Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '18

 
Kategori
Anılar
 

Gurur ve Onurla Türküm Diyebilmek...

Gurur ve Onurla Türküm Diyebilmek...
 

 Çok uzun zamandır iyi haber duymadım.Televizyonu açsam, haberlerde savaş, şehit, ekonomik buhranlar, yazılı basında ülkeye göç eden mülteciler, yarattıkları sorunlar derken gerçekten güzel habere hasret kaldım.

 Beni yaşama bağlayacak güzel haber gene çok uzaklardan geldi. Hep diyorum Burcu sen benim yüzümü güldürüyorsun, senin de gülen yüzün hiç solmasın.

 İki gün önce Burcu'nun Pensacola Senfoni Orkestrası ile konseri vardı. Pensacola Senfoni Orkestrası her hafta konser veren, senede bir çok kere Opera haftaları düzenleyen büyük bir Orkestra. Bu Orkestranın daimi kemancısı olan Burcu da hem konserlerde çalıyor, hem de her hafta çeşitli okullardaki konser ve masterclasslara katılıyor. Bugün de yörenin en büyük hastanesi olan Hospital  Sacret Heart'da bir konseri var.

 Gelelim iki gün önceki konsere. Bu konserde Orkestra, dünyaca ünlü kemancı Gill Shaham'a eşlik etti. Kemancının adını yıllar öncesinden duymuş, cdlerini dinlemiştim. Bu konser öncesi provalarda orkestra üyeleri ile sohbet eden Gil Shaham Burcu'nun orijinin sormuş. Sanırım ismi değişik geldi. Burcu büyük bir gururla Türk demiş.Yıllardır yurt dışında yaşayan, yoğun işleri ve bebeği sebebiyle  son dört yıldır ülkesine gelememiş olan Burcu büyük bir gururla Türküm ben demiş. Bu arada belirteyim,ben de  bu kadar uzun yıldan sonra dilini, ananelerini bozmayan, ülkesinden uzaklaşmayan kızımla gurur duyuyorum.

  Gil Shaham Burcu'nun Türküm demesi üzerien büyük bir heyecanla anlatmaya başlamış. Kardeşinin  geçmişte onbeş yıl Türkiye'de yaşadığını, Türkiye'yi çok sevdiğini söyleyen Gil Shaham birden kemanını kapıp Üsküdara Gider İken bestesini çalmaya başlamış. Cdleri arasında Cihat Aşkın'ın da bir cdsi olduğunu belirten Gil Shaham İstanbul'un çok methini duyduğunu en kısa zamanda bir Türkiye gezisi planladığını da sözlerine ilave etmiş.

 Burcu büyük bir gurur ve sevinçe bunları bana anlatırken düşündüm. Biz  içinde yaşarken bu cennet vatanın, ne kadar şanslı olduğumuzun farkında değiliz.Yıllar önce dedelerimizin bize bugünleri ve bu yaşamı sağlamak için ne büyük mücadeleler verdiğini unutmuş gibiyiz.

 Ben de gururla Türküm diyorum ve vatanımı çok seviyorum.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..