Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '17

 
Kategori
Kitap
 

Kendini sevmeyen bir başkasını sevebilir mi?

Kendini sevmeyen bir başkasını sevebilir mi?
 

'Ben En Çok Kendimi Sevdim, Ya Sen?' kitabının yazarı Gamze Berberci Çelik, hayatta herkesin bir hikayesi olduğuna inanıyor.


Gamze Berberci Çelik, hayatta herkesin bir hikayesi olduğuna inanıyor. Aynı şekilde hayat tecrübemiz ve hayal gücümüz de farklı farklı. Bu sebeple 'Ben En Çok Kendim Olmayı Sevdim, Ya Sen?" adını verdiği kitabındaki hikayelerinden bazılarını okuyucuya tamamlattırıyor. Konu başlıklarını, hikayenin içeriğini ve çözümleyeceği yolu anlatıyor. Sonunu kişinin kendi hayal gücüne ve iletişim becerisine bırakarak kendisi ile karşılaşmasını sağlamaya çalışıyor.

- Kitabınızın diğer kişisel gelişim kitaplarından farkı nedir?
Bu kitap için modern bir günlük diyebiliriz aslında. İçinde insanın hem kendi içsel dünyasını yansıtan, hem de yaşadığı veya yaşayabileceği ilişkilerle ilgili notlar alabileceği bölümler mevcut. Bölüm aralarında ilişkilerimizde yaşadığımız sorunlarda yaratıcı çözümler, aktiviteler, konuların sonlarında  içeriğe uygun hikayeler yer alıyor.
 
- Kitabınızı yazarken kimlerden ve hangi olaylardan ilham aldınız?
Kitap koçluk yöntemi ile kişisel tecrübelerimin okuyucuya yansıması aslında... Baskı altında yaşayan, kendi hayatımı hiç yaşayamadım diyen insanlardan etkilendim. Yaşanamamış hayatların yansımasından yola çıkarak kitaba başladım ve bu süreçte yalnız olmadıklarını hissetmelerini istedim. İnsana öncelikle "kendini sevmeyen bir başkasını sevebilir mi" sorusunu düşündürtmeye çalışıyorum. Çünkü hayat doğru sorulara verdiğimiz cesır sorularla daha anlamlı...
 
- Bu kitabı kimler, niçin okumalı?
Kadınlar kendilerini daha iyi tanımak için, erkekler kadınları daha iyi anlamak için okumalı. Bekarlar ‘Doğru insan var mı’ diyorsa, evliler ‘evlilik aşkın katili mi’ diye soruyorsa, ayrılık aşamasına gelen kişi ‘erkeğin bağlanma korkusunda şikayet ediyorsa , boşanmış insanlar boşanmış çocuklar yaratmak istemiyorsa, bir insan ‘aşk bitti, dünyanın sonu geldi bir daha sevemem’ diyorsa bu kitabı okumalı. Çünkü içinde her birinden birer parça saklı...
 
-İçinde oyunlara ve yaratıcı çalışmalara neden yer verdiniz?
Bu oyunların bazıları kitaba yani insanın hayatına eğlence katmak için tasarlandı. Okuyucunun karikatürünü çizip boyayabilecekleri soyağaçları, yaratıcı el sanatları, hayallerini ve umutlarını sorarak motive eden kimlik kartı, ilişkilerde şans getirecek ilişki kartları bunlardan bazıları... Bir de bakış açını değiştirerek hayata bakmanı sağlayacak eğitici ve kendini iyi hissettirecek çalışmalar kattım.

- Kitabınızda en çok hangi bölüm sizi duygulandırıyor?
Beni en çok boşanmış çocuk sendromu ismini verdiğim bölüm etkiliyor. Gerçek çünkü. O benim hikayem... iç sesimin dışa yansıması...bir kadının gözünden, içimdeki çocuğa bakışın hikayesi...
 
-Bir ilişkinin yürümesini sağlayan en önemli şey nedir?
Niyettir, aslında iyi niyettir. Anlaşmak için adım atmaktır. Adım atarken bahane aramamaktır. Sevildiğini biliyorsan, hissediyorsan, saklamadan bıkmadan bende seni seviyorum diyebilmektir. Sorumluluk almak ilişkiyi sorun hale getirmemektir. Empati kurarken uyum sağlayabilmek, uyum sağlarken bağımlı hale gelmemektir.
 
- İlişkilerde yanlışı tespit edince nasıl davranmak gerekiyor?
Yanlışta tıpkı doğru gibi görecelidir. Gerçekten zarar veriyorsa eğer uzak durmak gerekiyorsa, gerekli mesafeyi korumaktır.

- Anne-çocuk ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken en önemli konu hangisi?
En önemli konu iletişim, en önemli husus iletişimi kaybetmemektir. Hayatta her zaman çeşitli roller ediniriz. Önce çocuk oluruz, sonra ergen ve sonra anne... Yani çocuk olmak, bir annenin bildiği en önemli süreçtir. İlişkiyi yürütürken veya beklentileri karşılarken kendi çocukluğumuzdan ilham almamızın sebebi budur.  Sonuçta anne öğretendir, yol gösterendir, koşulsuzca sevendir. Çocukta annenin her konuda farkındalığını artıran, her koşulda koşulsuzca sevginin tanımıdır.  
 
-Neden kitabınızı kızınıza ithaf ettiniz, özel bir sebebi var mı?
Kızım Nil büyüme çağında... Birey olma yolunda çocuğuma verebileceğim en güzel hediye kendine değer vermeyi öğrenmesi olacaktır diye düşünüyorum. Önce kendini sevmeyi öğrensin, doğrularını keşfetsin, önceliklerini ve vazgeçilmezlerini belirlesin. Ne istediğini bilen, hayallerinin peşinde koşan bir insan olsun. Bu kitap ona ilham versin istedim ve ona ithaf ettim.

 
Toplam blog
: 248
: 438
Kayıt tarihi
: 27.04.16
 
 

Almanya'da doğdu. Oradaki öğreniminin ardından üniversite eğitimi için Türkiye'ye döndü. Gazeteci..