Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '15

 
Kategori
TV Programları
 

Kaderimin Yazıldığı Gün / Kıymet Hanım, Elif’in bebeğini aldırıyor mu?

Kaderimin Yazıldığı Gün / Kıymet Hanım, Elif’in bebeğini aldırıyor mu?
 

Star Tv’nin aşk ve drama dizisi “Kaderimin Yazıldığı Gün” dün akşamı 13.bölümü ile ekranlarımızdaydı. Kahraman’ın taşıyıcı anne Elif’e tutkusu iyice artı ama bir türlü bu bebek ikimizin deme fırsatını bulamadı. Karısı Defne  kıskançlıktan işi intihara kadar götürür.

Kahraman’ın annesi Kıymet Hanımın boşboğaz gelini ve büyük oğlu yüzünden bütün sırları bir bir ortaya çıkar. Hatta kocası Ziya Beyi bile bu yaştan sonra küstürür. Ziya Bey evi terk eder. Kıymet Hanım tek çözüm olarak Elif’in bebeğini aldırmak, bu bebekten kurtulmaktır. Yoksa evdeki dedikodulardan herkes birbirini küsmüş, tadı kaçmıştır. Ve Elif’i ikna eder, hastaneye bebeği aldırmaya götürür.

Reytingleri oldukça iyi, son üç bölümdür her iki kategoride 1.sırada yer alıyor. Salı gecelerin vazgeçilmez dizsi oldu.

Önceki bölümde Defne, kocası Kahraman ile Elif’i el ele görünce yanlış anlar. Kahramandan boşanmak istemektedir. Kayınbabası Ziya Beyin hatırı için evde kalmaktadır. Ziya Bey evde bebek odası hazırlayınca, dayanamaz, bir kutu ilaç içer, intihar eder. Hastanede midesi yıkanır kurtarılır. Şükran doktora bebeğin durumunu sorunca, doktor bebek falan olmadığını, hamile olmadığını söyler.

Kahraman Defne’nin başında bir müddet kalır. Sonra da Şükran’dan bu işin nasıl olduğunu öğrenir. Hemen kocası Yakup’a bomba gibi haberlerim var diyerek telefon açar, eve gel konuşalım.

Eve gelir, dayanamaz babasına söyler. Defne intihar etti. Ziya Bey hastaneye gider. Kıymet Hanıma, neler oluyor, Defne nasıl diye hesap sorar. Kenara oturtur, neler olduğunu anlatacağım.

Ekran AlıntısıKYG13.1

Apar topar eve gelen Yakup’a Şükran, Defne intihar etmiş, bir de hamile değilmiş deyince Yakup çok şaşırır. Kahraman'la birlikte planladır, herkese yalan söylediler. Yakup bu fırsat hiç kaçmaz herkese söyleyeceğiz.

Ekran AlıntısıKYG13.2

Ziya Bey, oğlu Kahraman'a da neler oluyor diye sorar. Kahraman hastaneden çıkınca ben her şeyi sana söyleyeceğim. Kıymet Hanım kocasını da alır, eve dönerler.

Doktor Kahraman ile konuşur, Defne’nin gerçekten ölmek istediğini söyler. Genellikle bu tür intiharlar dikkat çekmek için yapılır, bu farklı Defne gerçekten ölmek istemiş, aranızdaki sorun ne? Kahraman da çok üzülmüştür, karısının başında kalıp, uyanmasını bekler.

Ekran AlıntısıKYG13.3

Elif de evde beklerken çok üzülür. Kahraman’a telefon eder, durumunu sorar. Yok bir şey iyileşecek.

Ekran AlıntısıKYG13.4

Kahraman Defne’yi hastaneden çıkartır eve götürür. O sırada arkadaşı Celal telefon eder, Defne’nin durumunu sorar. Aldığı iyi haberini Elif ile paylaşır.

Ekran AlıntısıKYG13.5

Yakup, karısı Şükran evde aile arasında neler olduğunu tartışırlar. Kıymet Hanım konu kapandı dese de Ziya Bey benim için kapanmadı. O sırda Defne ve Kahraman eve gelirler. Defne istirahata çekilir. Yakup, kinayeli olarak bebek iyi inşallah diye Kahraman’a takılır.

