Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kendinizi Unutmaya Değil Hatırlamaya Programlayın !

Kendinizi Unutmaya Değil Hatırlamaya Programlayın !
 

Hatırlıyorum :) hatırlıyorum :)


 

Daha önceki pek çok yazımda yanlış kelime kullanımlarının farkında olmadan beyne istenmeyen komutlar ilettiğinden bahsetmiştim. Özellikle son zamanlarda sık yaşanan sorunlardan biri de unutmak. İnsanların kendilerine farkında olmadan unutma telkini vererek hızlı bir şekilde kendini unutmaya programlaması.

Zaman zaman hatırlayamadığımız şeyler olabilir, bazen stres, bazen geçirilen bir hastalık, kullanılan bir ilaç etki yapmış olabilir. Veya kendinizi pek çok şeyden soyutlamış, kapatmış olabilirsiniz. Yaşadığınız bazı acı durumları düşünmemek için kendinize '' ....unutmak istiyorum'' diye telkinde bulunmuş olabilirsiniz. Sonrasında da günlük hayatta unuttuklarınızı fark edip odağınızı tamamen unutma işlemine verebilirsiniz. "A bak bunu da unuttum, şunu da unuttum, bak yine unuttum, çok unutmaya başladım..." gibi konuşmalarla her defasında kendinizi unutma kablosuna daha da sıkı bağlamaya devam edersiniz. Ve gerçekten unutan bir insan olursunuz. Oysa doğru kelime "hatırlamak'' olmalı.

Kendinizi unutmaya değil hatırlamaya programlamak için:

- Bir şey unuttuğunuzu fark ettiğinizde "anahtarları almayı hatırlayamadım ama bir dahaki sefere hatırlarım" diyebilirsiniz.

- Bir şeyi unutmamanızı değil hatırlamanızı söyleyebilirsiniz: "Evden çıkarken anahtarları almayı hatırlayayım."

- 21 günlük olumlama çalışmasına hemen bugün şimdi :) başlayabilirsiniz. "Her geçen gün ihtiyacım olan bilgiyi daha kolay hatırlıyorum çok şükür." "Hatırlamak çok güzel, hafızam çok güzel çalışıyor, teşekkür ederim, şükrederim." (Olumlama çalışmalarımızı nasıl yapıyorduk? 21 gün boyunca her gün 21 kere yazarak ve hissederek)

İhtiyacınız olanları ve güzellikleri hatırladığınız bir hafta diliyorum :)

Sevgi ve sağlıkla ilerleyin...

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu 

 

Daha önceki pek çok yazımda yanlış kelime kullanımlarının farkında olmadan beyne istenmeyen komutlar ilettiğinden bahsetmiştim. Özellikle son zamanlarda sık yaşanan sorunlardan biri de unutmak. İnsanların kendilerine farkında olmadan unutma telkini vererek hızlı bir şekilde kendini unutmaya programlaması.

Zaman zaman hatırlayamadığımız şeyler olabilir, bazen stres, bazen geçirilen bir hastalık, kullanılan bir ilaç etki yapmış olabilir. Veya kendinizi pek çok şeyden soyutlamış, kapatmış olabilirsiniz. Yaşadığınız bazı acı durumları düşünmemek için kendinize '' ....unutmak istiyorum'' diye telkinde bulunmuş olabilirsiniz. Sonrasında da günlük hayatta unuttuklarınızı fark edip odağınızı tamamen unutma işlemine verebilirsiniz. "A bak bunu da unuttum, şunu da unuttum, bak yine unuttum, çok unutmaya başladım..." gibi konuşmalarla her defasında kendinizi unutma kablosuna daha da sıkı bağlamaya devam edersiniz. Ve gerçekten unutan bir insan olursunuz. Oysa doğru kelime "hatırlamak'' olmalı.

Kendinizi unutmaya değil hatırlamaya programlamak için:

- Bir şey unuttuğunuzu fark ettiğinizde "anahtarları almayı hatırlayamadım ama bir dahaki sefere hatırlarım" diyebilirsiniz.

- Bir şeyi unutmamanızı değil hatırlamanızı söyleyebilirsiniz: "Evden çıkarken anahtarları almayı hatırlayayım."

- 21 günlük olumlama çalışmasına hemen bugün şimdi :) başlayabilirsiniz. "Her geçen gün ihtiyacım olan bilgiyi daha kolay hatırlıyorum çok şükür." "Hatırlamak çok güzel, hafızam çok güzel çalışıyor, teşekkür ederim, şükrederim." (Olumlama çalışmalarımızı nasıl yapıyorduk? 21 gün boyunca her gün 21 kere yazarak ve hissederek)

İhtiyacınız olanları ve güzellikleri hatırladığınız bir hafta diliyorum :)

Sevgi ve sağlıkla ilerleyin...

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu 

www.arzubiyiklioglu.com

 
Toplam blog
: 521
: 474
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

1971 doğumlu Arzu Bıyıklıoğlu uluslararası sertifikalı Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, NLP Eğitmeni ve Re..