Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

H Sınıfı Ehliyetimi Yeniliyorum

H Sınıfı Ehliyetimi Yeniliyorum
 

Uzun yıllardır kullandığım ehliyet


Engelliler için rapor almak yorucu ve stresli bir süreçtir. Tek başımıza da bu raporu alamamız çoğunlukla mümkün olmadığından yanımızda mutlaka refakatçimiz ile birlikte çabalıyoruz. Ben annemi aldım yanıma ve ehliyetimi yenilemek için yapılacak ilk işlemlerden biri olan rapor alma işlemine başladım.

İnternetten günler öncesinden hastane randevu sistemine giriş yaparak sağlık kurulu randevusu almıştım. Günlerce bekledikten sonra randevu günü ve saatimde İstanbul Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesine gittik. Böylece stres dolu ve yorucu bir süreç başlamış oldu.

Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi sağık kurulu, ehliyet yenilemek için alınacak raporun Aile Hekimi tarafından verilen form ile yapıldığı bilgisini verdiler. Hastane içinde Aile Hekimliği bölümü iki adet olmasına rağmen yardımcı olmadılar ve “ Evinize yakın olan Aile Hekiminize gidin” denildi. Hastaneden çıktım ve kendi Aile Hekimime gittim o da beni Sait Çiftçi Hastanesine yönlendirdi ancak bu hastane engelliler için rapor vermediklerini belirteler “Eğitim araştırma hastanesi olmadığımız için engellilere rapor veremiyoruz” dediler.

İstanbul Beşiktaş Sait Çiftçi Devlet Hastanesi’nden çıkınca direk İstanbul Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi A Blokta en üst kat (2.kat)ta bulunan Sağlık Kurulu bölümüne gittik. Sağlık Kurulu hastanenin B Blok bölümünde bulunan Aile Hekimliğine yönlendirdiler.

Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesine gidenler bilirler, bloklar arasında dik uzun rampalar bulunuyor ve özellikle yürüme güçlüğü çeken hastalar için bölümler arasında gidip gelmek pek kolay olmuyor. Bundan dolayı hastanede bölümler arasında servis bulunuyor tabi bu servise binebilenler için güzel bizim gibi tekerlekli sandalyede bulunanlar için binmek mümkün değil. Annem tekerlekli sandalyemin arkasından iterek zorlukla rampadan çıkmak için uğraşmaya başladı. Rampalarda yürüyen diğer hasta ve yakınlarının yardımları ile rampayı aştık ve B Blokta bulunan Aile hekimliği bölümüne gittik.

Aile Hekimliği Form verdi ve Nöroloji, Ortopedi, Fizik tedavi ve Göz bölümlerine yönlendirdi. Verilecek raporun ücretli olduğu söyledi, aile hekimliğine müracaat ve muayene olunacak her bölüm başına 50 TL bir ücret istendi. Bu ücret ödenmeden işlem maalesef yapılamıyor. Engelli olan kişilerden de sağlık raporu çıkartılırken ücret isteniyor ve ehliyet yenileme için çıkartılacak sağlık raporunun ücreti toplam 250 TL tutuyor. B blokta bulunan Nöroloji, Ortopedi ve Fizik Tedavi polikilinikleri, A blokta bulunan heyete yönlendirdi. A Blokta hastaneye giriş yapılan katın en sonunda tüm bölümlerin heyetleri var, yine bu bölümde bulunan sekretaryaya kayıt yaptırıp, ücretini ödedikten sonra bu bölümlerde muayene olup kaşeli imza alınıyor. Ancak şunu söylemeliyim ki bu bölümlerde muayene olurken de kafanız bayağı karışıyor. Sekretarya “Sağlık Kurulu sizi yönlendirecek” diyor, sağlık kuruluna çıkıp söylüyorsunuz “gidip heyete muayene olabilirsiniz!” diyor, Aile Hekimi “bu bölümlere kayıt yaptırıp beklemeden muayene olabilirsiniz” diyor. Herkes bir şey söylüyor ve bundan dolayı da bölümler arasında gel gitlerimiz bir hayli oldu. Heyetteki doktorların rızasını alarak sekretaryaya kayıt yaptırıp muayene oldum diyebilirim.

Tüm imzalar tamamlandıktan sonra sağlık kuruluna götürüp evrağımı verdim. Telefon ve adresimi aldılar, ev adresime raporum gelecekmiş. Beklemedeyim.

Ehliyet yenileme raporu için 2 gün uğraşmamız gerekti. Bakalım kaç günde rapor adresime ulaşmış olacak. Bu arada otomobilim olduğu için bir kez daha şükrettim çünkü hastaneler arasında yaşadığımız koşuşturma ve muayene olmak için bölümler arasında gidiş gelişlerim bir nebze olsun rahat olmuş oldu. İyi ki otomobilimiz var. Otomobil bizim için özgürlük.

 

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..