Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '13

 
Kategori
Güncel
 

Haham Tuncay Güney konuştu;Ergenekon davası bir projeydi bitti artık...

Haham Tuncay Güney konuştu;Ergenekon davası bir projeydi bitti artık...
 

Tuncay Güney


Ergenekon davası projeydi bitti artık. Ergenekon davasının hahamı Tuncay Güney SkyTürk televizyonuna konuştu. Kanada’nın Toronto kentinden canlı yayın bağlantısıyla programa katılan Güney, “Ergenekon davası bir projeydi bitti artık. İçerdekilerin çıkması gerekir” dedi.

Benim yüzümden tabii ki insanlar cezaevine girmesinler. Ben vicdanen rahatsızım. İşkence görmeseydim o konuşmaları yapmazdım. Ergenekon’un temeli sayılan emniyette verdiğim ifadeler geçersizdir. Devlet beni kullandı. Türkiye’de adalet aramak genelevde bakire aramaktan farksızdır” diye konuşan Güney 5 Mayıs 2012’de Vatan Gazetesi yazarı Mustafa Mutlu’ya yazdığı mektupta “Ergenekon bir oyundur” demişti.

Tuncay Güney’in  Mutlu’ya gönderdiği o mektubu:

“Saygıdeğer Mustafa Mutlu

‘Tuncay Güney Neden Unutuldu?’ başlıklı yazınızı okudum.

Taraflı yaklaşımınız yanlış... Yazınızdaki yanlışları düzeltmek isterim.

Gazeteciliği kullanıp ajanlık yapmadım.

Türkiye’deki yetkimi ve yetkimden doğan yeteneğimi kullandım.

2001 yılında Türkiye’nin büyük bir köy-feodal yapı ile yönetildiğini saptadım ve Amerika’ya geldim.

ABD’ye gelirken de uluslararası yetki ve ilişkimi kullandım.

Kanada’da kendimi haham ilan etmedim. 2003 yılında dini eğitim aldım, New York’ta ve haham değil, Rabayli oldum. Görevimi de 32. Gün’e telefonla katıldığım bir programda açıkladım.

Evimde bulunan çuval dolusu belgeler, altı çuvaldı.

İsteseydik 20 çuval bulundururdum.

Unutmayın ben Başbakanlık Devlet Arşivleri’nde görevliydim. O kimliğim de basına verilmişti.

Belgeler ise devletin Türk istihbarat birimlerine ait.

Adil Serdar Saçan işkence yapmasaydı, Amerika’ya kaçmazdım. Ruhum karardı.


Ayrıca “adamın biri” dediğiniz benim görev dosyamı, yaptığım işleri yetkili makamlardan isteyiniz.

İran, Irak, Suriye, Lübnan’da birçok üst düzey yetkili ile görüştüm.

Hangi yetki ile dersiniz?

Basın mı?

Türkiye’de bulunduğum süre içerisinde istediğim basın kuruluşunda çalıştım. Sabah, Milliyet, Akşam gibi...

Solcudan sağcıya, mafyadan PKK’lıya, Manukyan Hanım’dan bakanlara kadar birçok kimse ile teşrik-i mesaim olmuştur.

Türkiye dışını anlatmadım.

Ergenekon mu?

Bu bir oyun ve oyunda herkes üstüne düşeni yapar. Kemalizm iflas etmiştir. Ekonomi ve siyasi hayatımızı yönlendiren global patronlar ‘başkanlık sistemi’ istiyor. Rejim değişiyor. Kürtler haklarını alacak.


Özal’a Amerika, “Türkiye’yi ya büyüt ya küçültelim” dedi.

Türkiye büyüyemedi, küçülecek.

Özal’a, “Büyük Ortadoğu Devleti olsun” demişlerdi; olmadı.

BOP dayandı kapımıza.
...
Saygı ve dostça...

Daniel Tuncay Güney”

***

Milliyet blogda yazdığımız yazılarda ileri sürdüğümüz görüşlerimiz yüzünden az saldırıya uğramadık. Torba davalarda yenidünya düzenine,  BOP projesine karşı çıkanların ‘oyundan atıldığını’ üzerine basa basa ifade ettim. Ancak liberal/yandaş/biatçi kalemler ısrarla “derin devletle/darbecilerle” malum davalar ile hesaplaşıldığını iddia ettiler. Israrla devletin sahibinin/vesayetin el değiştirdiğini yazdım.

Bana göre ‘görevi kötüye kullanmaktan’ yargılanması gereken sivil asker kamu görevlileri; gizli tanık, tartışmalı dijital deliller ile suçlanıp yargılandılar, yargılanmaya da devam ediliyorlar. Kimi davalarda hükümde verildi...

Sonuç olarak Eski Genelkurmay Başkanının ‘terör örgütü lideri’ ilan edilmesiyle kamu vicdanını yaralayan noktaya gelindi. Artık muhalefet cephesi bir tarafa, iktidar katından bile sürece dair sert eleştiriler geliyor ki Tuncay Güney’in ifadesiyle “Ergenekon davası projesi bitmiştir”, işlevini yerine getirmiştir.

 Liberal/yandaş/biatçiler MB yazarı söylerse anlamaz, en iyisi son sözü Haham Tuncay Güney söylesin;“..Ergenekon’un temeli sayılan emniyette verdiğim ifadeler geçersizdir. Devlet beni kullandı. Türkiye’de adalet aramak genelevde bakire aramaktan farksızdır.”

İyi seyirler...

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..