Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '16

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

İlk Oyuncaklarım

İlk Oyuncaklarım
 

İlk defa bebek sahibi olan ebeveynleri, mutluluğun dışında bazı endişelerde bekler. Çoğu zaman kucağımıza almaya bile çekinirken, bebeğimizi yıkamak, doyurmak, ağladığında ne yapacağımızı bilememek bizi kaygılandırır. Özellikle de nedensiz ağlamaları sizi kahreder. Emir daha 20-25 günlükken bir anda ağlamaya başlamıştı ve 5 dakika kadar evde bir baştan bir başa susturmak için istemsiz olarak koştuğumu eşim sonradan bana anlatmıştı. Bunun gibi durumlarda serinkanlı olmak gerçekten çok önemli. Bir anda aklım başıma geldi, telefondaki uygulamadan uçak sesi açtım ve gece lambasının yandığı odaya götürdüm, Emir bir anda sesi dinlemeye başlayarak ağlamasını bitirdi. İnanamadım, işe yaradı! İşte tıpkı bunun gibi kendimizi çaresiz hissettiğimiz durumlarda, bazen biraz dinlenmek istediğimizde, bazen bebeğimizle etkili iletişim kurabilmek adına ve en önemlisi bebeklerimizin gelişimlerini desteklemek için bazı yardımcılara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle sonraki yazılarımda  sizlere yardımcı olacağını düşündüğüm bana yardımcı olan oyuncaklardan bahsedeceğim.

Keyfili okumalar!

 1. Oyun halısı

Emir henüz 2 aylık bile değilken gittiğimiz anne-bebek fuarından oyun halısı aldık. Eve geldiğimizde heyecanla halıyı kurduk ve Emir’i üzerine yerleştirdik, tabi ki bizim istediğimiz görüntü oluşmadı. Emir tam anlamıyla halıda oynamaya 3 ay civarında başladı ve halıyı çok sevdi, tabi o sevdiği için biz daha çok sevdik.

Oyun halılarının özelliğinden bahsedecek olursam;

Oyun halıları içindeki farklı oyuncaklar ve çıngıraklar sayesinde bebeklerin el-göz koordinasyonu kurmalarına yardımcı oluyor, yetişkin müdahalesi olmadan oyuncaklarla birebir oynayabiliyorlar. Belli bir müddet sonra oyuncaklara alıştıklarından ben arada farklı oyuncaklar asıp eskileri çıkartarak ilgisini devam ettirdim. Emir yaklaşık 7. ay sonuna kadar halıda oynamaya devam etti. Bebeğinize tek başınıza bakıyorsanız eğer oyun halısı tamda sizin için.

Resim71

2. Sesli ve Dokunumlu Oyuncaklar

Bebek oyuncağı dediğimizde akla ilk gelen oyuncak çıngıraktır. Çıngıraklar bebekleri eğlendirmenin yanında gelişimlerine de destek olurlar. Çıngıraklar çeşitli şekilleri, renkli yapıları, çeşitli sesleri ve farklı dokuları ile bebeğinizin dokunma, görme ve işitme duyularının gelişmesini destekleyen ilk oyuncaklarıdır. Ayrıca bebek pusetine takabilmeniz için ucu kancalı olan çıngıraklarda son dönemde epeyce üretilmiştir.

Bebeğiniz bu ilk zamanlarda her şeyi ağzıyla tanımak isteyeceğinden ötürü sağlıklı materyallerden üretildiğine emin olduğunuz, kimyasal boya içermeyen, yumuşak ve canlı renkli çıngıraklar seçmelisiniz. Bizim Emir için aldığımız çıngıraklar çok işe yaradı, resimlerini paylaşıyorum.

 

 
Toplam blog
: 4
: 251
Kayıt tarihi
: 13.06.16
 
 

Merhaba! Okul öncesi öğretmenliği lisansımı bitirdikten sonra Okan Üniversitesi Eğitim Yönetimi v..