Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

17 Kasım '18

 
Kategori
Güncel
 

Hırsızlığın Böylesi

Hırsızlığın Böylesi
 

Hırsız bu, dikkat etmezsek her şeyi çalar. Açıkta olanı daha kolay kapar.


Isparta Belediyesi’nin Demirköprü Mevkii’nde 2013 yılında inşa ettirip Şehitler Parkı'na koydurduğu 10 Türk büyüğünden 9'unun büstü, kimliği belirsiz kişi ya da kişilerce çalınmış. Anlaşılan hırsızların hepten gözü dönmüş. Büstlerin içleri bildiğim kadarıyla alçıdandı. Büstleri çalanlar kim ya da kimse, üzerlerindeki kaplamayı altın sanmış olmalı.   
Çalınan büstler arasında 2 dönem milletvekilliği ve belediye başkanlığı yapmış benim iki dedemin de büstleri bulunuyordu. 
 
Hırsızlar hepten azıttı. Çok dikkatli olmamız gerekiyor. Biz dikkatli olsak, katlarda oturan başkaları dikkat etmiyorlar. Kapıya kim gelirse alt kattan her zile basıyorlar, hangi kat kapıyı açarsa apartmana dalıyorlar. Artık kimin canı yanarsa. 
 
Bu büstlerin çalındığı park işlek bir cadde üzerinde, gündüz onca trafiğin arasında hırsızlığın olması mümkün değil. Gece ise mekân  ışıl ışıl ve çevresi apartman dolu. Belki de ilgi çekmek isteyen biri yapmıştır. Bilemiyoruz artık, hele bir sorup soruşturulsun kim niye yapmış, öğrenilir elbet cevabı.
 
Geride bıraktığımız cuma günü yolda bir arkadaşımla karşılaştım. Arkadaşım beni gördüğüne çok sevindi de, ben onu biraz karamsar gördüğümden sevincine eşlik edemedim. Hatta “numaradan mı sevinmiş görünüyor, acaba hiç karşılaşmasa mıydık,” diye kendi kendime kurgu oluşturdum. Meğer arkadaşımın karamsarlığı beni aylar sonra görmüş olmasından kaynaklanmıyormuş. Canı hırsızlık olayından dolayı sıkıntılıymış.
 
O gün apartmanlarına giren bir hırsız, her kattaki dairelerin önünde bulunan ayakkabıları, yeni- eski demeden toplamış gitmiş. Kışlık botlar duruyormuş kapıların önünde. Hırsız hepsini toplamış kaçmış. Üstelik apartmanları site içindeymiş. Güvenlik görevlisinin bir an dalgınlığından yararlanmış. 
Siteye nasıl girdiyse, ana kapıyı kime nasıl açtırdıysa artık, katlarda ayakkabı bırakmamış. Kış başlangıcında, yağmurlu günde yazlık papuçları giymek zorunda kalmışlar dışarıya çıkanlar.
 
Camilerden ayakkabı çalınmasını duyardık da, apartman dairelerinde böylesi bir hırsızlık oluşumuyla ben şahsıma ilk kez karşılaşan oldum.
 
Ne diyelim, hırsıza kilit fayda etmiyor ve hırsız ne çalacağına yönelik ayırıma gitmiyor. Kısa gün kârı, parkta büst buldu mu, açık kapı gördü mü dalıyor içeriye, eline ne geçerse kapıp kaçıyor. 
 
Bu konuda da önce tedbir sonra takdir diyorum. Belediye parklara yaptırdığı büstleri nasıl korur bilemiyorum. Ama apartmanların dış kapıları kapalı tutulmalı ve kapıya gelen kimdir, öğrenmeden kapı açılmamalı. 
 
Ayfer AYTAÇ - ayferaytac.com
 
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..