Ekran AlıntısıKYG13.6

Elif dayanamaz kardeşine benim içim rahat etmiyor, ben gidip Defne Hanımı bir görüp döneceğim.

Celal tekrar Kahraman’a telefon eder, Defne’nin durumunu sorar. Elif’e de bebeğin annesinin o olduğunun söyleyebildin mi diye sorar. Kahraman tam söyleyecektim bu olay oldu. Oraya geliyorum Elif ile konuşacağım.

Ekran AlıntısıKYG13.7

Kıymet Hanım nasılsın kızım bizi çok korkuttun diyerek odasına gider. Defne, kendisini dokunmasını istemez. Defne; Ölmeyerek planlarınızı aksattım, kursa bakmayın Kıymet hanım. Bu nasıl söz, hepimiz perişan olduk.

Ziya Bey, çalışma odasında siparişlerin gelmediğini öğrenir. Kahve getiren kıza, bana Yakup’u çağır, hemen gelsin yanıma.

Meryem Hanım oğlu Kerem’i merak eder. Telefonunu da evde unutmuş. Çalan telefonunu karıştırırken tam kocası ile oğlu Kerimin resmini açar, o anda Ziya Bey gelince görmeden kapatır.

Ziya Bey Yakup’a ne oluyor, işleri sen devraldıktan sonra her şey tepe taklak oldu. Bütün sorumluluk senin rezil ettin bizi. Yakup, birkaç içinde her şey hal olacak, zararımızı da tazmin edecekler. Kahraman olsaydı, böyle olmazdı, keşke bu işeri sana bırakmasaydım. Yakup, yine Kahraman diye babasına ters çıkar, aralarında şiddetli bir tartışma başlar.

Ekran AlıntısıKYG13.8

Yakup, o senin çok güvendiğin Kahraman var ya bütün aileyi kandırıyor. Babası kahraman yalan söylemez dese de Yakup, hepimizi kandırıyorlar, çocuk filan yok. Defne hamile değil baba… Ziya Bey, ne diyorsun sen, Kahraman’a iftira atmaya utanmıyor musun?  Oğlunun suratına bir tokat patlatır. O sırada gelen karısına, birlik olup beni kandırdınız. Kıymet Hanım, ben de senin sırrını yıllarca sakladım. Benim olmayan çocuğunu analık ettim. Ziya Bey bunu da  duyacaktım, yazıklar olsun der ve evi terk eder.

Yakup karısı Şükran’a dert yanar. Bıktım artık, sanki o öz ben üvey evlat. Çocukluğunda geçen bisiklet hikayesini anlatır. Kocaman adam ağlar.

Ekran AlıntısıKYG13.9

Karısı Şükran, yakında senin kıymetini anlayacaklar diyerek onu teselli eder. Bu bölümde Kahraman ile Ağabeyi Yakup'un anneleri ayrı olduğunu öğrendik.

Celal eve gelir, Elif’i sorar. Nazlı konağa gitti Defne Hanım ile konuşmaya… O sırada Kahraman arar, ben de size geliyorum Elif ile konuşmaya… Celal, Elif’in konağa gittiğini söyler. Kahraman da bir olay çıkmasın diyerek eve geçer.

Ziya Bey, toplar eşyalarını alır valizini çıkar. Giderken kızı Meryem ve torunu engel olmak isterler. Dinlemez.

Ekran AlıntısıKYG13.10

Arkasından Kıymet Hanım, ağlar. Sonra da Yakup ve Şükrana sizin yüzünüzden babanız gitti diye sitem eder. Hiçbir sırrı utamıyorsunuz. Şükran’a sen Defneyi kıskanıyorsun.

Elif, yukarı çıkarken Kıymet Hanım ne işin var senin burada. Efif, defne Hanımı görmeye geldim. Kıymet, Defne Hanım rahatsız. Elif, olanları biliyorum, sadece bir geçmiş olsun diyeceğim. Kapıyı çalar, girer. Defne niye geldin? Konuşacak bir şey var mı? Elif, ben sonuçlarının ne olacağının bilmeden annem ve kız kardeşim için girdim bu işe. İkimiz de mağduruz.

