Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '17

 
Kategori
TV Programları
 

İstanbullu Gelinin Gerçek Hikayesi

İstanbullu Gelinin Gerçek Hikayesi
 

Ülkü Üst SARPKAN


Uzun zamandır televizyonda iyi reyting alan, gerçeklerden uyarlama dizi "İstanbullu gelin"'i takip ediyorum. Konu Bursa'da geçiyor. İstanbullu genç güzel şarkıcı kız, Bursalı işadamı ile evlenir. Ve olaylar başlar.       

Gerçek İstanbullu gelinin hikayesini araştırdım, sonunda buldum. Buldum, ama konuşamadım, ulaşmaya çalıştım, ama o da olmadı. Hayatı hakkında öğrendiğim bilgileri sizinle paylaşayım dedim.                                                                                                                                          

İstanbul'da Fatih Kız Lisesi’ne devam ederken Ülkü Üst müziğe olan sevgisi ve yeteneğini değerlendirmek için okulu bırakıp,  "Rumeli Türkleri Müsiki Derneği"  Rüştü Eriç ve Feridun Darvaz'dan ders almaya başlar. Ama hayatını devam ettirmek için Beyoğlu’nda bir konfeksiyon mağazasında çalışmaktadır.    

O zamanlar "O Ses Türkiye’nin" atası sayılabilecek dergiler de yarışmalar düzenlenirdi, o zamanları göremediğim için düzenlenirmiş demek daha doğru olur. 1968 yılında hafta sonu gazetesinin düzenlediği ses yarışmasında sekiz yüz yarışmacı arasından birinci gelir. Ve tüm ülkede dikkatler, bu genç kıza çevrilir.

O sırada ise, Kabataş Erkek Lisesi’nde okuyan beş genç müzisyenin kurduğu "Beyaz Kelebekler" grubu Türkiye'de en beğenilen grubudur. Grupta bayan vokale ihtiyaç vardır. Grubtan ayrılan kadın vokal Orhan Gencebay'la evlenip müziği bırakır. Evet  Orhan Gencebay'ın eski eşi Azize Gencebay'dır. Gerçi grubun kadın vokalleri, gruba katıldıktan sonra hemen evlenmektedir. İlk vokal Ayşe Sütçü de evlenmiştir. 1968 yılında ses yarışması birincisi Ülkü'nün hocası, Beyaz kelebeklerin müzik hocasıdır. Hocası Ülküyü elinden tuttuğu gibi Beyaz Kelebeklere götürür. Artık Beyaz Kelebekler'in vokali "Ülkü Üst"tür. Grup Ülkü ile başarıdan başarıya koşmaktadır. En büyük başarıları 1970'li yıllarda "Sen gidince bak neler oldu" şarkısı Hollanda'da ve Avrupa'da en beğenilen şarkısı oldu.

Beyaz Kelebekler İstanbul'da sahne aldığı zamanlarda, Bursa'da eşrafından, köklü bir aileden gelen, sanayici Ali Sarpkan, Ülkü'yü seyretmek için sık sık İstanbul'a gelmektedir.Gazinonun ön sırasındaki masadan seyretmektedir.Ali Sarpkan'ın orda şarkılarını dinleyip, aşık olduğu kızı etkileyip Bursa'da mutlu bir beraberliğe giden başlangıcın ilk adımlarını atar. 1975'de Ali Sarpkan'la evlenip Bursa'ya yerleşirler. Düğüne tüm Bursa katılır. Yıl 1975 o zamanlar Bursa, Heykel, Altıparmak, Setbaşı, Namazgah Mahalleleri’nden oluşan şehirdi. Herkes birbirini tanırdı. Hatta "Beyaz Kelebek"lerden anneme bahsedince o yıllarda İstanbul'dan annemle beraber yolculuk ettiklerini anlattı.                                                                                                                

Bursalı Zengin ailenin yakışıklı oğluyla evlenen Ülkü Üst Sarpkan soyadını alır, artık hayat zorlaşmıştır. Artık "İstenmeyen gelin" kendini aileye kabul ettirmek için çok uğraşır.

Yurt dışı konserleri, geceleri Taksim Aile gazinosunda konserlerin ardından Bursa'da öğrendiğim kadarı ile Kamil Koç ailesinin evine yakın bir yerde otururlar. Ülkü'nün kayınvalidesi prensip sahibi bir kadındır, ama dizideki karakterle alakası yoktur. Sonuçta bu dizi biraz abartılar eklenmiş.                             

Biraz da,Ülkü Hanıma Kulak verelim ; 

 "Onu sevdim ve seviyorum. Kocama bağlandım, uzun yıllardır evliyiz, çocuklarım oldu. Müziği bıraktım ama içim ağladı..."Ülkü Hanım, evlendikten bir süre sonra eski mesleği terziliğe döner, modaevi açar, adını "Kelebek Modaevi" koyar                                                                                                                                                     

" Evde ufak tefek işler yapmaya başlamıştım, kayınvalidem bir dükkan verdi bana, bir iki makine ile profesyonelce başladım dikmeye. Bu arada yardım dernekleri toplantılarında şarkı söylemeye başladım. Zamanla profesyonelce olmaya başladı."

Bursalılar daha doğrusu o zamanki seçkin aileler diyelim, önceleri şarkı söylediği için ayıplamışlar, Ülkü hanım anlatamamış kendini "Efendim bu bir sanat, Allah bunu belli kişilere vermiş, herkese vermiyor ki." diye açıklamış.

Ülkü Üst Sarpkan ile konuşmamda  "Dizinin bitmesini bekliyorum, Benim verdiğim bilgilerle İstanbullu Gelin-2'yi çekerler."  (26 Nisan2017)

Bu gerçek hikayeden anladığım kadarı ile Aşk, sevgi her şeyi, çözüyor. Yeter ki kafanızdaki önyargıları kralım. İyi Seyirler.

Vatan Şaşmaz'la ilgili yazım ekte ;

http://blog.milliyet.com.tr/istanbullu-gelin-hayat-hikayesini-anlatti/Blog/?BlogNo=574456

 

 

 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..