Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '14

 
Kategori
Kitap
 

Kırşehirli Zübeyde Gökbulut ve Şiirleri

Kırşehirli Zübeyde Gökbulut ve Şiirleri
 

Sanat ve kültür dergilerini ve bazı seçkileri ( antolojileri) izleyenler Kırşehirli şair Zübeyde Gökbulut (Sungurluoğlu) adına yabancı kalmayacaklarını sanıyorum. Zübeyde Gökbulut Kırşehir’den geliyor. Benim de ikinci memleketim olan Kırşehir’den geldiği için ilgimi çekiyor. Kırşehir deyince Âşık Paşa, Ahi Evran, Hacı Bektaşı Veli, Yunus Emre, Dadaloğlu, Muharrem Ertaş, Hacı Taşan, Neşet Ertaş, Şemsi Yastıman, Çekiç Ali gibi ozanlar aklıma geliyor. Daha başkaları da vardır elbette… Aslında Kırşehir bir kültür ve irfan merkezidir. Bağrında nice şairler, yazarlar ve bilim adamları yetiştirmiştir. Anadolu’nun sevgi dolu gönül çağlayan ve ak-pak akan akışına doyum olmayan koca bir engin pınardır.

Ben Zübeyde Gökbulutla 16. Simav Uluslararası Şairler Günü'nde Simav’da tanışmıştım. ( Mayıs 2011 ). Daha sonra 18-20 Kasım 2011 günlerinde Kırşehir’de yapılan 2. Aşık Paşa Uluslararası Şairler Şöleni'nde Zübeyde Gökbulutla görüşme ve tanışma fırsatını buldum. Bu şölende yurtiçinde ve yurtdışından gelenlerle birlikte Zübeyde Gökbulut aynı zamanda çekirdekten yetişmiş bir öğretmen Kırşehir İLESAM temsilcisidir.1974 yılında Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çeşitlie il ve ilçelerde onurla öğretmen olarak görev almış ve 1998 yılında emekliye ayrılmıştır. Zübeyde Gökova emekli olmuş ama sanatımıza ve kültürümüze yardım ediyor ve aslen Sivaslı olan Zübeyde Hanım yöre de “Kırşehirli Gelin” diye tanımlanıyor. Kitabın ilk sayfalarında Sevinç Altan, Ekrem Şama, Dr. irfan Yılmaz ve Aysun Aygen gibi sanatçı dostlarının düşünce ve duygularına yer vermişlerdir. Şairimiz şiire yabancı değildir. Türkçesi sağlam, duru ve yalın sözcükleri vardır. Ağdalı ve yabancı sözcükleri kullanmıyor. Daha çok halk şiiri tarzında yazdığı şiirlerini görüyoruz. Birgün araştırmacı  yazarlarımız Kırşehirli şairler seçkisine hazırladıkları zaman bunlar arasında değerli öğretmen, şair Zübeyde Gökbulut’ta da geniş bir yer vereceklerine inanıyorum. Çünkü Zübeyde Gökbulut az ve öz yazıyor, yazdığı şiirler yarınlara kalıcı deyişlerdir. Tebrik ve başarılı dileklerimle Zübeyde Gökbulut’un Yunus Emre gibi yazdığı “HAYRAN OLDUM” başlıklı bir şiirinden birkaç dörtlüğü sizlerle paylaşmak istiyorum:

 

Yüz yıllarca gerilerden

Gelişine hayran oldum

Damla damla gönüllere

Doluşuna hayran oldum

***

Pusu kurular yollara

Seni inciten dillere

Dediğim dedik kullara

Gülüşüne hayran oldum

***

Sen ümitsin biz okumuş

Biz okudukta ne olmuş

Her konuda derya gibi

Oluşuna hayran oldum

***

Güzel ahlak, sağlam iman

Öğrenmeli her an insan

Eğitimin önemini

Bilişine hayran oldum

***

Her zamanda her devirde

Örnek oldun tüm evrene

Hakk’a huşu ile secde

Kılışına hayran oldum…

Zübeyde Gökbulut  / Bir Yürek İnsan ( şiirler )Elvan Yayınları

 

Ankara -2008,s116-117

Abdülkadir GÜLER - 01.09.014- Söke

  

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..