Ekran AlıntısıKYG13.11A Ekran AlıntısıKYG13.11B

Elif, ben sandığınız gibi biri değilim. Benim kimsenin hayatında, huzurunda gözüm olmadı. Bebek doğana kadar bu konağa gelmeyeceğim. Doğduktan sonra da bir daha beni görmeyeceksiniz. Çok üzgünüm der ve gider.

Kahraman eve gelirken Elif’i görür. Arabasına alır, arabada konuşurlar. Elif, Defne Hanım buna çaresiz olduğunu bildiği için yapmış olabilir.

Ekran AlıntısıKYG13.12

Kahya Halil Ziya Beyi Zekariyaköy’deki çiftlik evine götürür. Onu orada yalnız bırakmak istemez. Kıymet Hanım telefon açar sorar. Söz verdim söyleyemem dese de ailemizin huzuru için nereye götürdün diye ısrar eder.

Ekran AlıntısıKYG13.13

Kerem de eve gelir, annesinin yanına oturur. Şükran sen yokken neler oldu neler. Herkese açıklamayı Yakup yapar. Defne hamile değilmiş, her şey düzmece imiş, yalanmış diye açıklama yapar. Annem, Defne, Kahraman bir olup yalan söylemişler bize… Kerem inanamaz, Yakup sen ona Kahraman dayına sor. Kerem dayısına telefon eder, dedesinin evi terk ettiğini söyler.

Kıymet Hanım Ziya Beye gider, eve dönmesi için ikna edemez. Kahraman eve gelir, ondan açıklama isterler. Kahraman beni bekleyin akşama her şeyi anlatacağım. Herkes kahraman’ın suçlu olduğunu söyler. Kerem ben dayımı dinlemeden karar veremem.

Elif’e avukat hakan Bey ziyarete gelir. Haftaya duruşma var, anneniz çıkacak, kavuşacaksınız.

Kahraman babasına gider. Zor da olsa kapıyı açtırır. Baba oğul oturup konuşurlar. Ziya Bey senden böyle bir şey beklemezdim, kendimden şüphe ederdim, senden asla… Bu çok ağır geldi bana. Kahraman her şeyi açık yüreklikle anlatır. Baba sen o evin direğisin der ve Babasını eve dönmeyi ikna eder.

Ekran AlıntısıKYG13.14A

Eve eli boş dönen Kıymet hanıma Şükran biz her şeyi öğrendik, konuşalım derler. Kıymet Hanım akşama Kahraman gelsin birlikte konuşuruz.

Dede Ziya Beyin eve gelişini herkes el öperek karşılar. Yakup ver elini öpeyim baba der ama, Ziya Bey duymamazlıktan gelir, elini vermez. Eli havada kalır. Kahraman annesini de aşağı çağırtır. Bu akşam her şeyi anlatacağını söyler.

Ekran AlıntısıKYG13.15

Kahraman her şeyi en baştan başlayarak anlatır. Defne bu toplantıya katılmaz. Tek sakladığı şey kiralık annedeki bebeğin kendisinden ve Defne’den olduğunu söyler. Anne Elif diyemez. Taşıyıcı annenin Elif olduğunu söyler. Bu gerçek en çok Kerem’i üzer, oradan hemen ayrılır. Ziya Bey, misafir odasında kalacağını söyler, Kıymet Hanımın odasında kalmak istemez.

Ekran AlıntısıKYG13.16

Elif annesinin hapisten çıkacağını sevinemez. Hamileliğini nasıl ondan saklayacağını düşünür. Celal, merak etme Kahraman bir çaresini bulur.

Kıymet hanıma kızı Meryem keşke bu işe hiç girmeseydiniz, bak ne hale geldik. O gece Kıymet Hanım bir kabus görür. Rüyasında bebek ağlama sesine oda oda dolaşır, bir odada beşik içinde ağlayan bebeği yakalar, ama iki eli kan içinde kalır. Kan ter içinde bu kabustan uyanır.

Ekran AlıntısıKYG13.17

Ertesi sabah Kıymet Hanım, Defne’nin odasına gider. Meselenin buraya geleceğini ben bile bilememiştim. Bütün sorumluğu alıyorum, bu işi ben başlattım, ben bitireceğim. Her şey yoluna girecek der ve odadan çıkar.

