Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '18

 
Kategori
Eğitim
 

Karneler Hakkında

Karneler Hakkında
 

Karne


Merhaba arkadaşlar,

19.01.2018 tarihinde karneler alınmış. Ben 25 yaşında olan biri olaraktan işlerimi yaparken o günün karne günü olduğunu unutmuşum. Çevremde okula giden kimse olmadığından sanırım. Karne heyecanını en son 2011 yılındayken hissetmiştim. Zaman ne kadar çabuk geçtiğini bir kez daha anladım.

Karne sadece okula giden öğrencinin mi karnesidir. Bence öyle değil. O karne hem o çocuğun hem öğretmeninin hem de ailesinin karnesidir.Karne bir takım oyunudur. Takım da herkesin oyun kurucu olan öğrenciye yardımcı olması gerekir.

Kötü notu gelen bir öğrenciye bağırmanın kimseye faydası yoktur. Bu o öğrencinin psikolojisini bozmaktan başka bir işe yaramaz. Anneler babalar çocuklarının karnesine baktıkları vakit eğer dersler kötüyse bunun nedenini araştırmalıdır. Karnedeki notlardan ziyade öğrencinin ne öğrendiği önemlidir.

Ben şahsen o zamanlar yani öğrenciyken dersleri sınavları geçmek için öğreniyordum. Karnem iyi gelsin. Karnem iyi gelirse ailemde bende mutlu olurum. Çevremdeki insanlar beni başarılı görür. Şu anda düşünüyorum da o karnelerden ziyade dersler de öğrendiğimiz bilgiler daha önemliymiş. Bizler bunu öğrenen nesilleriz. İlerde kendi çocuklarımıza bu konuda dikkat etmeliyiz.

Bence bu hayatta en iyi yatırım eğitimdir. Bu yatırımı da doğru insanda kullanmak gerekir. Çocuğun yeteneği hangi yöndeyse o yönde yönlendirilmelidir. Bir çoğumuz şu şekilde okumuşuzdur. Elinde bir mesleği olsun kimseye muhtaç olmasın anlamında sözleri çevrenizden çok duymuşsunuzdur. Okumak bence öğrenmektir. Sınav için karne için felan değil kendimiz için öğrenmeliyiz.

Şu anki öğrencileri çok iyi anlıyorum. İyi not alanlar mutlu, kötü not alanlar ise mutsuzdur. Her gittikleri yerde karneyle ilgili sorular gelecektir karşılarına. Bunları yaşayan biri olaraktan yazıyorum. İnsan hayata bir kere geliyor. Çocuklarımızla arkadaş gibi olmalıyız. Onlara güvendiğimizi hissettirmeliyiz. Çocuğumuz korkudan değil sevdiğinden ders çalışmalıdır. Her türlü sıkıntısını ailesi ile paylaşmalıdır. Karne bir takım oyunudur. Bu takımda herkese çok iyi iş düşüyor.

Lafı daha fazla uzatmadan iyi not alan öğrencilerimizi tebrik ediyorum.Kötü not alan öğrencilerimizin diğer dönemlerde daha başarılı sonuçlar almasını ve dersleri sıanv için değil  kendileri için öğrenmeleri gerektiği konusunda inanmalarını ve diğer dönemlerde başarılı sonuçlar getireceklerine inanıyorum.

Eğitim insanın okulda öğrendiği her şeyi unuttuğunda arta kalan şeydir. 

 
Toplam blog
: 48
: 523
Kayıt tarihi
: 26.05.16
 
 

1993 yılında Sinop ili Durağan ilçesinde doğdum. 1997 yılında ailemle birlikte İstanbul'a geldim...