Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Günümüzde artık kabak bile kabak gibi ortada değil, rahatsız edilmemek için saklanmak normal

Günümüzde artık kabak bile kabak gibi ortada değil, rahatsız edilmemek için saklanmak normal
 

Sosyal sistemlerimizi anlatmak için böyle anlaşılmaz başlıklar koymak zorundayız. Reklamcı ruhum propaganda anlayışına uygun. Ben uyanık Kazım, bir fikri anlatmak için insanların gözüne sokmak gerektiğini anladı. Sokaktaki insan sen rahat ol, seninle işimiz yok. Şu anlaşılmaz başlığı kime yazdığımı bazıları biliyor. Bana da o bazıları lazım zaten. Anlamayana anlatmam!

Hatta üstelik biraz sakıncalı bir başlık da, güvenlik müvenlik ne lan bu diyebilir. Evet saklanacaksınız. Bulmak isteyen bulur merak etmeyin; arayan sorandan, akraba, yüzsüz tanıdık, utanmaz arkadaş, meraklı komşu… Çok gerektiğinde siz onlara ulaşacaksınız ama onlar size ulaşamayacak, kara haberi kuşlar söyler.

Ben Kerim Korkut, sadece görmek istediklerimizi, o da görmek istediğimiz zaman(görmek istediğimiz kadar) görebileceğimiz bir dünya için yırtık ayakkabımı veririm valla! Devlet bilgilerimi kaydetsin, sakıncası yok. Diğerlerine memleketiniz ve yaşadığınız şehir, o kadar. Devlet de bilgilerimizi oraya buraya veriyor olmalı ki bilmediğim yerlerden bana mesajlar geliyor. Oysa evimin adresini Allah, telefonumu peygamber bilir.

İnsanlar sizi arıyorsa bu yanlış bir şey, siz insanları arayacaksınız. Beğenip kabul ettiğiniz tamam, diğerlerine şehrin girişini bile kapatacaksınız. Hele de kimseye ihtiyacınız yoksa hâşâ Allah’ı bile aklınıza gelince arayacaksınız!

Hiç kimse gereksiz olduğu için onu görmek istemediğinizi anlamak istemiyor. Benim bir dostum vardı. Bir aradım, cevap yok. Nolur nolmaz diye bir daha aradım, yine cevap yok. Evrendeki dostluk defterinden bile adını sildim. Siz bir insan için önemsizseniz o da sizin için önemsiz olmalı.

Hayatın yarısı yalnız yaşanmalı. Yalnız derken sizin belirlediğiniz bir yalnızlık. İzin verdikleriniz özelinize girebilir; diğerleri uzaktan bile seyretmesin. Sadece size değer veren değil sizin de değer verdiğiniz insanlardan oluşan bir dünyanız olacak.

Saklı yaşamak insana ayrıcalık duygusu verir. Her şeyinizi herkes öğrenmez. Hiçbir şeyinizi bilmedikleri için onların gözünde kusursuzsunuzdur. Dışarıdakiler merak eder. Merak saygıyı getirir. Tanımak ve tanınmak risklidir, eksiğiniz ortaya çıkar, itibarınız düşer, başka şeyler olur. Sizi tanımayanların gözünde her zaman kralsınızdır. Tabi canım eksiğim varsa sadece kendim bileyim.

Saklananlar suçlu, kötü vs bilinir. Onların sizin anlayamayacağınız özel yaşam şekilleri vardır. Dünyanın içinde kalabalıklara karışmışsanız (onlardan biri gibi ama)pek mutlu olamazsınız; sizin de bir dünyanız olmalı. Ve o dünyanın kralı gibi yaşamalısınız. Bir bütünün parçaları gibi hareket ederseniz bütüne uymak zorunda kalırsınız. Oysa siz dünyaya yalnız geldiniz, hiçbir bütünün parçası değilsiniz.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..