Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '18

 
Kategori
İnançlar
 

Hocayla Helalleşme Hakkında Sohbet…

Hocayla Helalleşme Hakkında Sohbet…
 

“Hayırlı Cuma’lar hocam”

“Hoş geldin evladım. Nasılsın bakalım?”

“Sağlığınıza duacıyım hocam. Siz nasılsınız?”

“Allaha şükür. Ben de iyiyim evladım.”

“Hocam, size yine sorularım olacak.”

“Tabii ki, sor evladım.”

“Hocam, bilerek veya bilmeyerek işlediğimiz bazı günahlar için tövbe kapısının açık olduğunu biliyorum. Ama aynı şekilde bilerek veya bilmeyerek kul hakkına girersek, ne yapmalıyız?”

“Güzel bir soru. İnsanlar böyle bir duruma düştüler mi, eğer bu maddi bir sorunsa, o kul hakkı yedikleri kişiye, eğer o kişi hayatta değilse, mirasçılarına o bedeli ödemeleri gerekir.”

“Peki hocam, o kişi yeteri  kadar maddi olanağa sahip değilse veya bu manevi bir kul hakkı ise ne yapmak gerekir?”

“O zaman kul hakkını yediğinizi düşündüğünüz kişiden helallik almak gerekir evladım. “

“Peki helallik almazsak ne olur hocam?”

“O zaman o kul hakkının bedeli ahirette ödenir evladım.”

“Ahirette mi? O nasıl olacak hocam?”

“Peygamber efendimizin bu konuda şu görüşü belirtmiştir evladım. Eğer bir kişi kul hakkı yemiş ve helallik almamışsa, öldüğünde bugüne kadar kazandığı sevaplar, o kul hakkı yenilen kişiye geçer.”

“Peki hocam, eğer, kul hakkı yiyen kişinin o kadar sevabı yoksa?”

“O zaman da o kişi hakkını yediği kişinin günahlarını üstlenir.”

“Bu çok kötü bir durum hocam. Hani cenazelerde cenaze namazı öncesi  imam 3 defa “Hakkınızı helal ediyor musunuz?” demesi bu yüzden mi hocam.”

“Aynen öyle evladım.”

“Peki hocam, işe girişlerde, sınavlarda başarılı olanlar yerine kendi adamlarını işe alan kişiler de kul hakkı yemiş sayılmıyorlar mı?”

“Sayılmaz olur mu evladım? Hem o işe haksız giren kişiler, hem de bu işlere aracı olan kişiler kul hakkı yemiş olurlar ki, hakkıyla işe girmesi gereken kişilerden helallik almadıkları için, bunun hesabını ahirette vereceklerdir.”

“Hocam bir de bir şey soracağım? Geçmediğim köprüden benden köprü geçiş parasını dolaylı olarak alanlar da kul hakkı yemiyorlar mı?”

“O nasıl oluyor evladım.?”

“Hani her zaman normal arttırılması gereken motorlu taşıt vergilerini, köprülerdeki açıkları kapatmak için haddinden fazla arttıranlar için söylüyorum.”

“Eğer neden oysa, o da kul hakkına girer evladım.”

“O zaman ben hakkımı helal etmiyorum hocam.”

“Allah hepimizi kul hakkı yiyenlerden ve kul hakkı yemekten sakınsın evladım.”

“Amin hocam. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Allaha emanet olun.”

“Sen de Allah’a emanet ol evladım. Selametle…

 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..