Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kalorisiz ve şekerli gıda üretiminin kahramanı : “ Stevia ”

Kalorisiz ve şekerli gıda üretiminin kahramanı : “ Stevia ”
 

Kalorisiz ve şekerli gıda üretiminin kahramanı : “ Stevia ”


Gıda üretimine yeni bir soluk kazandıran bir bitkiden söz etmek istiyorum size, bu bitki aslında yüzyıllardır tatlandırıcı olarak bazı ülkelerde kullanılıyor fakat ülkemizde yakın bir zamanda kullanılmaya başlandı. Ben daha önce bu bitkiyi AR-GE projelerinde kullandım, araştırdım, kendisiyle yakından tanışıyorum yeni bir şey değil açıkçası. Eskiden bu keşfedilmemiş bitkiyi ve üretim yapılabilecek gıda proseslerini sır gibi saklardım ama ne zaman televizyona bile çıktığını gördüm işte o zaman  “ Tamam artık yavaş yavaş farkediliyor . ”dedim, sizin de tanımanızı istedim.

Öncelikle bu sihirli bitkinin en önemli ve belki de inanmakta zorluk çekeceğiniz özelliği ‘’sıfır kalori’’ olması. Yani hem tatlandırıcı görevi sağlayıp şeker tadı vermesi hem de kalori açısından böyle bir özelliğe sahip olması benim ona ‘’sihirli bitki’’ dememi sağlıyor. Gıda üretiminde bu bitkinin kullanılması da kaçınılmaz tabi ki. Çaylar, kahveler, kekler, pastalar bu bitki sayesinde tatlandırılabiliyor. Diyabet hastalarının bu bitkiye gösterdiği ilgi oldukça fazla doğal olarak…

Bu bitki ülkemizde verimli olarak belli bir dönemde belli bir yerde yetişiyor, sonrasında da stoklarda bulmak oldukça zor tabi ki. Ayrıca diyabet hastaları için bitkiden tablet üreten bazı firmalar mevcut, bunlar da ilginizi çekebilir, bir araştırın derim.” Tabi ki doktorunuza da danışarak.”

En önemli özelliği çok az miktarlarda bile tat vermesi, bu açıdan da maliyetini yok sayabiliriz. Çünkü az miktarda bile bize yetebilecek bir bitki “ Stevia ”. Bu arada proje yazdığım zamanlardan kalma aklımda bir bilgi var onu da paylaşayım, bazı ülkelerde Stevia bitkisi “ çok alınarak ” doğum kontrol sağlanıyor. Aman gençler dikkat edin “çok fazla” tüketmeyin zarar verebilir. “ Her şey yerinde ve dozunda güzel.”

Not: " Şekerim " yerine de " Steviam " denecekmiş yakında! O derece tatlıymış hani. 

Sağlıkla kalın!                                                                                      

Gıda Mühendisi- Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..