Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '17

 
Kategori
Kültürler
Okunma Sayısı
20
 

Körler hakkındaki batıl inançlar

Körler hakkındaki batıl inançlar
 

Salih Arıkan demokrasi nöbetinde


Çağımız akıl bilim ilim çağı diyorlar ne gezer hala batıl inançlar hâkim. Kitabi olmayan bir tezi ve fikri olmayan dogmatik İnançlar hâkim. Biraz önce iş yerine girmek üzerineydim ki bir arkadaş kolumdan yine hayvan gibi asıldı. Şimdi buna benim iznim olmadan benim bedenime nasıl dokunursun desem iyilikte yaramıyor diyecek sinirlerimi oynatacak. İyi simi kolum usulca çektim ve içeri girip asansörü beklemeye başladım. Dışarıda benim hakkımda konuşuyorlar. tabiî ki benimle ilgili hiç bana sorma gereği yok ben zaten körüm hiç bir şey bilmem ya. Sanırım nasıl gidip geldiğim tartışılıyor. Adımlarımı sayıyormuşum. Ya akıl var fikir var. Onca yolu adımlayarak gelip gitmem mümkün mü yolda masa sandalye arabalar var bir ileri bir geri giderken adımlar karışır yolu bulamam. Bazıları derki biz merdivenlerin bittiğini sayarak iniyormuşuz. Mümkün mü adamın biri akıl hastanesinden kaçmaya karar vermiş. Yüz merdivenli bir hastaneymiş. Doksan dokuzuncu basamağa gelince vazgeçmiş ve geri dönmüş. Bende sayarken şaşırınca gerimi döneceğim. İyide geri dönerken nasıl sayacağım. Görmeyenler cinsiyetsizdir. Yardım ediyorum diye sarıl beline bakma kadınmış erkekmiş doğru bir tavır değil. Ah ben ne diyeyim ki hiç doğru bir tavır diyerek yazıma devam edeyim. Görmeyenlerin her işini evde çocukları yapar. On yaşındaki çocuğa sorarız evde yemekleri senmi yapıyorsun. Ya Allah aşkına ufacık çocuk belki basit işleri yapar ama evdeki her işi nasıl yapsın. Görmeyenlerin kulakları duymaz. Yanında ileri geri istediğimiz gibi konuşabiliriz. Ben hatırlatayım kulaklarım radar gibidir. Usulca yaptığınız konuşmaları bile duyarım. Haberiniz olsun. Görmeyenler kılavuz çizgi olmadan yürüyemez. Yolda yürürüz. Adam hemen beni çekiştirir ve zorla kılavuz çizginin üzerine götürür. Kimide sizin yol burada der. Bir gün bir bayan bana dedi ki. Sizin yolunuz burada bende teşekkür ederim dedi. Kadın ne dese beğenirsiniz. Adamlar bir sürü para harcamışlar sizin için yol yapmışlar neden yürümüyorsunuz diye bana fırça attı. Bende hiç bir şey demeden yoluma devam ettim. Sanki bana sormuş sanki beni sürece dâhil etmiş. Sanki benim önceliğim var diye sormuş. Kendi kafasına göre yapmış bize ilave sorunlar çıkarmış. Üzerine konulan arabalar masalar sandalyeler ve sonu duvarla bitmesi yani mış gibi yapılmış olması da ayrı. Siz cennetliksiniz. Yahu aklı olan sorumludur. Günah işlerse cezasını sevap işlerse mükâfatını görür. Siz ne güzel kötülükleri görmüyorsunuz. Dünya zaten çirkinliklerle dolu. eee o zaman sende kör ol gel çirkinlikleri beraber red edelim. İyi ama güzellikleri ve güzelleri de göremiyoruz. Görmeyenlerin dünyası karanlıktır. Işık olmayan yerde karanlıkta Aydınlıkta yoktur. Aydınlık olan bizim yüreğimizdir. Görmeyenler neşeli insanlardır. Yahu biz sabah akşam gülenlerden değiliz. Acı tatlı günleri yaşayıp gidiyoruz. İçimizde sakin sinirli güler yüzlü her türlü insan var. Bu katakorize etme mantığından vaz geçin. Görmeyenlerde sizin gibi insandır. Görmeyenler hakkında biraz okuyup birazda sorarak daha doğru bilgiler edinebilirsiniz. Hiç bir şey olmazsa biraz düşünerek doğruları bulabilirsiniz.

Kaynak

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2017/04/korler-hakkndaki-batl-inanclar.html

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 240
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 48
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir körler okuluna başladım. 1997 İzmir Karab..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster