Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '16

 
Kategori
Yolculuk
 

Kleptoman bayanla Amerika yolculuğu

Kleptoman bayanla Amerika yolculuğu
 

kleptoman hastası(görsel netten)


Hey gidi günler hey İki kez Amerika’ya gittim her gidişimde ne olaylarla karşılaştım. Kızım ve oğlum ayrı tarihlerde mastır ve doktora yaptılar. Kızım Washington’da Amerikan Üniversitesinde oğlum da New York’ta Fairleigh Dickinson üniversitesinde. Onların sayesinde ben de Washington ve New York’u gördüm. Washington yolculuğumdaki bir olayı anlatacağım.

Washington’a biletim bir ay önce alındı, Lufthansa Hava yollarına ait güzel Bir uçakla uçtum. Kızımın arkadaşının annesi lisan bilmediği için birlikte seyahat etmemizi rica ettiler. Birlikte yolculuk edeceğimiz bayan çok zengindi, o da oğlunu görmeye gidiyordu. Lufthansa Almanya’nın Hamburg kentinde bir gece ara verdi ve bize o gece kalmamız için Lüks bir otel gösterdiler. Bayanla aynı odada kaldık. Sabah otelden ayrılırken oteldeki çok güzel havlu ve kristal vazoları çantasına yerleştirdi. Şaşırdım ve : “Ne yapıyorsunuz buraya ait eşyayı nasıl alırsınız, bu hırsızlık olur” dedim. Bayan gayet pişkin : “Biz dünyayı gezdik hatıra olarak alıyorum” dedi. Sinirlendim şayet aldıklarınızı geri bırakmazsanız sizinle yolculuk yapmam yerimi değiştiririm ve inince oğlunuza söylerim “dedim. Çalınan eşyaları yerine koydu.

Bir gün Newyork’da yine birlikte alışverişe gittik, giysilerin arasında yürürken bir mayonun etiketini söküp attı mayoyu çantasına attı. Hemen müdahale ettim mayoyu yerine koydurdum etiketi de üstüne tutturduk. Türkiye’de arkadaşları toplantılarda o bayanın gittiği evlerden çeşitli basit şeyler çaldığını ve onun kleptoman olduğunu belirttiler.

Kleptomani bildiğimiz hırsızlıktan önemli farkı var. Hırsızlar kazanç elde etmek için çalarlar, hâlbuki Kleptomanlar zengin insanlardır aldıkları malı ödeyecek paraları vardır bazen çaldıkları eşya çok basit maddi değeri fazla olmayan şeyler olabilir. Ama kişi içindeki çalma dürtüsüne karşı koyamaz bir nevi kontrol bozukluğudur. Dönüşte 10 valiz dolusu alışveriş yaptığını öğrendim. (15 KG üstündeki eşya için ayrıca dolar olarak para ödemesi gerekir.)

Dönüş yolculuğumu o bayanla yapmadım zira başımı belaya sokup strese girmeye gerek yok..  Bu tip insanların tedavi olmaları gerekir, tedavi psikanaliz yolu ile gerçekleşmektedir. Geçmişte yapmış olduğu hırsızlıklar tespit edilmekte ve gösterilmektedir. Bu alışkanlığı bırakması için telkinler yapılmakta. Kleptomanlar hasta olduklarını kabul etmemektedir. Bu durumda aile hastanın güzel bir dille uyarısını yapmalı, gururunu incitmeden uzaman hekime götürülmesi gerekir.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..