Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '14

     
    Kategori
    Anılar
     

    Kız yurdu macerası

    Kız yurdu macerası
     

    Manzarası Olan Heryer Bana Evimi Anlatır.


    "Belki de Hayatım boyunca özleyeceğim tek anım"

    Üniversite sınavı maratonunu atlattıktan sonra sıra tercih maratonuna gelmişti, sanki sınava kendi çocuğundan başka kimsenin çocuğu girmemiş gibi tercih yapmaya zorlayan annelerden birinin çocuğuyum bende.  Uzun zamandır hiç ayrı kalmadığımız için aman gitme kızım YABAN ELLERE ne işin var, kelimesiyle avutulmaya kalkışsa da ZAFER BAYRAĞI benim elimdeydi. Tercihlere son 2 gün annemi ikna etme başarısıyla listemi hazırladım. İlk sıralarda onun istediği İZMİR, İSTANBUL, BALIKESİR.. İlk 3'ten sonrası tamam benim isteklerim TEKİRDAĞ, DÜZCE, BURSA. Geldik işin en zor kısmına, okullar belli ama henüz puanın kapsadığı bölümlerde kontejan darlığının ne duruma düşeceği.. Yerleşecek ümidiyle bakan annem, tamamen ilk tercihlerden sonra hayal kırıklığına uğramıştı, hadi hepsini geçtim BECERİKSİZ senin bu kızın diyerek bu sefer topu babama atmıştı. Onca zaman okut, büyüt ama yerleştireme sanki ÖSYM'de çalışan ve atamaları yapan BABAM'mış gibi, evin içerisinde bağırıp çağırmıştı. İkinci tercihler yapılmaya başladığında hiç birisine tercih yaptığımı söylemedim. Kendi başıma oturup tercih listemi doldurup ÖSYM amcama yolladım. Ve sonuç BAŞARILI..

    Saat gece 12 buçuk gibi annemin yanında sonuç sayfasını açtım. Sonucu biliyordum ama onu da şaşırtmak istiyordum. Anneme aaa ÇERKEZ DİLİ VE EDEBİYATINI kazanmışım dediğim zaman suratıma öylece boş gözlerle baktı ki aklınız şaşar, o halini görseydiniz gülmekten ölmüş olurdunuz. Bana Kız sen Sayısalcı değil miydin ? Sözel bölüm ne alaka deyince bende film koptu, sonuçta onu kekleyecektim ve savunmamı onun lafıyla yaptım. Beceriksiz dediğin için artık bi okul kazanayım da ne olursa olsun gözüyle tercih yaptım, gördüğün gibi becerikliymişim hem artık bir üniversiteliyim dediğim zaman. Peki Hangi üniversite diye ? soru yönelttiğinde gözlerimi kocaman açıp GÜRCİSTAN dedim. İşte o zaman suratıma yediğim TOKAT'ın haddi hesabı yok. Tabi kii gülmeyecektim çünkü kararlıydım süprizi kaçırmayacaktım. Elimden bilgisayarı alması gerekirken ani bir hareketle yerinden kalkıp babamı bağırarak uyandırdı. Mustafaaaa kalk bu kızın beni öldürücek üniversiteyi kazanmış kazanmasına ama hem dilini bilmediğimiz bir ülkeye hem de varlığından habersiz olduğumuz bir bölüme gidecek, dediği anda babam bastı kahkahayı. Aşkolsun hayatım'la karşılık verirken. Benim biricik kızım(ki herzaman söyler) Mimar olacak .. Nasıl varlığından habersiz olursun bu bölümden deyince annemin yüzü renkten renge girmeye başlayarak, bilgisayarı alıp sonuç ekranına baktı .. Ve İşte ağzından O zaman kendi çocuğu olduğuma inandım.. İŞTE BENİM KIZIM.! kelimeleri ağzından dökülürken babam üstün körü bir kahkaha atıp  (Zaten işine gelince senin işine gelmeyince benim olur) edasıyla uyumaya çoktaan geçmişti.. Annem gece saat 3'e kadar konu komşu akraba kim varsa mesaj atmış Mimar olacağımı çok hızlıca ayaklı gazete olarak yaymıştı..

