Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '18

 
Kategori
Eğitim
 

İşe Girmek İçin Sertifika Sahibi Olmak Gerekiyor mu?

İşe Girmek İçin Sertifika Sahibi Olmak Gerekiyor mu?
 

Sertifika Sahibi Olmak


İş kavramı; insan hayatının en önemli olguları arasında ilk sıralarda yer alıyor. İş; hem hayatı idame ettirebilmek ve hem de kişisel gelişimde süreklilik sağlayabilmek için oldukça büyük önem taşıyor. Doğru bir iş ve meslek seçimi için ülkemizde lise yıllarından itibaren mesleki eğilimlere göre yönlendirmeler yapılıyor.

Ülkemizde çalışma mevzuatında yapılan son değişikliklerle birlikte işe alım ve çalışma süreçlerinde oldukça fazla mesafe kat edilmiş durumda. Son yapılan düzenlemelerin temel mantığı ise bireyin sahibi olduğu meslek dalında çalışıyor olması. Bu durum pek çok açıdan avantaj sağlıyor. Kişinin seçtiği bir mesleği icra etmesi onun işini severek yapmasını sağlıyor. Aynı zamanda bu süreç iş ve meslek üzerinde uzmanlaşmayı önemli ölçüde hızlandırıyor.

Ülkemizde İnsan Kaynaklarının Önemi

Ülkemizde insan kaynakları terimi milenyum olarak adlandırılan 2000li yıllarında başlarında karşımıza çıkmaya başlamış. Aslında bu kavram bir iş sistematiğinden çok bir zihinsel dönüşüm olarak adlandırılıyor. Gerek kamu kurumları ve gerekse özel sektör firmaları personelcilik olarak adlandırılan süreçleri genişletip geliştirerek insan kaynakları süreçlerine taşıdı. Genişleyen bu süreçte işçi ve işveren ilişkileri; maaş zamanı karşılığı ticari bir ilişkiden çıkıp marka değer, aidiyet, motivasyon, performans ve eğitim gibi kavramların önem arz ettiği bir sisteme ulaştı.

Bu kapsamda şirketlerin eleman ihtiyaçları için gerçekleştirilen işe alım süreçleri; insan kaynakları birimleri tarafından uygulanmaya başladı. İşe alım süreçlerinde geliştirilen mülakat ve analiz teknikleri ile işe en uygun olan elemanın temini sağlanabilir hale geldi.

Ancak bu süreçlere paralel olarak ülkemizde eğitim sistemimiz de gelişme gösterdi. Özellikle Son 10 yıl içerisinde ülkemizdeki her ile bir üniversite kurulması eğitimli ve donanımlı birey sayısını oldukça artırdı. Birey açısından bakıldığında işe girmek için fark yaratmak ve rakip adaylarla mücadele edebilmek oldukça önemli hale geldi.

Meslek ve Beceri Sertifikaları

İş dünyasında atılan bireyler için farklılık meydana getiren en önemli öğe ise sertifika sahibi olmak olarak karşımıza çıktı. Gerçekten de sertifikalar bir bireyin alanında uzman olduğunu gösteren en önemli belge konumunda. Kişinin mesleği ile ilgili aldığı eğitimi belgelendirebilmesi ve mesleğine uygun bir işte çalışabilmesi; söz konusu sertifikalar sayesinde gerçekleştiriliyor.

Yukarıda da belirttiğimiz üzere yapılan son yasal düzenlemelerle birlikte ülkemiz sınırları içerisinde uzmanlık gerektiren her işte mutlaka sertifika sahibi olmak gerekiyor. Elektrik teknisyeninden kaynak operatörüne, forklift operatöründen kaynakçıya, büro memurundan yemekhane personeline kadar uzmanlık gerektiren bir işte çalışan her personel bu konuda yetkinliğini sertifikalar ile belgelendirmek zorunda. Mesleki eğitim sertifikası olmayan bireyleri çalıştıran işverenler ise cezai müeyyidelerle karşılaşıyor.

Mesleki Eğitim Sertifikaları

Mesleki eğitim sertifikaları; mesleki eğitim alanında profesyonel hizmet sunan kurumlar tarafından düzenlenen eğitimler sonucu düzenleniyor. Söz konusu eğitimler ihtiyaca göre işyerlerinde kurulan eğitim birimleri tarafından, birim başında usta öğreticiler ve eğitim konusunda yetki belgesine sahip kişiler tarafından da verilip belgelendirilebiliyor. Ancak teknik bilgi gerektiren ve yasal düzenlemelere tabi olan alanlarda bu tip eğitimler mutlaka uzman kurumlar tarafından düzenleniyor. Örnek vermek gerekirse forklift operatör belgesine sahip olabilmek için bu konuda eğitim veren bir kurumda teorik ve pratik eğitim görmek gerekiyor.

İşe girmek için gerekli olan mesleki eğitim sertifikalarının yanı sıra kendi meslek dalında ilerlemek isteyenler için başarı sertifikaları da önem arz ediyor. Uzman olduğu alanda kendini geliştiren ve bunu çalışmaları ile kanıtlayan bireyler yine eğitim kurumları tarafından yapılan değerlendirmeler neticesinde başarı sertifikası sahibi oluyorlar. Söz konusu sertifikalar iş arama ve mülakat süreçlerinde değerlendirilen olguların başında yer alıyorlar.

Bu nedenlerle gerek bireysel ve gerekse kurumsal olarak mesleki eğitimlere gereken önem verilmeli. Bu sayede verimli bir çalışma ortamı sağlanabilir. 

 
Toplam blog
: 17
: 1569
Kayıt tarihi
: 16.06.17
 
 

İK alanında yüksek lisans yaptım. Çalışmalarımı kendi tumblr sitemde yayınlıyorum.  ..