Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Maviş Öldü

Maviş Öldü
 

Muhabbet kuşuydu Maviş. Oğlumun delicesine hayvan sevgisinin yeni muhatabı… Köpekleri, kedileri, kuşları, böcekleri ve hatta sinekleri… Bilumum hayvanı seviyor Deniz.

Tesadüfen gelmişti bize. Tesadüfen hayatımıza girmişti Maviş. Daha önce hiç kuş ağırlamamış evimize; orman cıvıltılarını, dere şırıltılarını ve oğlumun yüreğine sevinci getirmişti. Eşsiz, yoldaşsız, küçücük, cıvıl cıvıl bir candı. Kafeste bir can…

Kuş deyip geçtiğim o küçücük varlıkta başka dünyalar keşfettim zamanla. Sevdim Maviş’i. Sesinden rahatsız olacağımı düşünerek aramıza mesafe koyduğum ilk günlerden sonra anladım ki, doğaya ait hiçbir ses beni rahatsız etmiyor.

Bir muhabbet kuşunun bir birinden farklı o kadar çok ses çıkardığını da bu yaşımda öğrendim laf aramızda. Sanki 15 çeşit farklı kuş vardı evimizde.

Hayvanları kafeslerin içinde görmeye alıştık. Çocuklarımız; kafeslerin, kuşların doğal yaşama alanı olduğunu zannedecek kadar uzaklar doğaya… Elbette gökyüzünde kanat çırparken görüyorlar onları. Peki, uçmanın bir kuş için ne demek olduğunu…  Anlayabiliyorlar mı?

Metropollerde, insana göre tasarlanan hayatın içinde hayvanlara yer bırakmadık. Onları düşünmedik. Ama yaşam hakkına saygımızı kaybettiysek, o kocaman şehirlere insanları değil, insanlığı sığdıramıyoruz demektir.

Dünyanın kendi etrafında döndüğünü düşünen insan! Seni zaman girdabında döndüren dünya, fark et! En dibi gördüğün gün anlarsın ama geçtir.

Ve bir gün Maviş öldü. Mavi kanatlarına özgürlüğü kuşanarak gitti. Deniz ağladı, biz üzüldük.Onu toprağa gömmek istedi oğlum.Beraber küçücük bir mezar kazdık.Kanatlarını incitmeye korkarak, özenle gömdük.

Ve mavi kanatlı bir kuş havalandı evimizden. Kanatlarında kuş olmanın hafifliği… Hiç kafese girmemiş, hiç tutsak olmamış gibi. Yine özgürdü.

 

 
Toplam blog
: 90
: 384
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

Adana'da doğdum. Havasının ve insanının sıcaklığı ile ünlü bu kentte çocukluğumu büyüttüm. Üniver..