Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '17

 
Kategori
Üniversiteler
 

Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Öğrencisi Emrah Burak Karagöz ile...

Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Öğrencisi Emrah Burak Karagöz ile...
 

Emrah


Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi  Edebiyat Bölümü Öğrencisi  EMRAH BURAK KARAGÖZ- “Edebiyat okumak bu zamana kadar bana farklı düşünmeyi insanlarla daha çok yakın olmayı güzel ve etkili konuşmayı kattı. İnce düşünmeyi ve daha çok okuyup bilgi sahibi olmayı öğretti. Her şeyden çok herkesle anlaşmayı öğretiyor.”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

EMRAH BURAK KARAGÖZ- Merhaba  Emrah Karagöz 1995 Konya doğumluyum. İlkokulu mahallemde okudum. Karaaslan Atatürk İlköğretim Okulu İlköğretim yıllarım çok güzel geçti öğretmenlerim ve arkadaşlarım hepsi birbirinden değerli. Tabi devam edecektim okumaya liseye gitmek benim için hayal idi. Gidebilir miydim? Yapabilir miydim? Der dururdum. Kıymetli hocam sayesinde Konya Anadolu İmam Hatip Lisesine başladım ve 4 yıl nasıl geçer diye girdim İmam Hatip'in kapısından beni ve babamı öyle sevecen şakacı biri karşıladı ki her şeyde bana yardımcı olan İLHAMİ AKTÜRK hocamı burada anmak isterim. Allah razı olsun. Şuan da Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi 3. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatına devam ediyorum.

SORU-Neden Edebiyat neden Karaman bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız  arasında ne farklar var?

EMRAH BURAK  KARAGÖZ- İmam Hatipten sonra tabi ki de niyetimiz ilahiyattı ama olmadı nasip mi desek kader mi desek bilmiyorum 2. yılımda ise tekrar denedim yine olmadı  2. planda Türkçe/Edebiyat vardı zaten ilkokuldan beri Türkçe öğretmeni olmak isterim derdim. Şehir dışında okumak isterdim  neyse tercihleri yaptıktan sonra Karaman gibi yakın yerleri yazmıştım nasip orasıymış. Şu anda da Türk Dili ve Edebiyatı 3. sınıfta okumaktayım.

SORU-Edebiyat okumak şu ana kadar size ne kattı? Neler katacak?

EMRAH BURAK KARAGÖZ- Edebiyat okumak bu zamana kadar bana farklı düşünmeyi insanlarla daha çok yakın olmayı güzel ve etkili konuşmayı kattı. İnce düşünmeyi ve daha çok okuyup bilgi sahibi olmayı öğretti. Her şeyden çok herkesle anlaşmayı öğretiyor.

SORU- Üniversite okumak size  ne katacak? Lise  ve Üniversite arasında ne farklar var?

EMRAH BURAK  KARAGÖZ-  Üniversite okumak tam tamına bana dolu dolu bir hayat yaşamak için bir köprü vazifesi yapıyor. Lise bu köprüye geçiştir. Lise yıllarım en güzel en tatlı yıllarım idi. Bir de İmam Hatip olunca ayrı bir tadı vardı. Fakat üniversite hayata atılmak için önemli bir konumdur.

SORU- Edebiyat  sizce ne demek? Edebiyatı seven  ile sevmeyen arasında ne farklar var?

EMRAH BURAK KARAGÖZ-Edebiyat; Olay, düşünce, duygu ve imajların dil aracılığı ile biçimlendirilmesi sanatı, yazın, literatür sözlük anlamı bu şekilde olsa da bana göre edebiyat zihni kibarlaştırmak kelimeleri doğru ve güzel şekilde kullanma sanatıdır.

SORU- Okumak  ile edebiyat arasında  ne kadar ilgi görüyorsunuz?

EMRAH BURAK KARAGÖZ-  Edebiyat ve okumak birbirinden asla bağımsız olamaz. Okuma oranı düşük olsa da ülkemizde edebiyatı seven illaki okur bir şekilde. Edebiyat ve okumak aynı kefededir her zaman diyebilirim.

SORU- Ne tür kitaplar okuyorsunuz?  Bunlar hayatta size ne artı değer katıyor?

EMRAH  BURAK KARAGÖZ- Bu zamana kadar elime geçen her tür kitabı okumaya çalıştım. Kişisel gelişim kitapları, romanlar, hikayeler, polisiye vb. gibi kitapları okurum. Anlatılanların hepsinden olmasa da hayatımda bazı şeylere yön verdiği oldu.

SORU- Üniversite  öğrencilerinin  gelişimi için ne önereceksiniz?

EMRAH BURAK  KARAGÖZ- Üniversite okumak ayrıcalıktır. Günümüzde artık kolay bana göre tabi daha önceden üniversite sayısı az idi. Okumak imkanlar dahilinde zordu bildiğim kadarıyla... Şuan ise imkan çok fakat önemseyen yok kendi nazarımda. Naçizane öğrencilerin özellikle yeni başlayacaklara kendilerini geliştirmelerini bir edebiyatçı olarak kitap okumalarını ve insanlara karşı duyarlı olmalarını tavsiye ederim.

SORU- İlerde işsizlik kaygısı yaşıyor musunuz nasıl aşacaksınız?

EMRAH BURAK  KARAGÖZ-Haberlerde internette duyup görüyoruz.

Üniversite mezunları işsiz diye... Ben ilk başta bu kaygıyı yaşadım o kadar gitgeller oldu ki hayatım da psikolojim bozuldu hatta... Elbette az çok var hayat ne getirecek bizlere bilmiyoruz ama Allah tealaya inanıp bağlanan bir müslüman bu kaygıyı emin olun yaşamaz tabii  çalışıp çabalamak şartıyla rızkı veren Allah’tır. Rabbim çalışana mükafatını elbette verir.

SORU-  Özelde Karaman genelde Edebiyat okumak isteyene ne önereceksiniz?

EMRAH BURAK KARAGÖZ-Karaman... Konya’nın bir zamanlar Larende diye bilinen yeri Türkçe’nin başkenti Karaman...Türkiye’nin her yeri güzel elbette. Hani herkeste bir önyargı olur ya bende Karaman için öyleydi ilk zamanlar Konya gibi Büyükşehirden gelip orada yaşamak alışmak benim için bir hayli zor oldu. Düz Konya ovasından biraz Tepecikli Karaman’a alışmak 1 yılımı almıştı. Fakat daha sonra alıştım güzel bakan güzel görür derler bende böyle yaptım artık seviyorum Karamanı gelişen Üniversitesini ve hocalarını :) Gelelim Edebiyata kendi adıma önceleri çok severdim edebiyatı şimdi sevmiyorum demek değil bu tabi :) ilk sene hem gurbet hem şehir beni bunaltmıştı sevmemeye başladım fakat ikinci yıl bu değişti. Edebiyatı tekrar sevdim ve devam etmeye karar verdim güzel bi bölüm tavsiye ederim tabi çalışmak şartıyla  :))

Turan hocam bana bu fırsatı verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..