Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '14

 
Kategori
Kitap
 

Lahza; zamanın en kısa hâli

Lahza; zamanın en kısa hâli
 

Lahza


‘’İstanbul ve Los Angeles arasında bir karmaşa…Çocukluk döneminde tanık olduğu bir kaza ile obsesif ruh halinden kurtulamayan Giray’ın aynadaki suretini tanımayacak hale gelene kadar yaşadıkları…En masum duygusu Ceylin’e ihaneti ve unutmak istediği ne varsa sürüklendiği esareti…’’

Kitabın arka kapak yazısından bir bölümü yer alan Lahza’nın yazarı Serap KÖŞKDERE ile yaptığımız söyleşi...

Serap Hanım Merhaba,öncelikle vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Sizi tanımak isteyen okuyucular için biraz kendinizden bahseder misiniz?

Merhaba, rica ederim çok memnun oldum. Ben 1987 Bursa doğumluyum ve birkaç ay öncesine kadar Bursa’da yaşıyordum. Sonra milyonlarca insan gibi toplayıp valizimi İstanbul’a taşındım.

İstanbul’un büyüsü sizi de sardı anlaşılan… Peki Lahza’nın anlamından ve bu ismi neden koyduğunuzdan bahseder misiniz?

Lahza,zamanın en kısa hali yani an demektir. Kitabın içeriğini anlatan en kapsamlı kelime diye düşünüyorum. Tabi bu ismi verirken dostlarımdan yardım aldım.

Peki kitabın içeriğinden biraz bahseder misiniz?

Giray isimli genç bir karakterin hayatını anlatıyorum. Bu kitapta Alzheimer hastalığının nadir vakalarından biri yer alıyor. Genetik bir hastalık olan Alzheimer’ın çoğunlukla ilerleyen yaşlarda görülmesine karşın travma sonucu Giray’ın gelişini, geçmişine dair saplanıp kaldığı obsesif düşünceleriyle hastalığın semptomlarının nasıl ilerlediğini görüyoruz.

Marihuana kullanıcısı olan Giray’ın İstanbul ve Los Angeles arasında yaşadığı karmaşaya, hayatının kadını olarak adlandırdığı Ceylin’e ihaneti ile düştüğü yalnızlığa ve ihanete rağmen hastalığının her aşamasında bir kadının en içten şefkatine şahit oluyoruz.

Neden Alzheimer?

Alzheimer kişinin hayat kontrolünü günden güne elinden alan bir hastalıktır. Günümüzde tedavisi için bir çok gelişme kaydediğini hastalığı incelerken gördüm. Genç bir karakteri kullanmamın nedeni ise her travmanın sonucu olarak başıma geleceği değil elbette ama dün ve yarın arasında öyle büyük bir kaos yaşıyoruz ki bu anı unutup gidiyoruz. Yani önsözde de belirttiğim gibi bu kitapla herkes iç sesinin konuşturduğu saplantılı düşüncelerinin farkına varacak…

Bundan sonrası için ne planlıyorsunuz,yeni kitap hazırlığınız var mı?

Gelecek bir muamma… Ben de bu muammanın içinde kaybolmak için yaşıyorum bu yüzden zaman ne gösterir bilemem. Belki bir daha kalemi elime hiç alamam, belki ummadığım bir anda yeni bir yaşanmışlığın bir kurgunun içinde bulurum kendimi…

Keyifli sohbet için çok teşekkür ederim… Başarılarınızın büyüyerek daim olmasını dilerim...

Çok teşekkür ederim. Başarı hepimiz için daim olsun.

 
Toplam blog
: 3
: 183
Kayıt tarihi
: 20.05.14
 
 

Okur her yerde okur her zaman okur daima okur. Sanata dair ne yapıldıysa ne varsa takip eder, tanıd..