Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '14

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

İşitme engelli ressam Meltem Üstündağ ile...

İşitme engelli ressam Meltem Üstündağ ile...
 

meltem üstündağ


Gaziosmanpaşa Üniversitesi Resim Öğretmenliği Bölümü mezunu İşitme Engelli Ressam Meltem Üstündağ “ Hayallarimi sınırlamıyorum. Gidebileceğim en uzak noktalara gidebilmeyi planlıyorum” diyor. 
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz ?
MELTEM ÜSTÜNDAĞ-Selam. Ben Meltem Üstündağ. 1991 Sivas doğumluyum. %70 doğuştan duymuyorum. Bu durumu daha okula başlamadan 5-6 yaşlarımda televizyonu yakından izlememden konuşmamın gecikmesinden dolayı annem fark etmiş. Hopörleri kulağıma verirdim. O zamanlar konuşmamda da sıkıntı vardı. Örneğin ağabeyimin adı” Fatih.” Fatih abi yerine “tatabi” diyordum, derdimi tam anlatamıyordum. Bu problemlerimi ailem farkedince hastaneye götürüp testlerde %40 işitme engelli olduğum anlaşıldı. Bunun üzerine 6 yaşımda bana işitme cihazı verdiler o yaşımda ilk duyduğum ses gök gürültüsü olmuştu. Ailemin çabalarıyla duymayı ve konuşmayı öğrendim. Anadolu İlköğretim okuluna başladım. Zorlukları aşarak okumaya başladım. Okuyordum ama bu sefer okuduğum kelimeleri bilmiyordum. mesela “zil çaldı.” zil ne anlama geliyor çalmak ne anlama geliyor İlköğretim yıllarımda bu tür şeyleri anlamakta güçlük çektim. Arkadaşlarım her türlü sıkıntıda yanımda olarak bu süreçte yardımcı oldular. Eğitim yönünde düşük ve sınıfımda başarılı olamayacağım, diğer arkadaşlarımdan seviye olarak geride olduğum farkedilince hocalarım beni işitme engelliler okuluna yönlendirdiler. Oraya gittiğimde ise normal duyabildiğimi güzel konuşabildiğimi burda kalırsa çok yazık olabiliceğini söylediklerinde tekrar okuluma döndüm. Her ne kadar benim için zor olsa da 5.sınıfa kadar bütün sıkıntıları atlatarak bitirdim. Ortaokulunda biraz daha gayret gösterip algılarım biraz daha gelişti. Lise 1.sınıfta 12 dersten 11 zayıf getirince normal liseden kız meslek lisesine geçiş yaptım.Sıfırdan başlayarak Kız Meslek Lisesi Grafik Tasarım bölümünü bitirdim ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Resim İş Öğretmenliği yetenek sınavıyla kazandım. Şimdi İste Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Resim Öğretmenliği Bölümünden Mezunum.
SORU- Neden resme olan merakınız bu kadar ileri? Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesini tercih etiniz? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var? 
MELTEM ÜSTÜNDAĞ- Duygularımı çizerek daha iyi ifade edebildiğimi düşünüyorum. Çizerken kendimi daha özgür olduğumu düşünüyorum. İnsanların hayal gücüne dokunmaya çalışıyorum. Resme merakım vardı. Bir şeyi yapmak için iyi bilmek gerektirdiğine inanırım. Dolasıyla benim resime olan merakım nedeniyle bunu iyi bir incelemeye almıştım. 7.sınıftan bu yana yeteneğimi sürdürerek devam ettim. Maddi manevi bütün değerlerini geleceğimi düşünerek kendime bir yol çizdim. 

