Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kim kimin ayağına gider, kim kime yol verir; cevap tek: Müsait olan

Kim kimin ayağına gider, kim kime yol verir; cevap tek: Müsait olan
 

Yok daha yaşlıymış da, yok kadınmış da… Yaşlı ya da kadın olduğu için değil, yaşlı/kadın olması nedeniyle gelmesi/yol vermesi zor olacağı için… Yoksa işte o büyükmüş saygı göstermek için biz ayağına gitmeliymişiz/biz ona yol vermeliymişiz… Ya boş versene sen! Kim sizden böyle bir şey istiyor ki… Durumu müsait olan gider/yol verir.

Aslında bunu yazmak istemiyorum, o kadar basit bir konu ki…

Hala kadına yol veriliyor, yaşlının ayağına gidiliyor…

“Ben onun babasıyım, o benim ayağıma gelecek” diyerek ta İstanbullardan dokuz çocuklu oğlunu ailesini Mardinlere götüren cahil baba…

Merdivenin başında kımıldasa düşecek adamdan yol vermesini bekleyen terbiyesiz/düşüncesiz kadın…

Ben bunlara çok dikkat ederim, benden büyük diye kimsenin ayağına gitmem. Hastaysa, gelemeyecek durumdaysa çocuğun ayağına bile giderim.

Erkeğin kadına yol vermesinin esprisi kadın arada kalır, bir yere çarpar, utanacak durumlar yaşayabilir diye… Erkek bazen gereksiz yere yalakalık olsun diye kenara çekilir… Sanki gelen padişahın kızı! Hiç işim olmaz, yol vermem gerekmiyorsa gelen kadın diye kımıldamam bile, bu tür davranışlar yalakalık.

İşin özü şu: Yaşlı diye ayağına gitmiyor, kadın diye yol vermiyorsun sen daha müsait olduğun için yapıyorsun. Hayatı kolaylaştırmak lazım. Yaşlının yaşlı diye ayağına gideceksin ama onun gelmesi daha kolaysa o gelsin, ne demek “Ben yaşlıyım, ben onun babasıyım” Bana biri böyle desin hayatta gitmem!

Kadına yol vereceğim diye etrafı birbirine kattım, diğer insanları rahatsız ettim, düştüm devrildim… O, kenara çekilsin; asaleti mi bozuluyor haspamın! Çoğunu rezil ettim böyle!

Kadınmış yaşlıymış, babanmış dedenmiş… Boş ver… Kimin durumu daha müsaitse o, diğerinin ayağına gidecek, kim uygunsa o yol verecek!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..