Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '14

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Kanser olmamak için havuz yerine denizi tercih edin.

Kanser olmamak için havuz yerine denizi tercih edin.
 

Bu Sabah gazetelerde okuduğum bir haber dikkatimi çekti. Haberde Göğüs Hastalıkları ve Tüberküloz Uzmanı Dr. Fulya Gürkan'ın bir açıklaması vardı. Dr. Fulya Hanım Havuzlarda yüzmenin kanser ve astım riskini artırdığını ve sağlıklı bir yaşam için havuzda yüzmek yerine denizi tercih etmek gerektiğini anlatıyordu.

Havuzların dezenfeksiyonunda kullanılan kimyasalların, buharlaşıp havaya karıştığını dolayısı ile ciddi sağlık sorunlarına sebep olduğunu da sözlerine ilave ediyordu. Ayrıca klorlu havuzlarda yüzmenin akciğer iç yüzeyinin geçirgenliğini artırdığını belirtiyordu. Bu artış astıma bağlı alerjik durumları ve enflamasyonu artırıyormuş. Ayrıca sudaki klor ter, idrar ve deri hücreleri ile reaksiyona girip kansorejen olabiliyor ve mesane kanserine sebep oluyormuş.

Havuzların bütün bu zararlarına karşın denizde yüzmek sağlık açısından büyük yarar sağlıyormuş.

Bu haberi okuduktan sonra arkama yaslandım ve düşündüm. Zaten havuzları hiç sevmem. Sezon başında doldurulan ve bütün sezon kimyasallarla temizlenen suya bir çok kişi ile girmek bana hep ters ve sağlıksız gelmiştir. Bu arada çevremde havuza girdiği için mantar, orta kulak ve mesane iltihabı olan kişileri duyunca havuza girmemekle ne kadar doğru bir karar verdiğime inanıyordum

Bugün gazetede okuduğum açıklama havuzları aklımdan tamamen çıkarttı. Mis gibi denizimiz varken neden havuza gireyim.

Girenleri de uyarmayı bir görev bileceğim. Zira hastalık bir kere geldi mi zor gidiyor.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..