Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '18

 
Kategori
Eğitim
 

İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç

İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç
 

Bu yazıda size British Council ve TEPAV tarafından birkaç yıl önce yürütülmüş bir çalışmanın analiz sonuçlarından bahsetmek istiyorum.. İlgili rapor yaklaşık 150 sayfa olduğu için burada tüm detaya girmem mümkün değil. Bu nedenle sadece eTwinning açısından önemli bulduğum bir kaç detayı sizinle paylaşmak niyetindeyim.

Öncelikle şu hususu belirtmekte fayda var. TEPAV bu raporda Türkiye’de ekonomik kalkınmanın sürdürülebilmesi açısından İngilizce dil becerilerinin önemine vurgu yapıyor.  British Council ise İngilizce öğretme konusundaki deneyimini gerçekçi bir öneriler dizisi ile kamuoyuna sunuyor.

Raporda, İngilizce iletişim kurabiliyor olmanın bir ülkenin uzun dönemli ekonomik büyüme potansiyelini, o ülkenin inovasyon kapasitesini arttırmak yoluyla olumlu yönde etkileyeceği görüşü savunuluyor.  Birçok ekonomik büyüme modeli tarafından uzun dönemli ekonomik büyümenin arkasındaki temel etken olarak kabul edilen inovasyon kapasitesi, dünyadaki yeni gelişmeleri takip etme ve katma değer yaratma yetisinden doğrudan etkilendiği belirtiliyor. İngilizce dilinin bunda önemli bir rol oynadığına vurgu yapılıyor.

Şimdi birkaç bulguyu birlikte yorumlamaya çalışalım:

1. Türkiye dünyadaki en büyük 17. ekonomi iken, üniversiteler tarafından üretilen etkili akademik yayınlar sıralamasında ancak 34. sıradadır.

2. Genel olarak bir ülkenin TOEFL puanı arttıkça H-endeksinin de yükseldiğini, dolayısıyla ortalama TOEFL puanı daha yüksek olan ülkelerin daha büyük etkisi olan daha yüksek sayıda yayın ürettiklerini göstermektedir. Bunun nedeni, İngilizce dil becerileri daha yüksek olan bilim insanlarının daha fazla okunan ve alıntılanan dergilerde araştırma yayınlama ve ayrıca kendi uzmanlık alanlarına ilişkin uluslararası literatürdeki gelişmeleri takip edebilme olasılığının daha yüksek olmasıdır. 2011 yılı itibariyle ortalama TOEFL puanı 77 olan Türkiye, 193 H-endeksi skoru ile 34. sırada yer almaktadır.

3. English First tarafından geliştirilen 2013 İngilizce Yeterlilik Endeksi (EPI) Türkiye’yi 60 ülke arasında 41. sıraya yerleştirmektedir.

4. 2012 yılında hem anadili Türkçe olanların hem de Türkiye’de yerleşik olanların ortalama toplam Test of English as a Foreign Language (TOEFL) puanı, Sudan ve Etiyopya gibi Latin alfabesi kullanmayan ülkelere benzer bir biçimde 120 üzerinden 75’tir. Bu ortalama dili okuma, anlama, konuşma, yazma, dinleme, notalma vb. becerilerinde düşük ya da sınırlı bir konuma yerleştirmektedir.

5. Öğretmenlerin potansiyeline ve olumlu sınıf ortamına karşın, Türkiye genelindeki öğrencilerin büyük bir bölümünün (%90+) İngilizce yeterlilik düzeyi, 1000 saatten fazla İngilizce dersinden sonra bile temel düzeyde kalmaktadır.

6. Öğretmenlerin %80’inden fazlası İngilizce öğretmeni olarak ihtiyaçları karşılayacak düzeyde mesleki yeterliliğe ve dil yeterliliğine sahiptir. Ancak, ziyaret edilen bütün okullarda İngilizce’nin bir iletişim dili olarak değil, herhangi (tarih, coğrafya gibi) bir ders olarak öğretildiği gözlemlenmiştir.

Tüm bu bulgulardan hareketle raporda sunulan öneriler arasında öğretmenlere Uluslararası bağlantı potansiyelini değerlendirmeleri tavsiye edilmektedir. 

Şimdi asıl soru şu? Okullarda uluslararası bağlantı potansiyelini kimler kullanabilir? Yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Bu sonunun yanıtını hepbirlikte vermeğe çalışalım. 

 

Kaynak: BC & TEPAV, 2014

 
Toplam blog
: 57
: 176
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

2016 yılında bir devlet anaokulunda "Shared Melodies", (Paylaşılan Melodiler) adıyla bir eTwinnin..