Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '17

 
Kategori
TV Programları
 

Kayıt Dışı İçin Beklemek Lazım

Kayıt Dışı İçin Beklemek Lazım
 

Önce dün akşamdan biraz bahsedeyim istiyorum (18/9/2017)

Yayın saati ve tarihi dolayısı ile biraz zor bir gün, kaotik… Olsun bu aşılır!

Televizyondan dizi izlerken tabi bir tarafta hep bilgisayarım açıktır ve twitter a bakarım. İzleyici tepkilerinin ne olduğunu rahat çözümleyebildiğim bir sosyal mecradır. Dün dizi için arada baktığım da gördüğüm oldukça iç açıcıydı.

İzleyiciler, tam da beklediğim gibi görsel şoku yaşıyordu. Hayretler içerisinde izlendiğine şahit oldum. Peki, bu beni şaşırttı mı? Tabi ki hayır! Aslında bizim seyircimizin hikaye örüntüsüne çabuk hakim olabileceği geri dönüş sahneleri sıklıkla karşımıza geldi.

Bu dizi tekniği seyircinin dizinin içinde yer alan karakterleri daha iyi tanımaları ve bazı karakterlerden önce konuyu bilip, akıllı olduklarını fark ettirme tekniği. Evet, izleyen dizi kahramanlarına “ben, senden daha akıllıyım” demeyi çok sever.  Sevimli bir durum!

Aslında bu bölüm dizi karakterlerimizin tanınması ve geçmişleri hakkında bilgi vermek için iyi bir bölümdü. Çekim tekniklerinin en incesi ve en ustası kullanılmış, tabi ki Cevdet Mercan üslubu! Eğer Cevdet Mercan’ın tekniğini iyi gözlemlemişseniz aslında hiçbir görsel sizi şaşırtmaz, hatta daha fazlasını beklersiniz. Tam bir tasarım mimarıdır!

Kayıt Dışı dizisi Amerikan aksiyon filmlerinin sunum şekli ucundan reklam görselleri ile lezzetli yapım olmuş. Aksiyon sahneleri, hızlı geçişler, cool müzik, enerjik ve zamanı geldiğinde yürek dağlayan türküler… Süper!

Bazı izleyenlerin kafası karışmış izlerken, neden derseniz dizinin akışına ayak uyduramamışlar. Ben alışırlar diyorum çünkü aynı “tokat etkisi” Paramparça dizisinde olmuş ve 2-3 bölüm sonra reytingleri bir daha bırakmamak üzere birinciliğe yerleşmişlerdi. Sonuçlar hep iç açıcı oldu.

Şimdi Kayıt Dışı dizisini başarısız bulanlar bir şeye dikkat etmediler, dizinin rakipleri küçümsenemeyecek kadar çok ve kuvvetliler. Ama bu kadar acı ve savaşın ortasında soluk almak, hayatın başka bir penceresine bakmak ihtiyacı duyanlar Kayıt Dışı’nı tercih edeceklerdir. Kısa süreli olarak düşünülmeyen bu proje için Polenezköy’de 2 yıllığına bir şato oldukça astronomik fiyatla kiralandı. Bilmem anlatabildim mi?

Ben diziyi iyi işlenmiş buluyorum ve sektörel olarak bizi yanıltmadığını düşünüyorum. Sadece biraz sabretmek lazım gelecek o kadar. Ayrıca reytingler ne kadar doğru, orası da tartışılır! Ölçülemeyen bir çok seyirci kitlesi var ki bunlara yurtdışı da dahil, o zaman herkesin reytingi kendine diyelim ve karşılaştırmayalım!

Hayatta karşılaştırılmadan değerlendirilmeniz dileği ile…

http://blog.milliyet.com.tr/eceer

eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

https://www.facebook.com/eceeryazilari

https://www.facebook.com/dizisin

 https://www.facebook.com/EceERFanClub

 

 

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..