Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '17

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

İşveren olsam işimi kurup eleman almam, elemanı bulur ona göre iş kurarım

İşveren olsam işimi kurup eleman almam, elemanı bulur ona göre iş kurarım
 

“Ben güzel gözlere çok iyi sürme çekerim” Tamam o halde “gözlere sürme çekme merkezi” kuracağım.

“Gel bakalım, benim şu işim var yapar mısın?” Yapar tabi. Ama neye yarar, hem senin hem de onun için. İş kaliteli olmaz çünkü elemanı sokaktan topluyorsun.

Bakma sen herkes her işi yapar da nasıl yapar. Şimdi ben mesleğim olmayan çoğu işte çalışabilirim.

Yaptığın iş ürettiğin mal bir meslek sanat bilgisi gerektirmiyor, yaparım diyen herkes işin başına geçiyorsa işte bugün ülkemizde olduğu gibi işyerleri verimli çalışmaz, istenen miktar ve kalitede üretim gerçekleşmez, çalışan hakkını alamaz, işsizlik olur vs.

“Ben işime uygun eleman bulurum” Bu da yetmez; senin işin de elemana uygun olacak.

Ama sen milyon dolarlar harcayıp halkın ihtiyacına binaen satılır diye atıyorum biber fabrikası kurmuşsun. Biber işini seven ve bu işte ehil kişiler olur.

“Herkes yapar bu işi ne var ki” dersen doğru, yapar; ama insanlar artık uyandı, malının kalitesi kısa sürede anlaşılır ve sen satamazsın.

Ve en önemlisi önce yapacağın işi belirleyip iş yerini kurduktan sonra eleman arasan ihtimal ki sokaktan adam toplarsın; çünkü işsizlik de var herkes biliyorum der. Yap da görelim desen bile yapar; ama işte sen onun işindeki çok ince kalite eksiğini anlayamazsın.

Hileyi hurdayı bir tarafa bıraktım, dürüst üretimde bile böyle bir süreçte kalite olmaz, biz buna “çöplük üretim” diyoruz; ülkemizdeki toplam üretimin üçte biri çöplük üretimdir. İnsanlar alır ama bir kere alır, arkandan küfreder batarsın. Şimdilerde henüz halkımız kaliteden pek anlamıyor onun için durumu idare ediyorsun. Ama eminim ki kendini çok iyi yetiştirmiş kimselere hiçbir şey satamıyorsundur. Bu nedenle marka olmayı başaramamış ürünlerin üretimi sorunludur. Kaldı ki markalarda bile sorun vardır.

İş aramak nedir ya, bir kere burada bir saçmalık var; iş seni arayacak. İşverenin yapmak istediği belli bir iş olmayacak. Ben girişimciyim, her konuda kendime güveniyorum. Hangi meslekten olursa olsun meslek ve sanat sahibi kimseleri araştıracağım. Kuvvetli eleman desteği, halkın o üretimle ilgili talebi konusunda yüksek beklenti benim için yeterli. Bir işte en iyi olmak isteyenlerle kadromu kuracağım. Elemanlarım belli, yapacağım iş belli, sonra işyerimi kuracağım.

Adam bir iş yapmak istiyor. Fabrikasını kuruyor. Sonra sokaktan eleman topluyor. Sonra da çok doğal olarak batıyor. Tabii ki bundan çalışanlar ve bizler de nasibimizi alıyoruz!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..