Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '15

 
Kategori
İnançlar
 

Hayırlı ölüm ne demek; ölümün hayırlısı olur mu?

Hayırlı ölüm ne demek; ölümün hayırlısı olur mu?
 

Çok kafama takılmıştır, ölümün de iyisi kötüsü varmış. Yani hani acı çekerek, korkarak, keşke böyle olmasaydı diyerek vs ölüm şekilleri var. Mesela ben her türlü ölmek bir yana göğün bilmem kaç metre yukarısında uçaktan düşüp ölmek istemem. Yani başka şekilde öleyim. Keza yanarak ölmek.  Ama boğularak falan da o kadar iyi değil her halde.

Yani ölümün bu şekillerini anlarım da nasıl ölürsen öl bir “hayırlı ölümden” bahsediliyor. Bu, dini bir anlam ifade ediyor. Tabii ki rahat yatağında ölmek kastediliyor ama işin bir de Allah’ın razı olacağı şekilde ölmek yanı var.

İnananlar inanabilir ama bana pek mantıklı gelmiyor. Vakti gelince tamam da diğer şekillerde ölüm acı bir şeydir, kötü bir şeydir; hiç kimse ölmek istemez.

Hayırlı ölüm tüccarları bayağı satış yapmışlar. İnsanlar ölümden korkmuyor, ölümü bekliyor, Allah’tan geldikten sonra fark etmez diyor… Yalnız ölümün hayırlısını istiyorlar. Ancak istedikleri bende yok; çünkü sonuçta ölüm bu ya, ne hayırlısı. Şöyle de olabilir, bu boyun eğme, bu kabul insanların ölüm karşısındaki çaresizliğinin bir yansıması da olabilir.

Tabii ki biraz ölümün şekliyle de ilgili… Herkes her şekilde ölmek istemez. Herkesin dileği acısız, ağrısız, yatağında vakti gelince ölmektir… Doğrusu ben bu konuda aç gözüm, vakti gelince de ölmek istemiyorum; dünyaya kazık kakacağım, Azrail’in bana iltimas geçeceğini umuyorum! İsteyenlere hayırlı ölümler diliyorum. İstemeyenler hiç ölmesinler.

Ya hayırlı ölümü öyle anlatıyorlar ki insanın ölesi geliyor… Madem öyle ölenlere niye üzülüyorsunuz ki… Valla ben ölüm karşıtı bir insanım, Deli Dumrul’um, Azrail’e karşıyım. Ama sonuçta böyle bir şey yok, benimkisi züğürt tesellisi de hani öleceksem hayırlı ölümle öleyim diyorum ama böyle bir şey yok. Belki inananların bu dünyadaki vazifelerini yapmış, ibadetlerini yerine getirmiş, gönül hoşluğu içinde ve bazılarının dediği gibi “iyi ki ölüyorum” saflığında… Yok, ben ölmeyim daha iyi. Hayırlı ölüm sizin olsun hayırsız yaşam benim.

Sanki öbür tarafta şeker dağıtıyorlar, bu ne acele ya… Hem öyle uçaktan düşüp, yanarak vs ölmeler de ekstrem bir durum… Bu kadar şansız değilizdir her halde. Zaten uçak korkum var yani en korktuğum ihtimal ortadan kalktı, rahat olayım. Ateşi sevmem bu nedenle yanma ihtimalim de çok az. Deniz tutar, yarım metreden derine girmem, o ihtimal de yok. Ya ben nasıl öleceğim acaba! Hani korkulu bir ölüm varsa hayırlı ölüm dileyim. Biraz gizemli yanım da var hani şu kırklar mı ne onlara da karışabilirim! Nasıl öleceğim ben ya! Yok, yok, akıllı bir adamım ben, yüz yaşının üzerinde, biyolojik vaktinde yatağımda ölürüm ben. Hayırlı ölüm dilememe gerek yok!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..