsenize ve istifadelerini sizlerle paylasan bir baba.. Bence muazzam bir olay

SORU- Yeni insanalar tanımayı çok seviyorsunuz. Bu size ne kazandırıyor?

ENSE MODALI-  Yunus  Emre’nin dediği gibi yaratılanı seviyoruz yaratandan ötürü...Her sanatçı kendi cemalini ,eserlerini görmek ve göstermek ister . Her birey bir sanat eseri, her insan farklı bir sanat. bunu alemimde hissederek tatbik etmeye çalışan  biriyim. bunun Kazandırdığı  şey ise herkesin sıkıcı ,kötü, çekilmez vs. belirttiği dünya bu bakış  açısı ile daha da yaşanabilir  bir yer haline geliyor. bundan daha büyük bir kazanç olabilir mi?

SORU- Üniversite gençliğinin durumunu nasıl buluyorsunuz ? Çözüm yolları neler onların sorunlarına?

ENES MODALI- Üniversite gençlerini 2'ye ayırıyorum. 1.kisim,hayatinin belli bir dönemini geçireceği bu eğitim dünyasında günü gün edip her anini kendince eğlenceler pesinde koşarak boşa harcayan kesim. bu kesimin sıkıntılarını ilgimi  çekmiyor çünkü zarara kendi rızasıyla  giren adama merhamet edilmez diye meşhur bir kaide vardır . 2.kisim ise, yine ayni şekilde hayatinin belli dönemini geçireceği eğitim dünyasında her türlü bilgiyi, insani, ilimi, fenni öğrenme peşinde olup kendini diğer insanlardan farklı kılacak şeyleri arayan insan tiplemesi. evet iste benim hayranlık beslediğim üniversite öğrencisi bu! Türkiye şartlarında bu tip insanların sıkıntıları bellidir, gerekli teknolojik imkan bulunamayabilir, düşüncesini  hayata geçirecek maddi imkanı olmayabilir, kendi dersleri onu tatmin etmeyebilir ,basmakalıp bir eğitim sistemi onu boğabilir gibi gibi..  Çok şey  söylenebilir bu sıkıntılar hakkında, bu hamur çok su götürür yani..

SORU-Gelecek kaygısı yaşıyor musunuz? İşsizlik kaygısı?

ENES MODAL I-inançlı  bir insanim. devletin himayesinde olan bir asker ileride yemek bulabilecek miyim, acaba kıyafet bulabilecek miyim, karnimi doyurabilecek miyim gibi soruları sorması ne kadar saçma olur dimi? Çünkü askerin himayesi devlet elinde . onun her türlü ihtiyacını devlet karşılıyor. ben de insani bu dünyada bir asker olarak görüyorum. Yani gelecek kaygısı  pek de hissetmiyorum, Daha gelecek günler gelmemişler  bugünden onun elemini çekmek saçmalıktır. Bugünümü  kendime, aileme ve vatanıma en yararlı şekilde nasıl geçirebilirim? Bununla ilgileniyorum

SORU- Okulunuzun  , bölümünüzün ve Üniversitenizin gelişmesi için neler  önereceksiniz?

ENES  MORALI- Üniversitemiz 2008 yılında  kendi adıyla yani Gümüşhane Üniversitesi ile ön plana çıkmıştır.  Devlet, ciddi anlamda maddi destek sağlıyor.. ki Üniversitenin kampüsüne  bakıldığında  görebiliyoruz. Gelişim noktasında ise ben kendi bölümümde  harita mühendisliğinde  çok kaliteli hocalar olduğunu düşünüyorum. Hayatimin kalan kısmi için bana çok şey kattılar ve katmaya devam ediyorlar. Kişi geliştiren bir ortamının  olduğunu düşünüyorum. Kültürel etkinlik bakımından  zayıf biraz . bu konuyla ilgili  söyleşi, sempozyum gibi aktiviteleri arttırarak bunu çözümleyebilirler diye düşünüyorum.

SORU-Gelişime önem veren Üniversiteli ile önem vermeyen Üniversiteli arasında ne farklar var sizce?

ENES MODALI-Bu sorunun cevabi hakkında roman bile yazılabilir ..Gelişime önem vermeyen Üniversiteli çok büyük bir felakettir, zannımca. Önceki sorularda 2'ye ayırmıştım öğrenci tiplemelerini. bu önem vermeyen kesim 1.kisma güruh ediyorlar. sadece okulunu okuyup ilerde ictimai hayata giren sabah 8 aksam 5 olayını  gerçekleştiren bireyden daha felaket ne olabilir ki? insan bence çok daha ustun bir varlık. hayatını bu şekilde geçirmemesi gerekiyor her bireyin. gelişime önem veren üniversiteli geneline baktığımda hoşgörülü ,empati kurabilen , saygılı, edepli, yardımsever  olduklarını görüyoruz. bir vatan için bundan daha âla bir birey olabilir mi?

SORU- lise ve Üniversite arasında ne farklar var?

ENES MODALI- Lise cağı tamamen acemilik donemi. Çıraklık evresi yani. Kişiliğin yeni belirlenmeye başlıyor, düşüncelerin  karma karışık  oluyor, kendi çapında farkındalık  oluşturmak  istiyorsun  ama bunun sen bile farkında olamıyorsun. Üniversite ise kendini artık bildiğin , neyin yanlış neyin doğru olduğunu kestirebildiğin, hayatını ne şekilde yaşayabileceğine karar verdiğin yer, zannımca.. nasıl baslarsa öyle gidiyor gerçekten . istisnalar hariç tabii.

SORU- Özelde Gümüşhane Üniversitesi  Harita Mühendisliği, genelde   Harita Mühendisliği  okumak isteyenlere ne önereceksiniz?

ENSE MODALI- Harita Mühendisliği ,başlarda söylediğim gibi gerçekten çok  geniş bir çalışma alanına ve konusuna sahip. Diğer mühendislik çalışmalarında ihtiyaç hissedilen bir meslek. bu da harita mühendislerine  sürekli olarak kendini yenileme şartını  getiriyor. her zaman biraz daha üstüne bir şeyler eklemelisin. vatana millete faydalı olabilmek adına kişinin sürekli kendini geliştirmesi lazım. Kim ne ekerse onu biçiyor . harita mühendisliği ,bunun açıkça görüldüğü bir meslek dali..teknoloji ile iç içe olmak çok önemli bu meslekte. Gelişen dünyaya ayak uydurmayan harita mühendisi, belli bir sureden sonra soyutlanıyor. .farkındalık  gerek!

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..