Ekran AlıntısıKYG13.18

Kahraman sabah ablası Meryem ile konuşur. Kerem’in çok kötü olduğunu, akşam çok geldiğini, sabah da erkenden işe gittiğini söyler. Onu en iyi sen anlarsın.

Şükran kocasına hala konuşulmayan şeyler var, der. Elif’in neden Celal’in evinde kaldığını, taşıyıcı anne Kıbrıs falan hikaye. Kahraman bas baya hamile bırakmış bu kızı… Defne o yüzden intihar etti. Şimdi de kitabını uyduruyorlar.

Kıymet Hanım Elif’e gider. Nazlı ikram etmek için kahve almaya gider. Biraz konuşalım der ve biz bir karar verdik, bebeği aldıracağız. Olanları anlatır. Evde huzurumuz kalmadı.  Bunu yapmaya mecburuz dese de Elif, ben bunu yapamam. Elif, peki Kahraman da istemiyor mu? Kıymet hanım, onlar seninle konuşmak istemediler.

Kahraman iş yerinde Kerem ile konuşmak ister. Kerem dayısına sen beni bir çocuk gibi kandırdın diyerek sitem eder. Kahraman, her şeyi annem ayarlamış, ben bilmiyordum. O sırada Elif arar, telefonu kapatır. İkinci aramayı da açmaz.

Ekran AlıntısıKYG13.19

Elif, Kahraman ile konuşamayınca hazırım ben çıkalım, der. Nazlı nereye abla dese de, Kıymet Hanım, dışarıda biraz işimiz var, Elif de bana yardım edecek.

Ekran AlıntısıKYG13.20

Çıkışta Celal onları görür, Kıymet Hanımın şoförüne Sahil hastanesine gidiyoruz dediğini duyar. Elif Celal’e her şey bitti, hastaneye gidiyoruz bebeği aldıracaklar. Aradım kahraman Beyi telefonunu açmıyor, o da istemiyormuş.

Ekran AlıntısıKYG13.21

Celal bu işte bir iş var diyerek Kahraman’ı arar. Ama telefonu masasında bıraktığı için açamaz. Kerem’in peşinde ona laf anlatmak için uğraşır. O sırada Yakup, bırak o çocuğu bir sen misin dayısı. Ben senin yerine olsam insan içine çıkamazdım. Utan biraz utan.

Celal, Karaman’a ulaşır, durumu anlatır. Kahraman çok şaşırır, doğruca hastaneye gider. Bir taraftan Elif’i arar ulaşamaz. Annesini arar, Kıymet Hanım telefonu açmaz, çantasına sokar.

Ekran AlıntısıKYG13.23

Elif’e operasyon elbiseleri verilir. Elif, ürkek tavşan gibidir. Bir müddet sonra çıkar gelir. Kıymet Hanım Elif’in saçlarını sıvazlar. Karşısında timsah gözyaşı döker. Elif, Kıymet Hanım siz gidin ben biraz yürüyeceğim. Kıymet, başınız sıkışınca hep yanınızdayım kızım. Elif dışarıda bir banka oturur, ağlar. O sırada gelen Kahraman içeri koşar. Hastane görevlisi Elif Hanımın işlemleri bitmiş, az önce çıkmışlar.

Ekran AlıntısıKYG13.24A

Kahraman adeta yıkılır, hemşire beyefendi iyi misiniz? Diye sorar. Kahraman dışarı çıkar, çok kötü durumdadır. Elinin tersi ile gözünden akan tek damla göz yaşını siler.

Ekran AlıntısıKYG13.24AA

Kahraman dışarıda bankta oturan Elif’'i görür. Ona yaklaşır, Elif ayağa kalkar. Kahraman, oğlum der. Elif, yapamadım ben, kıyamadım ona deyince, Kahraman Elif'e sıkıca sarılır.

Ekran AlıntısıKYG13.26 Ekran AlıntısıKYG13.25

Ve 13.bölüm Elif’in ve Kahraman’ın sevinç gözyaşları ile biter.

Şimdi ne olacak, Kıymet Hanım bebeği aldırdım diyerek vicdanını temizledi. Ama müstakbel torunu hala yaşıyor. Haftaya olacakları hep birlikte göreceğiz.

Keyifli seyirler.

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Face : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever

Not: Görseller tarafımdan diziden alınmıştır.

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..