Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hak Edenler de Ölmesin Çünkü Ölüm Hak Edilmez

Hak Edenler de Ölmesin Çünkü Ölüm Hak Edilmez
 

Kötülerin ayrı bir Tanrısı olsaydı kesin beni elçi seçerdi çünkü kötüler için en avantajlı kişi benim. Affetmiyorum ama hak ettiğinin üzerinde ceza da vermiyorum.

Bazı insanların kötü olmaları hayatın bir gerçeği. Ben genetik diyorum, kötü insanların genetiğinde böyle bir şey var.

Hayat onları böyle yapıyor, yaşadıkları olayların sonucu, bilgisizlik vs. Hikâye bunlar. Aynı şeyler herkes için geçerli, herkes niye kötü olmuyor. Çünkü bende kötülük geni yok. Hayatımda bir olay oldu kötülük düşündüm, ama sadece düşündüm. Benim yerimde kötü dediklerimden biri olaydı (genetiğinde kötülük bulunan)ya katildi ya da mezarda.

Hayat onları böyle yapıyor, yaşadıkları olayların sonucu, bilgisizlik vs. durumları etkili mi? Evet. Örneğin bilgili insan içindeki kötülük duygularını baskılıyor.

Durum buysa kötülere de yüzde yüz suçlu diyemeyiz, naapsınlar genetikleri böyle. Ama isterlerse kötülüklerini kontrol altına alabilirler. Dinle, ahlakla, eğitimle, kimseye ihtiyaç duymayacak bir yaşam kurarak falan… Zaten kötülere kötü oldukları için değil bunu yapmadıkları için ceza veriyoruz.

Yaşamak iyi kötü herkesin hakkı, sadece yaşam hakkını insanların elinden asla alamazsınız; katil de olsa yaşayacak.

Yanlış anlaşılmasın merhamet falan değil, mantık. Ölüm çünkü yok oluş, ölüm cezası diye bir şey olmaz. Kişiye ömrünü sen mi verdin de sen alıyorsun. Hapis cezası verirsin bir günü dahi kalsa o günü yaşar. Ölümü hak etmek diye bir şey yoktur.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..