Tokat aklımda yoktu aslında. Memleketimin dışında bir tek Tokat’ta yetenek sınavına girdim. O zamanlar resim kursundaki arkadaşlarım bir yerlere dağılıyorlardı sınav için. Tokatla Sivas yakın olduğundan hocamın yardımıyla hep beraber toplanıp Tokat’a sınava gelmiştik aslında kazanacağımdan pek ümidim yoktu YGS puanım çok düşüktü. Ve GOP Üniversitedeki hocalarım yeteneğime dayanarak 100 üzerinden 95 verip kazandım halen nasıl oldu nasıl kazanabildim kendim bile bu duruma çok şaşıyorum. O an ki mutluluğum anlatılmazdı. Üniversiteye başlangıcımda çok zorlandım hocalarımı duymakta güçlük çektim arkadaşlarımı anlamakta güçlük çektim ama tüm bunları bilerek öğrenerek ayakta durmayı öğrendim. Tüm bunlarda emeği geçen arkadaşlarımı ve hocalarımı asla unutamam. Okulumdan ayrılacağım için çok üzülüyorum.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nasıldır? 
. MELTEM ÜSTÜNDAĞ- Annem ev hanımı , Babam ise esnaf. 5 kardeşiz 2 abim 2 ablam var. Büyük ağabeyim de babam gibi esnaf. Küçük ağabeyimse bir şirkette yönetici. Büyük ablam ev hanımı, küçük ablamsa İngilizce Öğretmeni. Şüphesiz ki onlar olumlu olumsuz en büyük destekcilerim oldular bana sunduğu yardımları desteği bu hayatta ayakta durabilmeyi öğretti. 
SORU- İşitme engelli olmanıza rağmen resim yeteneğiniz oldukça gelişmiş. Bugüne kadar hangi ödüllleri aldınız ? 
MELTEM SÜTÜNDAĞ- Evet. Evet. Sivas Belediyesi’nin yapmış olduğu anneler günü için düzenlediği yarışmada birincilik ödülü aldım. Tokat için açmış olduğu İnsan Hakları Günü için afiş sergisinde bizzat Vali Yardımcısı Coşkun AÇIK tarafından çağırılarak teşekkür belgesi aldım. 
SORU- işitme engelli ressam olarak bugüne kadar hangi zorlukları aştınız ? 
MELTEM ÜSTÜNDAĞ- Kolay olmadı aslında. Duygularını doğru zamanda doğru yerde doğru biçimde ifade edememek zaman zaman yordu beni. Ama ben hayattan bir şekilde en sıkıcı anlarda bile bir anda olayları tersine çevirip keyif almayı bilen pozitif bir insanım. Tüm yaşadıklarımızın bizim için imtihan olduğuna sabrettiğimizde çok güzel mutluluklara ulaşacağımıza inanırım. Bunu bazen yaşarım bazen de ötelerde karşıma çıkacağına inanıp sabretmeye çalışırım. Mizahını yaparım, bir şekilde atlatırım. Dediğim gibi siyah beyaz olmayı sevmiyorum ben renkli bir portreyim.
SORU-İşitme engelli öğrenci olarak arkadaşlarınız ve hocalarınızla olan sorunları nasıl aştınız ?
MELTEM ÜSTÜNDAĞ- Bir çok kelimeleri duymakta anlamakta zorluk çektim biraz da mücadele ederek arkadaşlarımdan destek aldım. Arkadaşlarımda kimi zaman sanki derslerimi bilerek umursamıyormuşum gibi hissettiler kimi zaman ise benimle birlikle yaptığımız çalışmalarımızı keyifle geçirdik. Aslında arkadaşlarıma derslerimi anlayamadığımdan umursamıyormuşum gibi bir izlenim bırakmak kadar kötü bir şey yok sanırım. Zamanla tüm bunlara rağmen bu engelleri aşarak arkadaşlarım arasında sevilen bir arkadaş olmayı başardım sanırım.
SORU- Resim sanatında nereye gelmek istersiniz ? 
MELTEM ÜSTÜNDAĞ- Hayallerimi sınırlamıyorum, gidebileceğim en uzak noktalara ulaşmayı planlıyorum.
SORU- Mezun olduğunuz bölüm, Fakülte ve Üniversitenin gelişimi için neler önereceksiniz ? 
MELTEM ÜSTÜNDAĞ- Çooook şey var, bunları bir eğitimci gözüyle başka bir yazıda konuşabiliriz.
SORU-Hangi ressamları örmek aldınız ? Onların hangi yönleri sizi etkiledi? 
MELTEM ÜSTÜNDAĞ-. TRT’de bilirsiniz “ çok kolay siz de yapabilirsiniz” sözleriyle en zor yağlı boyaları kolaylaştıran “Bob Ross” vardı. Ondan etkilenmiş olabilirim.
SORU- Resim Öğretmeni olmak isteyenlere neler önereceksiniz?
MELTEM ÜSTÜNDAĞ- Resim öğretmeni denilince çoğu insanlar bu bölümü dikkate almıyor. Aslında dünyayı çevreyi güzelleştirende sanatçıdır. Bölümümden çok fakültemden çok insanlara bunu resim sanatını öne sürdürmek. Kendine ve hayata kafa yormuş sormaya ve öğrenmeye emek vermiş kendi doğruna da yanlışına da sahip çıkmak en önemlisi değimlidir? İnandıklarında her şeyi başarabilirler, inandıkları takdirde hiçbir engelleri yok.
Çok teşekkür ederim Meltem.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..