Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '16

 
Kategori
Kitap
 

İnsan kanıyla dönen çark

İnsan kanıyla dönen çark
 

Bir kitap okudum, hayatım değişti…

Ne kadar klişe değil mi?

Hatta klişe ötesi, can sıkacak kadar da gerçek…

Önceleri dönüp de yüzüne bile bakmam dediğim, birinci kitabını okurken “Niye okuyorum Allah’ım bu kitabı?” derken ikincisini elinden bırakamamak da neydi öyle? Son zamanların en popüler serisi bir anda ikinci kitabı ile derinden sarstı beni. O kadar gerçek o kadar yalın o kadar açık… Hiç suratıma böyle vurmamıştı gerçekler. Bilmiyor muydum sanki? Bal gibi de biliyordum ama bu kadar açıkça yazılıp da deşifre olmuş olmasıydı galiba beni şaşırtan. Şaşırtan mı desem onu da bilemedim ya, neyse…

“İnsan kanıyla dönen o çark”…

En çok neydi aklımda kalan? Patronların aslında bu “kanla dönen çarkın” birer uşağı olduğu mu, halk tarafından tanınmışların aslında birer maşa olması mı, hepsinin birbirinden beslendiği mi, birinin batışı diğerinin çöküşünün başlangıcı mı, bilgi ve özverinin nasıl “güdüldüğü” mü? Nasıl körleştiğimiz miydi yoksa?

Duyguların davranışlara dönmesi ise başlı başına bir öğretiydi bana, sanki kendimi buldum burada. İşte klişe de tam burada başlıyor, hayatın gerçekliğini tüm açıklığı ile işaret eden klişe. Klişe işte… O ki “sahip olduklarının değil, analizini yapabildiği deneyimlerin gerçek zenginlik olduğunu bilerek yaşayıp kendi potansiyelinin savaşçısı olabilme cesareti gösterenlere adanmıştır.” Özeti herşeye yeter de artar bence.

Bilginin güç olduğu hayatta, beynimizin bilgi ile yıkanarak güçlenmesinin zamanıdır şimdi…

Güçsüz müydük yoksa beyinsiz mi o da tartışılır tabi ama Allah’tan “Çi” tamamen yazarının hayal gücü, içim rahatladı bunu düşününce… “Fi” akıcı ve ilgi çekiciydi bakalım “Pi” ne diyecek bize?

Akilah Azra Kohen; İyi bir hikaye asıl bittiğinde başlar. Demek ki neymiş, her bitiş yeni bir başlangıçtır aslında...

 
Toplam blog
: 38
: 4648
Kayıt tarihi
: 03.11.07
 
 

Çok okurum… Bazen kendi çapımda yazılar karalarım, kendim de beğenmem ama olduğu kadar, napiyim… ..