Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '14

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencileriyle söyleşi...

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencileriyle söyleşi...
 

 

  

Sanat güzelliğin ifadesidir.

Bu ifade söz ile olursa şiir,

Nağme ile olursa   musiki, 

Nakış ile olursa ressamlık,

Oyma ile olursa heykeltıraşlık, 

Bina ile olursa mimarlık olur.

 

              K. Atatürk  

 

            Bir hafta kadar önce öğretmen sanatçı Şengün  Saatçi Alacaklı’nın ve oğlu Melih Alacaklı’nın önerisiyle Anjelika, iletişim kurdu. Sonrasında devrede Mehmet Kızılay oldu.

            Maltepe Ünv. Meslek Yüksek Okulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencileriyle söyleşi yapmam önerisi getirildi. Kabul ettim.

            Mehmet Kızılay ve arkadaşı Şafak Sivri, araçla beni aldılar ve kısa süre sonra adı geçen okulda olduk. Bir süre kantinde soluklandıktan sonra sınıfta yerlerimizi aldık. Pazarlama ve etkinlik yönetimi öğretim görevlisi Aslı Öztopçu ile tanıştık. Öğrencileriyle birlikte söyleşi ortamımızda oldular.

            Etkinliğin açılışı yapıldıktan sonra hazırlanan programa göre Gülbahar Yıldırım adlı öğrenci,  özgeçmişimi sundu. Şiirin gücünden söz ederek düzeylerine ve ilgilerine uygun bir şiirimi seslendirdim.

            Deneyimlerimi gençlerle paylaşmak, amaçlı altın önerilerde bulundum. Neler mi onlar aktarayım:

           

                             ALTIN ÖNERİLER

 

                      1-İyi bir dinleyici olunuz.

                    2-Kesinkes sigara içmeyiniz.

                    3-Zamanı iyi değerlendiriniz.

                    4-Bireyci değil, özgeci olunuz.

                   5-Planlı olmaya özen gösteriniz.

                   6-Olaylara önyargısız yaklaşınız.

                7 -Borsadan uzak durmaya çalışınız.

                8-Kişilerin arkasından konuşmayınız.

               9-Her zaman kendinize güven duyunuz.

             0-Şiiri, müziği ve güzel sanatları seviniz.

           11-Yalandan kaçınınız, sözünüzde durunuz.

          2-Büyüklerinizi sayınız ve küçüklerinizi seviniz.

        13-İnternet ortamında para isteyenlerden kaçınız.

       14-Giyiminizle karşılanıp düşüncenizle uğurlanınız.

 

Doğrusu önerilerim ilgilerini çekti. Açıklamalarım sırasında yer yer sorulan sorulara vurgulu değindiğim oldu. Sonrasında EĞİTİM VE MUTLULUK  ile HAYKIRIŞ adlı kitaplarımda mevcut şiirlerimi; öğrencilerden Büşra Çimen, Sümeyya Yılmaz ve Cem Kalkavan seslendirdiler. Ardından Erol Oran, ‘Sevgi, saygı ve erdem ’ başlıklı etkili metni okudu. Gerçek dostluğun nasıl olduğu tahlil edildi.

Mutluluğu yakalamak bireyin  hedefinde olmalıdır. Bunun için kimi teknik yöntemlere gereksinim vardır. İşte bir yöntem:

                                                                             Mutluluğu bulabilmek

Beş yüz kişi bir seminerdeydi. Birden konuşmacı durdu ve bir grup çalışması yapmaya karar verdi. Herkese bir balon vererek başladı. Herkes gazlı kalemle balonuna adını yazmalıydı. Sonra bütün balonlar toplandı ve bir odaya kapatıldı. 

Katılımcılar odaya alındı ve 5 dakika içinde üzerine isimlerini yazdıkları balonu bulmaları söylendi. Herkes deli gibi kendi adını aramaya başladı, insanlar çarpıştılar, bir birlerini ittirdiler, tamamen bir kargaşa ortamı oluştu. 

Beş dakikanın sonunda kimse kendi balonunu bulamamıştı. Konuşmacı bu sefer herkesin bir balon almasını ve üzerinde adı yazan kişiye o balonu vermesini söyledi. Bir kaç dakika içinde herkes kendi balonuna kavuşmuştu. 

Konuşmacı dedi ki: " Yaşamımızda bunu görüyoruz. Herkes deli gibi mutluluğu arıyor ve nerede olduğunu bilmiyor. Bizim mutluluğumuz başkalarının mutluluğunda gizlidir. Onlara mutluluk verin; sizinki size gelir. Ve insanların yaşam amacı da budur... Mutluluğun peşinden gitmek..."

Kitap okumanın yararlarını anlatmaya çalıştım. İstanbul’da yaşamanın avantajlarına değindim. Tiyatronun en iyi eğitim aracı olduğunu vurguladım. Kimi sorular yanıtlanmaya çalışıldı. Espri ve renklendirmelerle söyleşi sevgi-saygı ortamında noktalandı.

 

             Sevgiyi ateşe öğretelim ki;

              Yakmasın insanları,

 

              Sevgiyi suya öğretelim ki;

                Boğmasın insanları,

 

                   Sevgiyi insana öğretelim ki;

                       Öldürmesin insanları…

 

                          *

 

 

 

 NOT:

Fotoğrafların görüntüler, slayt olarak  aşağıdadır.

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..