Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '14

 
Kategori
İnançlar
 

H. Nur Artıran - Aşk, neden davaya benzer?

H. Nur Artıran - Aşk, neden davaya benzer?
 

Geçen yıl, sevgili Mevlevi “Şefik Can Uluslararası Mevlânâ Eğitim ve Kültür Derneği” Başkanıyazar Hayat Nur Artıran hocamızla ilgili bir yazı yazmıştık.

http://celal1973.blogspot.com.tr/2014/01/h-nur-artran-ab-hayat.html

Yazıda hocamızın yaptığı televizyon programından dinlediğimiz, birkaç önemli bilgiyi aktarmıştık. H. Nur Artıran hocam bu ramazan farklı bir televizyonda Cuma sohbetine başladı.

 

Kanaltürk televizyonunda her Cuma öğlen 12:50’de Derya Baykal’ın sunduğu Derya’nın Dünyası programına katılıyorlar. Bu yazıda, Geçen Cuma (11 Temmuz 2014) izlediğimiz sohbetten kısaca bahsedeceğiz.


 

 


Derya hanım önce, Sizce aşk nedir, aşkın tanımını yapar mısınız, sorusuyla başladı. Nur hanım, bu sorunuza Mevlânâhazretlerinin aşk için söyledikleriylecevap vermek isterim, diye yanıtladı.

 

Aşk, arapça "ışk" kökünden gelir ve sarmaşık anlamına gelir. Aşk tohumu kimin gönlüne düşerse, sarmaşık gibi kişinin gönlünü, varlığını sarıp sarmalar.

 

Aşk ateşi de kimin gönlüne düşerse, o diğer bütün duyguları yıkıp yakar. Âşık olan kişi dünyayı sevdiceği ile görür. Âşık olan kişi yok olur, geriye sadece sevgili kalır.

"Aşk Nedir? Aşk dileği, isteği yapıp yapmama arzusunu, iradeyi bütünüyle terk etmektir."Hz. Mevlânâ

 

 AŞK = İbadet, şükür, kanaattir."

 

Aşk arapça bir kelime olup, Ayn, Şın ve Kaf harflerinden oluşur.Mevlânâ, Ayn ibadet, Şın şükür ve kaf harfinin de kanaati işaret ettiğini söylemiştir ki, ilahi aşk için olmazsa olmazlardır.


Kanaat edebilmek için şükür, şükredebilmek için ise ibadet olması lâzımdır. Hüsn-ü zan ile yapılan her güzellik Hak katında ibadettir. Aşk sevgiliyi memnun etmektir, biz ancak kanaat ettiğimiz zaman Allah'tan razı olabiliriz.

Derya hanım, Nur hanım’ın kendisine hediye ettiği “Aşk Bir Davaya Benzer” isimli kitabı için teşekkür edip, sayfaları dönüp dönüp tekrarlayarak sindirerek okuduğunu belirtti. Ve hocam, aşk neden davaya benzer, diye sordu.

 


Nur hocam, O zaman en baştan başlayalım, diye söze başladı. Efendim, dünya hayatı için, biz dünyaya imtihana geldik, deriz. Bu doğrudur. İmtihan şudur.

 

Allah kainatı yaratmadan önce bizler ruhlar alemindeydik. Herkesin bildiği, Allah bütün ruhlara, Elestü bi rabbiküm (ben sizin Rabbiniz değil miyim?) , diye sordu.

 

“Kıyamet gününde: “Biz bundan habersizdik” demeyesiniz diye, hani Rabbin, Âdemoğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini çıkarmış ve onları kendilerine şahit tutarak: “Ben sizin Rabbiniz değil miyim?” (demişti.) Onlar da: “Evet (Rabbimizsin) şahit olduk” demişlerdi.”(Araf suresi, 172. ayet)

 

Bütün ruhlar coşkuyla, büyük bir aşkla,Kalu bela (Evet, sen bizim Rabbimizsin) dediler.

 

Rabbimiz bütün ruhlara maddi manevi latifelerle donatılmış bu beden elbisesini giydirdi ve bizi bu dünyaya imtihana gönderdi. Nefis ve şeytan denen düşmanları da bize musallat etti.

 

İmtihanımız nedir? Hz Mevlânâ ruhlar aleminde söylediğimiz “bela”, yani Allah’ım seni seviyorum, sana aşığım, sözünü ispat etmek için imtihan oluyoruz, der.

 

İnsani aşk ilişkisinde bile, kuru kuru seni seviyorum diyen birinin sözü mü daha inandırıcıdır, yoksa mesela bir hediye vererek, veya onu memnun etmek için sıkıntıya katlanarak seni seviyorum diyenin mi?  

 

Allah’a aşkla söylediğimiz o seni seviyorum sözünü ispat etmek için dünyadayız.

 

"AŞK BİR DAVAYA BENZER, CEFA ÇEKMEK DE DAVANIN TANIĞIDIR. TANIĞI OLMAYAN HER DAVA MUTLAKA KAYBEDİLİR. CEFA, IZDIRAP, KEDER SENİN AŞKININ TANIKLARIDIR. "

Hz. Mevlânâ, Mesnevi, c.3, 4008

 

***

 


(İLAHİ AŞKA NASIL ULAŞTIĞIMI ANLATTIĞIM KİTAPÇIKTAN KONU İLE İLGİLİ KISA ALINTI)   … Aşk fedakarlıktır. O seviyor diye kırk derece sıcak bir yaz günü üç km yürüyüp kasabadan köye çikolata getirmiştim. Hatta erimesin diye çok uğraşmıştım. Ve kestirmeden tarlalardan hızlıca köye yürümüştüm. Sezen Aksu’nun şarkısında söylediği gibi: “Aşk için ölmeli, aşk o zaman aşk”

 

H. Nur Artıran, Kanaltürktelevizyonunda her Cuma öğlen 12:50’de Derya Baykal’ın sunduğu Derya’nın Dünyası programına katılıyorlar. Ramazandan sonra devam eder mi, bilmiyorum.

 

Evet, Allah’ı sevdiğimizi farzları yaparak, günahlardan kaçınarak ispat etmeliyiz. Rabbimize namaz, oruç, içkiden uzak kalma hediyesi vererek, seni seviyorum Allah’ım demiş oluyoruz.

 

Evet Allah’ın namazımıza ihtiyacı yok, fakat sevgimizin göstergesidir. Aslında NAMAZ hem bedenen hem ruhen bize çok faydalıdır. Durumumuz şöyledir:

 

Köylü Ahmet amcanın eline bir sepet taze köy yumurtasını Cumhurbaşkanına hediye götürmesine benzer. Koskoca cumhurbaşkanı senin yumurtalarını napacak diye sorsanız,  ama ben Reisi Cumhuru çok seviyorum, sevgimi göstermek istedim, der.

 

 


 

 
 
Toplam blog
: 455
: 812
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..