Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '17

 
Kategori
Güncel
 

Hırsızlar Evini, İşini Mesken mi Tuttu? Teşvik Etme! Caydır!

Hırsızlar Evini, İşini Mesken mi Tuttu? Teşvik Etme! Caydır!
 

Dört Öfkekolik Arkadaş” Artan Hırsızlık Olaylarını Tartışıyor.”

Kemal: Dünyada ve ülkemizde, hırsızlık olayları artıyor.(1)

Bir istatistiğe göre 2016’da artış oranı yüzde 25.

Can: 17-24 yaş gençler daha fazla hırsızlık yapıyor.

Genç işsizlik oranının yüksel olmasıyla bu bilgi örtüşüyor.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.9

Birbirimizi Akıllıca Dinleyelim. 

Empati kuralım! 

Amaç kavga değildir. 

Öfkenin kök nedenini yakalayalım!

 

Serdar: Hırsızları yakalamaya güvenlik güçleri yetişemiyor.

Hakimlerimiz hırsızlarla uğraşmaktan illallah diyor.

Bu gidişle hırsızları almaya hapishaneler yetmeyecek gibi!

Caner: Hırsızlık sorunun çözümü diğer sorun lordan farklı değil!

Kök nedenler yok edilmeden güvenlik güçlerimizin gayretleri boşa gidiyor.

 Hedef: Özellikle genç hırsızlık oranlarını sıfırlamaya dönük olmalı elbette!

 

Kemal: Genç işsizliği önlemekle başlayacak her şey!

Can: Bunun için gençlere diploma yerine meslek kazandırma seferberliği iyi bir başlangıç olur.

Serdar: Hapishaneler ve ıslahhanelerde 17-24 yaş genç hırsızlara geçerli meslek eğitimleri verilebilir.

Eğitim sonunda sınavda başarılı olanlara milli eğitim onaylı sertifika verilir.

 

Böylece cezasını bırakıp dışarı çıkan genç iş bulabilir.

Kendi işini de kurabilir.

Tekrar hırsızlık yapmadan önce iki kere düşünür.

Artık kolunda altın bir bilezik vardır.

Tekrar hırsızlık yapıp hapse girmek istemeyecektir.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu  No.10

Çözüm odaklı iletişim kurulur. 

Ret edilemeyecek bir teklif yapılır. 

Sonuçta kazanan Akıllı öfkemiz olacaktır!

 

Caner: Hırsızlıklar kış aylarında daha fazla!

Kış aylarında kazak, mont gibi ürünlerin hırsızlığında artış yaşanıyor.

 

Kemal: Birde mağazalarda kötü niyetli çalışanların yaptığı hırsızlıklar var!

İşyeri sahibinin çalışanların kontrolüne yönelik caydırıcı önlemler almaması bunu körüklüyor.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.1:

Sağlık ve Mutluluk iş yerlerimizde Başlar. 

Evlerimizde Devam Eder! 

Öfke Kolik lere Yer yok!

 

Can: Konu açılmışken bazı kötü niyetli satın almada çalışanlarının aldıkları rüşvet de var.

Bazı satın almacılar, rüşvet uğruna düşük kalitede ve/veya yüksek fiyatlı ürün hizmetleri alabiliyor.

Böyle işyerlerinin kısa vadede müşteri ve itibar kaybetmeleri sahipleri için alarm olmalı!

Caydırıcı önlemler alınmadığında böyle işyerlerinin iflas ve/veya kapanmaları kaçınılmaz olacaktır.

 

Serdar: Evimizde gece uyurken bile hırsız girebiliyor.

Canımızı, malımızı nasıl koruyacağız.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.5

Öfkeye Karşı Sünger Olmayalım.

Teflon Olalım.  Günde 10.000 karar hedefimiz Olsun

 

Caner: Güvenlik güçlerimiz sağ olsunlar.

Hırsızlara karşı alınacak önlemleri sıralamışlar.(2)

Ben bugünden sonra yapacaklarımı yazıyorum.

1.       Pencerelerim kapalı olacak!

2.       Pencerelere kilit taktırıyorum!

3.       Balkon kapısı ve pencerelere demir parmaklık yaptırıyorum!

4.       Kapılara çift kilit takıyorum!

5.       Evdeyken emniyet zincirini takılı tutuyorum!

6.       Eşimi, kızımı uyardım. Kapıdan konuşurken zincir aralığından konuşacaklar!

7.       Gece evde yokken, bir lamba yakıyoruz!

8.       Apartman giriş kapılarına kuvvetli aydınlatmasını yöneticiye bildirdim!

9.       Yöneticiye otoparkın her tarafında harekete duyarlı aydınlatma talebimi ilettim.

10.   Yöneticiye otoparkların ve apartmanın her tarafına gece görüşlü kamera talebimi ilettim.

11.   İşyerimin kapılarına sağlam bir kilit taktım!

12.   Camlarıma kepenk ve/veya demir parmaklık taktım!

13.   İşe alacağım veya çalışanların isimlerini mahalli polis birimine bildirdim!

14.   Hırsızlık olduğunda, hiçbir şeye dokunmadan en yakın karakola bildirmelerini çalışanlara ilettim!

15.   Parmak izi ekipleri olay yerini tetkik edinceye kadar suç yerini ellenmeyecek!

16.   Çarşaf veya battaniyeye sarılı eşya taşıyan, şüpheli şahısları “155 Polis İmdat” a bildireceğim!

