Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Heyecanlıyım

Heyecanlıyım
 

Salih Arıkan


Bu akşam yataklı vagonda tek başıma tirenle kütahyaya gidiyorum. Bağımsız hareket bir görmeyen için çok önemli bir kazanım. Birine bağlı yaşamak dünyadaki en büyük ızdıraplardan.

Benim tanıdığım bir görmeyen var. Ben tuvalete bile bastonla giderim. Belki çok iddialı ama haksız da sayılmaz. Bir gün görmeyen çocukları pikniğe götürdük hiç birinin yanında baston yoktu. Bazı uzmanlar görmeyen çocukların çok küçük yaşlarda beyaz bastonla tanışmalarını söyler. Bir görmeyen gençsiniz arkadaşlarınız yâ da sevdiğiniz şurada buluşalım dedi ve siz tek başınıza gidemediniz bir kız görmeyen arkadaşa demiş ya beni gezdirmeye babanla mı geleceksin. Düşünün bir genç annesi ve babasıyla her zaman geziyor. Arkadaşlarıyla ne konuşabilir ki söyleyecekleri hep yarım kalır. Lütfen görmeyen arkadaşlar bastonu elden bırakmayın.

Görme engelli anne ve babasınız hep sizi çocuklarınız gezdiriyor. O çocuklarınızın ilerideki görmeyenlere karşı tutumu ne olur. İşe bile eşi arkadaşı ve anası babasıyla gelenler var. Düşünün bir erkek kadının sevdiğinin kahramanıdır. Hep başkalarının kollarında gezen görmeyen bir erkek hangi kadının kahramanı olabilir ki. Ben sevdiğim kadının kahramanı olmalıyım diyorsanız bağımsız ve özgür bireyler olmamız şart.

Elbette zorluklar var. Olacak dünya gül bahçesi değil. Bir roman var sana gül bahçesi vaat etmedim. Gül bahçelerini önce zihinlerimizi ve bedenlerimizi özgürleştirerek kurabiliriz. Belki sözlerim bazılarını incitmiş olabilir ama ben özgür ve bağımsızlığımı artırarak sevdiklerimin kahramanı olmak isterim. Eşimin ve ileride olmasını istediğim çocuklarımın. Anne ve babalar aynı zamanda rol modeldir. Lütfen bağımsızlık için adım atalım.

Bağımsızlığa karar veren görmeyen arkadaşlarıma beyaz baston hediye edeceğim.
Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..