Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '14

 
Kategori
Eğitim
 

İlköğretim Müdürü İbrahim Yapar

İlköğretim Müdürü İbrahim Yapar
 

İlköğretim Müdürü İbrahim Yapar


(Kurucaşile’nin ilk ve son İlköğretim Müdürüdür)

İbrahim Yapar 07 Nisan 1924 tarihinde bir bahar günü Kurucaşile’de doğmuştur. Babası İzzet Bey, annesi Ayşe Hanım’dır. Kurucaşile Kargacak mahallesinden Berbatoğulları ailesindendir. İlkokulu Kurucaşile’de okuduktan sonra, ortaokulu İstanbul Beykoz’da, Öğretmen Okulu’nu ise Balıkesir Necatibey Öğretmen Okulu’nda okumuştur. 1946 yılında Diyarbakır Silvan ilçesine öğretmen olarak atanarak meslek hayatına başlamıştır. Eşi de kendisi gibi bir eğitimci olan İhsan Hanım’dır.

Meslek hayatına daha sonra Zonguldak ilinin Ereğli ilçesi’nde, Zonguldak merkez Işıkveren beldesinde ve Bartın’da devam etmiştir. Uzun yıllar Kurucaşile İlköğretim Okulu(o dönem ki adı 27 Mayıs İlkokulu) Müdürlüğü dışında Kurucaşile İlköğretim Müdürü olarak görev yapmıştır.Sanıyorum Kurucaşile ilçesine başka bir İlköğretim Müdürü de atanmamıştır.Bu nedenle Kurucaşile'nin ilk ve son İlköğretim Müdürü'dür.

Kurucaşile'nin 35 yaş üzerindeki kadın erkek tüm bireylerinde emeği bulunmaktadır. Çok sevdiği mesleğini 1989 yılında 65 yaş sınırı nedeniyle emekli olarak bırakmıştır. Hatta 65 yaş sınırını da bir kaç ay fazla çalışarak geçmiş olup; mesleğinden kopamamıştır.

Emeklilik sonrası yaşamını Bursa’da ve memleketi Kurucaşile’de sürdürmüş olan İbrahim Yapar 2013 yılının ekim ayı içinde de memleketi Kurucaşile’de vefat etmiştir. 

 
Toplam blog
: 37
: 949
Kayıt tarihi
: 08.03.13
 
 

Maden kenti ya da emeğin başkenti Zonguldak'ta doğdum. Bartın'a bağlı "ahşap tekne yapımında bir ..