Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '17

 
Kategori
Kitap
 

Hasrete Yolculuk adlı şiir kitabını okuyorum.

Hasrete Yolculuk adlı şiir kitabını okuyorum.
 

Nahide Çelebi Hasrete Yolculuk


Geçtiğimiz günlerde ilk kitabım Gümüş Kaşıklar yayınlandı. Gümüş Kaşıklar bir öykü çalışması. Yaklaşık 6 yıldır Milliyet Blog'da yazdığım öykülerimden derlediğim bir kitap.

Bu çalışmamı blog arkadaşım Nahide Çelebi Hanıma gönderdiğimde o da bana bir şiir kitabını postalamış. Nahide Hanım daha önce de Duygu Pınarı adlı kitabını göndermişti. İnanılmaz güzel şiirlerini okurken öylesine duygulanmıştım ki.

Bu sefer de gelen kitap Hasrete Yolculuk adlı şiir kitabıydı. Gerçekten Nahide Hanım şiir konusunda çok başarılı. Milliyet Blog'da yazılarını zevkle okuyordum ve düz yazımına hayrandım. Şiirlerini okuyunca bir kez daha hayran oldum anlatımına.

Ben şiir yazmıyorum. Bir tek denemem var şiir olarak. O da çok duygu yüklü bir günümde çiziştirdiğim mısralar. Şiir yazmıyorum ama şiir okumayı çok seviyorum. Çoğu yerde şiirlere rastlıyorum bir çok kişi tarafından yazılmış. Bazı şiirler bir çok duygusal sözün biraraya gelmesi ile oluşan anlamsız sözler birleşkesi sanki. Tek tek çok etkili sözler bir araya gelince ne anlatmak istediğini anlayamıyorum. Şiir yazmak bu olmasa gerek.Gerçek şiirin ne demek olduğunu Nahide Hanımın şiirlerini okuyunca anlıyorsunuz. Mısralar bir çok konuda size o kadar çok şey anlatıyor ki.

Her biri yılların tecrübesi ile birleşmiş bu şiirler uzun uzun düşündürüyor kişiyi. Ben çok keyif aldım bu şiirleri bahçemde kuş seslerinin eşliğinde okurken.

Nahide Çelebi Hanımın Hasrete Yolculuk şiir kitabını hekese öneririm. İnanıyorum ki hepimiz bir çok şey bulacağız mısralarında. Anlatamadığımız , dile getiremediğimiz bir çok endişe, korku, sevgi ve  mutluluk, 

Yazımı Sevgili Yazar arkadaşımın izni ile gene onun mısraları ile bitirmek istiiyorum. İyiki varsınız dostum ve iyi ki yazmışsınız bu güzel şiirleri.

 

BUGÜN BENİM DOĞUM GÜNÜM

Evet , dostlar bugün benim doğum günüm,

Yaşımı sormayın, dolu, dolu geçti her günüm,

Geziyor, izliyor,okuyor, yazıyorum,

Kalemimden cesurca damıtıp, sizlere sunuyorum.

 

Her Yöreyi ilgiyle, merakla dolaştım adım adım,

Mutluluğu da, acıları da, kederleri de yaşadım.

Yorulmadım, tükenmedim, hiç yılmadım,

Bildiklerimi öğrencilerime sevgi ile aktardım.

 

Gökyüzünün mavisinde çocukları gördüm hep,

Evlatlarım, torunlarım sizi çok seviyorum.

Güneşe gülümsemek yaşamaktır biliyorum.

Umutlar, başarılar sizin olsun istiyorum.

Nahide Çelebi.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..