17.   Kıymetli eşyamızı evde nereye saklarsak saklayalım! Hırsız bulur. Evde saklama yok! Saklarsak da çalınınca ağlayıp, sızlanma yok! Nokta…

18.   Posta kutumu devamlı boş tutacağım.

19.   Evinde hırsızdan şüphelenirsek, hırsızı yakalamaya çalışma yok. “155 Polis İmdat” arayacağız. Gözetleyip, yapabilirsek kayda alacağız!

20.   Apartmanda yalnız yaşayan bayanlara isimlerini kapılarından silmelerini önerdik!

21.   Yeni bir eve taşınırsam önce kilitleri değiştireceğim.

22.   Çelik kapıya geçiyorum!

23.   Binaya otomatik kapı açma sistemli görüntülü diafon takılmasını yöneticiden talep ettim.

24.   Gözetleme deliğinden, kimlik görmeden yabancılara kapı açmayacağız! Kapıyı açtığımızda, zincir takılı olacak.

25.   Eğer gelen kişi polis, gaz veya elektrik şirketinden geldiğini iddia ediyorsa polis merkezi veya şirketlerin merkezine telefon edip, kimliklerini teyit ettiriyoruz!

26.   Gecenin ortasında ayak sesleri duyarsak, uyanırsak, ışığı yakıp,  hareket edeceğiz, gürültü yapacağız! Gerekirse polisi aranacak!

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.8

KAİZEN Uygulayalım!

Korkularımızı Unutalım.

Yaşam Değerlerimiz için yaşayalım!

 

Kemal: Bende, sokak ve alış-verişte alacağım önlemlerin üstünden geçeyim.

1.       Anahtarlımdaki isim, adres ve telefon numaramı sildim.

2.       Araba ve ev anahtarlarımı farklı anahtarlıklara taktım

3.        Eşim ve kızımı uyardım: Alış verişe çıktıklarında anahtarları ceplerinde olacak.

4.       Mutlaka gerekmiyorsa çanta taşınmayacak.

5.       Değerli ve gerekli eşyaları ceplerinde taşıyacaklar.

6.       Ellerinde de torba, poşet, paket veya bir başka eşyalar taşırken çantanızı bunlarla vücutlarının arasında kalacak.

6.        Yürürken çantaların taşıma ucu bileğe geçecek.

7.        Altın, mücevherat, zincir ve kolyeler sokakta takılmayacak.

8.        Üzerimde büyük para taşırsam, bir kaç parça halinde, farklı ceplerimde olacak.

 

Serdar: Ben de evimin güvenliğine yönelik önlemlerimi sıralıyorum.

1.       Tesisatçı, tamirci ve kisvesi altındaki kişilerde meslek odaları tarafından düzenlenmiş kimlik kartları arayacağım.

2.       Oturduğum müstakil evden taşınacağım. Güvenlikli bir siteye çıkacağım.

3.       Havalandırma boşluğuna açılan yerleri ve çatıya çıkış kapaklarını demirli olan bir apartman seçeceğim.

4.       İş yerlerimde bulunan drenaj veya havalandırma ızgaralarını betona sağlam bir şekilde tespit ettirdim.

5.       İşyerlerimin, sokak, bahçe ve merdivenlerinin ışıklandırmasını kuvvetlendirdim.

6.       İşyerimde ve evimde, cep telefonumdan kontrol edebildiğim kamera ve alarm düzeneği kuracağım.

 

Can:  Şahsıma veya malıma bir saldırı olduğunda, nelere dikkat edeceğim?

1.       Uzman ekip gelinceye kadar hiçbir şeye dokunmam!

2.       En kısa zamanda Güvenlik Birimlerine haber veririm.

3.       Hırsızların dokunmadığı bir telefon kullanırım.

4.       Nelerin çalındığını tespit etmek için güvenlik güçlerini beklerim.

5.       İçeri kimseyi sokmam.

6.       Ortalığı toplamam, olduğu gibi bırakırım.

7.       Zorunlu olarak dokunduğunuz veya yerini değiştirdiğiniz eşya veya nesneleri güvenlik birimlerine bildiririm.

8.       Olay yerinde her hangi bir şey yiyip içmem.

9.       İçilen sigara veya izmaritini olay yerine attırmam.

 

Kemal: Otomobilimde hırsızlık olursa şunları yaparım;

1.       Güvenlik güçlerine haber veririm.

2.       Otomobili bulunduğu yerden hareket ettirmem.

3.       Otomobil içerisinden her hangi bir şey almam.

4.       Otomobili silmem, yıkamam.

5.       Otomobil içine girip oturmam.

6.       Otomobil içerisinde hiçbir şeye dokunmam, dokundurtmam.

7.       Otomobil içerisinde hiçbir şeyin yerini değiştirmem.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.3:

Şimdiyi yaşayınız! 

Keşke, Asla, Her Zaman, Mutlaka Demeye son veriniz!

 

Serdar: Evet arkadaşlar, keşke dememek için bu konuştuklarımızı uyguluyoruz. Var mısınız?

Kemal: Ben varım.

Can: Bende!

Caner: Bende varım!

 

Faydalanılan Kaynaklar:

(1)  https://bilirmiydin.com/hirsizlik-oranlari-u%CC%88lkemizde-2016da-yu%CC%88zde-25-artti/

(2) http://www.istanbul.pol.tr/eyup/Duyurular/Sayfalar/Eviniz%20H%C4%B1rs%C4%B1zlara%20Kar%C5%9F%C4%B1%20Ne%20Kadar%20G%C3%BCvenli.aspx

Devam edecek!..

 
Toplam blog
: 92
: 440
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

Şükrü ÖZGÜR İ.T.Ü Metalürji mühendisliğinden mezun oldu. Kamu ve özel sektörde farklı pozisyonlar..