Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '17

 
Kategori
Güncel
 

Korgeneral Aksakallı’nın Batı’ya Atanması Ne Anlama Geliyor(muş)?

Korgeneral Aksakallı’nın Batı’ya Atanması Ne Anlama Geliyor(muş)?
 

15 Temmuz kalkışmasının bastırılmasında kilit rol oynadığı belirtilen Özel Kuvvetler Komutanı  Korgeneral Sezai Aksakallı, merkezi Gelibolu’da bulunan 2’nci Kolordu Komutanlığı’na tayin edildi.

İkinci Kolordu, Yunanistan sınırında… Birlikleri Yunanistan sınırını, Saroz Körfezini ve Çanakkale Boğazı’nı korumakla görevli… Bendeniz de o birliklerde 6 yıl görev yaptım.

Paşa’nın tayini, bana çok normal bir atama gibi gözüküyordu… Fakat söz konusu atama, medyada ve sosyal medyada inanılmaz bir deprem yarattı. Akıl almaz yorumlar yapıldı.

Yorumlar içinde, bana en ilginç geleni, kıdemli medyacı Ardan Zentürk’ün bir tek cümlesi oldu. Sosyal medyayı da etkin kullanan medyacı Zentürk, twit’inde aynen şunu yazdı: “Aksakallı’nın Batı’ya tayini ABD’ye doğrudan mesajdır: Suriye ile birlikte Bulgaristan ve Romanya’ya yaptığın yığınağı izliyoruz tedbirliyiz.”

Bu cümleyi okuyunca soruttum kaldım!

Muhteşem, muazzam, mükemmel, müthiş!

Bu feraset,

Bu uyanıklık,

Bu jeopolitik zekâ,

Bu jeostratejik derinlik karşısında ben şapka çıkarırım, arkadaş, dedim!

Bence, şapkanız varsa siz de çıkarın!

Öte yandan, fırsat, bu fırsat...

Bu kıdemli ve allame medyacıyı bulmuşken aklımıza takılan soruları soralım… Ki bizi aydınlatsın!

Misal, Zekai Paşa’nın ayrılmasıyla boşalan, Özel Kuvvetler komutanlığına, neden yine bir korgeneral, hatta bir tümgeneral bile değil de bir tuğgeneral atandı? Bu özel birliğin komutanlık kadrosu, neden iki derece birden indirildi?

Fırat Kalkanı Harekâtı gibi, çok önemli bir sınır ötesi harekât yapan birliğin önemi mi azaldı?

Suriye’ye yeni harekâtlar yapılabileceği gündemdeyken, bu tenzili rütbenin anlamı nedir?

Biz bilmiyoruz… Ardan Zentürk mutlaka biliyordur.

Anlatırsa öğreneceğiz!

 

x   x   x

FAYDALI KOLA

3 yıl önce, “Coca-Cola içme ey Müslüman” şeklinde manşet atıp kolayı kötüleyen ve bu günlerde, Coca-Cola’nın yararları hakkında haber yayınlayan Akit, “Cola zero iyiymiş ya… Şeker yok ya… Kilo yapmıyo”.

Ozan Haber Ajansı (OHA!), Leman, 16 Ağustos 2017

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..