Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ismail hakkı özsarı

http://blog.milliyet.com.tr/ihozsari

21 Şubat '18

 
Kategori
Güncel
 

Kadına Şiddet Tam Gaz…

Kadına Şiddet Tam Gaz…
 

Avrupa Konseyinin son yıllarda kadınlara yönelik şiddet konusunda yaptığı araştırmalara göre şiddet acil halk sağlığı konusu haline gelmiştir.

Yine Uluslararası Af Örgütünün bir raporuna göre dünyada her üç kadından biri şiddet görmektedir.

Dünyada cinayete kurban giden kadınların yüzde yetmişi eşleri tarafından öldürülmektedir.

Ülkemizde ise durum tam anlamıyla içler acısıdır. Son on yılda kadın cinayetlerindeki artış yüzde bindörtyüzü bulmuştur. Televizyonlarda hiçbir haber bültenine rastlayamazsınız ki kadın cinayeti haberi olmasın.

Kadını öldürme gerekçeleri ise tam anlamıyla rezalet. Akıldışı!

“Seviyordum öldürdüm abi.”
“Ya benim olursun ya da kara toprağın. Benim olmadı.”
“Hep kız doğruyordu öldürdüm.”
“Giyim kuşamına dikkat etmiyordu öldürdüm.”
“Boşanmak istiyordu öldürdüm.”

Ve bunlar gibi niceleri… Eh ne diyelim caminin imamı yellenirse cemaatin neler yapacağını varın siz düşünün. Bir Türk büyüğünün buyurduğu gibi bu işler evlattan değil babadan öğrenilir.

Bu toplum öyle bir toplum ki, kız çocuğu doğan baba arkadaşları arasında süklüm püklümken, erkek çocuk babasının böbürlenmesinden yanına yanaşılmaz.

Böyle olmasının altında erkeğin kutsanması, kadının ise kadınlığı ile aşağılanması yatar.

“Yiğidim yiğit olsun da yerim çalı olsun” derken erkeğin koruyucu ve kollayıcı rolü anlatılır.

“Kepenek altında er yatar” atasözüyle de erkeğin değerinin dış görünüşünde değil  erkekliğindedir anlamı vurgulanır.

Kadının şamdanı altın olsa, mumu yine erkek diker” denilirken de erkeğin yapıcılığı, yaratıcılığı, becerikliliği anlatılır.

Gelin şimdi de kızlar için kullanılan dilimize yerleşmiş söylemlere bir göz atalım:

“Oğlan doğuran övünsün, kız doğuran dövünsün.”
“Oğlanın çocuğu oğul bal, kızınki ise bahçe gülü.”
“Anasına bak kızını al, kenarına bak bezini al.”
“Ergen gözüyle kız alma, gece gözüyle bez alma.”
“Komşu kızı almak kalaylı kaptan su içmektir.”
“Çerçi kızı boncuğa aşıktır.”
“Kız kısmının saçı uzun aklı kısa olur.”
“Kızını dövmeyen dizini döver.”
“Deniz kadın gibidir güvenilmez.”

Sizce bu deyişlerimizle neler anlatılmak isteniyor!?

 
Toplam blog
: 291
: 1113
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Emekli öğretmenim. Kitap okumayı ve düşüncelerimi paylaşmayı çok severim. Tarih özel ilgi alanımd..