Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Karışık bir blog….

Karışık bir blog….
 

Ülkemizde yazacak o kadar çok şey var ki, ben de ayrı ayrı bloglar yazacağıma karışık bir blog yazayım dedim. Bu blogun içinde birçok kategoriyle ilgili bölümler var. Ekonomi-Finans, Dünya, Eğitim, İnançlar gibi. Yani bugün bol çeşitli bir blog yazdım ve hepsini Gündelik Yaşam altında birleştirdim.

Bu arada iki tane soru soracağım. Lütfen bu soruları hiçbir yere bakmadan okur okumaz kafanızdan cevaplayın.  Blogun sonunda bu konuda bir açıklama yapacağım.

Soru1: Cenaze namazı abdestsiz kılınır mı?

Soru2: İnekler her zaman süt verirler mi?

&&&&&&

Şimdi ise Dünya ve ekonomi finans kategorisinden başlayalım bakalım.

&&&&&&

Amerika Birleşik devletlerinden bir  ekonomist ülkemizde bir seminer veriyor. Söyledikleri şunlar:

ABD ile İran arasında artık dostluk rüzgarları esmeye başladı. İran petrol bakımından zengin. Üretimi arttırarak, petrol fiyatlarının düşmesine neden oluyor. Bu durumdan en çok zarar gören ülkelerden biri Suudi Arabistan ve Suudi Arabistan tarihinde ilk defa İMF’den borç para istiyor. Çünkü varili 100 dolar olan petrol 30 doların altına düştü.  ABD’nin İran gibi güçlü bir müttefiği olunca Türkiye  artık Avrupa’nın çöplüğü olacak.  İran ayrıca İsrail ile gizli bir anlaşma yaptı.  ABD’nin yeni politikası ülkelerle sıfır sorun. Bu nedenle 50 yıl sonra Küba’da büyükelçilik açıyor.

Türkiye’de dolar ise yıl sonunda 3.700.- TL.sı olacak. Altın fiyatları ise daha da yükselecek.  Peki Türkiye’de akaryakıt fiyatları düşecek mi?  Tabii ki hayır. Petrol fiyatları ne kadar düşerse düşsün o oranda vergiler atacağı için bu düşüş, tüketicilere yansıtılmayacak.

&&&&&&

Bugün bir pazarcıyla konuşuyorum. Soğan fiyatlarının yüksek olduğundan söz ediyorum. Bana soğanın tohumunun İsrail’den geldiğini söylüyor. Çünkü yeni tohum yasasına göre, yerli tohum satmak yasak. Patates de dahil bir çok sebzenin tohumu Kanada ve Hollanda’dan geliyormuş. “ Peki “dedim.

“Bizim ürettiğimiz sebzelerden tohum üretemez miyiz?”

 “ Yok ağabey. Onlar tohumların genetiği ile oynadıkları için bu sebzelerden tohum elde edilemiyor. Yani tohum açısından tamamen dışa bağlıyız.”  

Pazarcının bu konuşması benim geçenlerde izlediğim bir videoyu hatırlattı. Bu film 1952 yılında ABD tarafından çekilmiş ve Türkiye hakkında bakın neler diyor:

Şimdi lütfen aşağıdaki linke tıklayarak yaklaşık 3,5 dakika sürecek olan videoyu izleyin.  Videoyu izledikten sonra blogun devamını okuyabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=ruZLJTtPKVA 

&&&&&&

Asgari ücret 1300 lira oldu ya, bazı işverenler, bundan önce işçilere tahsis ettikleri  yol ve yemek harcamaları kaldırmışlar.  Özel okullarda ise öğretmenlere şöyle bir uygulama yapılıyor. Devlet kurumlarında çalışan öğretmenlerin 2015 yılı asgari öğretmen maaşı 2.220.-. Özel okullar da öğretmenlere aynı maaşı vermek zorunda. Ama Özel okulların yöneticileri, öğretmenlere bu ücretin altında maaş öneriyorlar. Örneğin 1.800.- Piyasada o kadar çok işsiz var ki, öğretmen bunu kabul etmediği takdirde o paraya çalışacak insan gücü çok var.  Ama Özel okullar yasaya uymak için, öğretmenlere bordro üzerinden 2.220.- TL. ödüyorlar. Ancak öğretmenler maaşlarını aldıkları anda nakit olarak okul yönetimine 420.- TL.sı geri ödüyorlar.

Taşeron firmaları, işe aldıkları elemanlardan, fazla mesai ücreti, ve zam istemeyeceklerine dair taahhütname alıyor.  İşine gelirse. Yani tam bir kölelik düzeni.

&&&&&

Bugün Camide İmam Kosova’da açılacak Mehmet Akif Kuran kursu için yardım toplanacak diyor.  Daha önce gezi notlarımda belirttiğim gibi Fettullah Gülen cemaati, hangi ülkede kim seviliyorsa o kişinin adına okullar ve kuran kursları açıyor. Arnavutlukta Turgut Özal, Makedonya’da Yahya Kemal, Kosova’da Mehmet Akif gibi. Millet de cami çıkışında para veriyor, Fettullah’ın cemaatine. Eee doğu’da bir çok insanımız evsiz kaldı. Devlet ne kadar yardım ediyor? Ne kadar ederse etsin yetersiz.  Kendi insanımız için yardım toplasana. Bana ne Kosova’daki Kuran kursundan…

&&&&&&

Yani sonuç olarak geleceğimiz karanlık.

&&&&&&

Şimdi ise baştaki sorularla ilgili açıklama yapmak istiyorum. Tahsilleri ne kadar yüksek olursa olsun başta sorduğum iki sorunun cevabını yanlış bilen insanlar var. Kim bilir? Belki bu bloğu okuyanlar arasında da yanlış bilenler vardır.

Bunlardan bir tanesi cenaze namazlarında bazı insanların sadece boy abdestiyle namaz kılacaklarına inanmaları.  Sorunun cevabı ise.

Cenaze namazı için de normal namaz abdesti almak gerekir.

İkincisi ise bazı insanlar ineklerin her zaman süt verdiklerine inanıyorlar.

Sorunun cevabı ise;

Bütün memeli hayvanlar gibi inekler de doğurmadan süt veremezler.

Belki gereksiz sorular diyeceksiniz ama, gerçekten bunları bilmeyen insanlar var.

  

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..