    Geldik Kayıt Zamanına. Tarih 8 Ekim 2013..

    Günlerden bir gün ama hatırlamıyorum, düştük Düzce Yollarına gidiyoruz.. Okulu bulana kadar kurduğum bütün hayaller, okulu gördükten sonra tam anlamıyla buz olmuş ve kırılmıştı un ufak olmamıştı ama, yine bir yerlerde parçalarını hissedebiliyordum. Okul bildiğiniz bir HARABE ! kayıt yaptırdıktan arabaya binene kadar ki geçen süre tam anlamıyla IŞIK HIZI gibiydi sevgili okuyucularım. Arabaya bindikten sonra ben burda kalamam, okuyamam lafını yutmuş hıçkıra hıçkıra ağlıyor bir yandan da MİMARLIK hayatımın en büyük istinat duvarlarını kalbime örmüş okumak istemiyorum diye düşünüyordum. Taaki Yurdumu görene kadar..

    "Okul okuldur , 

    İstersen çerden çöpten olsun

    İstersen Altından Gümüşten. 

    İstersen Hanlara saraylara benzesin ,

    İstersen kerpiçten bir odaya..

    Okul okuldur !

    Göreceğin eğitim öğretmenden.

    Alacağın bilgin öğretmenden..

    Bulacağın kuram kendinden.

    Okursan Adam.. Okumazsan yalan olursun.." Sözlerini geçirmiştim içimden yurdumu adım adım gezerken.. Bildiğin bir Yuva, Devlet yapmış ama sımsıcak bir yuva, odaları, yatakları, dolapları, banyosu, tuvaletleri okulda kalmam için bir sebep oldu bana. Kaydımı yaptırdım ve artık Düzce Üniversite'sinin Kadrolu Öğrencisiydim..

    Yurttaki İlk Gün.

    Hayatım boyunca ailemden ayrılırken bu kadar gözyaşı döktüğümü hiiiç hatırlamıyorum. Hele Babamın ağlamasını gerçekten anlamıyorum, sanki gelin olmuş gidiyorum ona veda etmiyorum.. Tamam işin şakası ben nasıl ağladıysam, 1 hafta yurtta bu muhabbet dedikodu oldu arkadaşım. Yuh aartık. Odama girdim ve uykum yok ... Gece yok. Uyku yok. Gündüz Yok. Uyku yok. 1 gün, 1 hafta derken 3 ay geçivermiş haberim yok .. O kadar ısındım ki odama yurduma, okuluma. Kız yurdunun en komik yani her çeşit insanın olması .. ilk zamanlar tabi At gibi Kız derlerdi boyumdan dolayı. Bi kız vardı adı Elif.. Sürekli At gibi kız burda. At gibi Kız şurda merhaba at gibi kız diye diye kesme şekere alıştırmıştı beni canım arkadaşım :)). Şaka bi yana pek hoşnut olmasamda onların benmle uğraşmasına bayılıyordum.

    Yılbaşından sonraki her haftasonu eğlenir olduk kız yurdunda. Kavgalardan tutun da gece oyunlarımıza kadar komedi grubu olduk. Bilgisayar odasında, Güvenliğe yakalandığımız zaman horon tepmiş, Ankara havası oynamış ve bir o kadar da camdan aşağı sarkmıştık. Ordan kovulduktan sonra, yangın merdiveni, ordan sonra odalar vs vs .. Yaramazlıktan sınır tanımadık. Hele TV akşamlarında bolca kavgaya ve kahkahaya neden olan insanlar bile vardı. Gece odama gelip PENGUEN DANSI oynadığım Tuğba ve Ezgi'den bahsetmiyorum bile çok çok çok çok komikti gerçekten. Şimdi yaz ayındayım yurdumu ve bir o kadar oda arkadaşım Şafağı özledim. Yaz bitsede eğlencelerimiz kaldığı yerden devam etse.

    Sevgiyle Kalın Pıtırcıklarım :)

     
    Toplam blog
    : 1
    : 213
    Kayıt tarihi
    : 16.07.14
     
     

    Selam :) Ben Ensuperhatun, yani ismim biraz ilginç olduğu içinin dışında hayatta çok fazla "S..