Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '17

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kişisel gelişim- gelişme

Kişisel gelişim- gelişme
 

Dalaylama diyor ki elinizde bir-iki tane yüzük olduğunda kendinizi farklı hissedebilirsiniz. Ama on parmağınızın onunda da yüzük olduğunda o yüzükleri farketmezsiniz bile.

Bloomberg’de Bill Gates’i seyrediyorum; Afrika’da insanlar için yaptıklarını anlatırken gözlerinin içi parlıyor. Ve karısını nasıl sevdiği konusunda o kadar net veriler veriyor ki dünyanın en mutlu insanı gibi hissediyor.

Ve diğer bir milyarder Warren Buffet Bill Gates’in vakfına 37 milyar dolar bağışta bulunmuşluğun rahatlığıyla diyor ki “para duyguları satın alamaz”. “Eşim öldüğünde onun anısı için bir şey yapmam gerkiyordu ve bunun için çabuk karar vermem gerekiyordu. Karım dünyadaki her insanı çok severdi ve buradan hareketle insanlara yardım etmeye karar verdim”.

Abraham Lincoln birgün meclise giderken yolda bir domuzun çamura saplandığını fark ediyor. Hemen at arabasından inip çamurdan domuzu kurtarıyor. Herkes şok yaşıyor çünkü meclise üzerindeki kıyafatele nasıl girebilecektir? Soruyorlar “bu yaptığınız doğru mu?” diye. O da cevap cevap veriyor: “Doğru olanı yapmak her zaman doğrudur”.

Warren Buffet’e dünyadaki en değerli şeyi sorarlar ve o da cevap verir: “Sevgi!”. “Verdikçe azalmıyor aksine çoğalıyor!”.

Geçen gün Emir Sultan Camii’nde dua ettikten sonra yolda yürüyerek arabama giderken bir seyyar satıcının yere bir zil düşürdüğünü görüyorum. Eğilip o zili alıp kendisine veriyorum. O da “Allah razı olsun” deyiveriyor.

Warren Buffet ayrıca başka bir tespitte daha bulunuyor: “Dünyadaki en kaliteli şey sevgidir”.

Bu sabah Bloomberg TV’de öyle şeyler seyrettim ki nefesim kesildi. Gözlerim yine yaşla doldu.

1994 Kasım ayında askere gitmeden önce hellalik alıyorum. Sadettin beye sordum: “Askerde nasıl davranmalıyım?”.

“Anıl doğru insan her yerde doğrudur!”

-Doğru söylüyorsunuz...

Ne kadar dağınık anlatıyorum değil mi? Hatta konu başlığını kendi kötü emellerim için bile kullanıyor olabilirim!

Çünkü bana göre kişisel gelişkin insan iyi ahlaklı insandır! Çünkü doğru olanı yeni baştan keşfetmiştir! Ona kitaplarca, felsefelerce bahsedilen DOĞRULUK kavramını KENDİ BAŞINA yeni baştan keşfetme sürecine ben KİŞİSEL GELİŞİM diyorum!

Ne kadar garip değil mi? Neden ben hep böyle yazılmış ve tespit edilmiş kavramlarla uğraşıyorum? Niye onca kampanyalarla oluşturulmuş kavramları yerlerinden sarsarak yeniden tanımlayıp sizlere ifade etmeye çalışıyorum? Niye daha çok sizlere kendi kişisel düşüncelerimi aktarıyorum? Oysa alıntılar yapmak çok kolay! Oysa hepimizin hayatında bir “google” tanrısı mevcut!

Farkındayım başkalarını delil gösterip günah işlemek hepimizin kolayına geliyor. Ve hatta bu durumu hafifletmek için namazlar, oruçlar, umreler, koyun kesmeler kolayımıza gidiyor. Böylelikle kendi olma zorunluluğumuz bir hayli azalıyor. Hatta yaratmış olduğumuz belalar için Allah ismini kullanıp ondan yardım dilenmek, fazlasıyla rahatlatıcı ama bilin ki her birimiz ne yaparsak yapalım KENDİ olma sorumluluğumuzdan yırtamıyoruz.

Bunca tatil ve ortam değiştirmeler bize fayda sağlayamıyor çünkü hepimiz BİLİNÇ ve VİCDAN SAHİBİYİZ ve her koyun gibi kendi bacağımızdan asılacağız öbür dünyaya giderken!

Haydi hepimiz kendimizi mümkün olduğunca geliştirelim; ne dersiniz?

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..