Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '17

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Meltem Aydemir Uğuz işaret dili kursu soru ve cevaplarımız

Meltem Aydemir Uğuz işaret dili kursu soru ve cevaplarımız
 

Meltem Aydemir Uğuz


9.Mayıs.2017 günü Konya Meram Halk Eğitim Merkezi'nde Meltem Aydemir UĞUZ’un verdiği, işaret dili kursunda konuşma yapmış ve sonrasında soruları cevaplamıştık. Soruları bir defa da buradan cevaplayarak kursa gelmeyen insanlar da okusun istedik.
 
SORU- 7. Sınıfta okul başarınızın düştüğünü söylediniz. Okumanızın azaldığı zamanlarda  konuşma yetinizde azalma oldu mu? (Kevser Erdurur- Anadolu Üniversitesi sosyoloji-Konya)
 
CEVAP- Ortaokul 1 de işitme engelli oldum. Okula devam ettim. Ortaokulda başarım devam etti. Ama lise 1 de iki sene üst üste kaldım. Sınıfta kalan bir ben değildim ve 49 kişilik sınıfta  25 kişi kalmıştı yani yarısından biraz fazla kalanlardan sadece engelli olan bendim. Başarım düşünce konuşma yetimde düşme olmadı ama kitap okumaya başlayınca konuşmamın daha da etkili olduğunu hissettim. Üniversitede doktorlar” Duymamaya devam edersen konuşman bozulur “ demişlerdi. Buna ben inanmıştım ama daha sonra hitabet üzerine güzel konuşmalar üzerine yazılar okuyunca konuşmanın da geliştirilebileceğine olan inancım arttı ve şu an güzel ve etkili konuşma üzerine  kitaplar ve yazılar okumaya devam ediyorum. Bunlar üzerine düşünerek uygulayınca konuşma da etkili oluyor haliyle. Bundan sonra da etkili hitabet okumaya devam edeceğim. Beni uzun yıllar tanıyan ve dinleyenler hitabetteki bu gelişmeye şaşarlar ama onlar da sizde hitabet üzerine kitaplar okuyarak uygulamaya baksanız  gelişirsiniz. Benden söylemesi.
 
SORU- İşitme  engelli bireylerin eğitiminde ailelerin desteği ne kadar önemlidir? ( Mehmet Akif Can- Necmettin Erbakan Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliği 1. Sınıf  SİVAS)
 
CEVAP- Her insanın eğitiminde ailenin rolü yüksektir. Çocuklar bir güzel hasletlerini anlatırken “ Biz anne ve babamızdan böyle gördük” derler. Yani çocuklar aileden görerek   öğreniyorlar. İşitme engelli bir kişiye, hatta engelli kişiye ailesinin desteği normal  çocuklardan daha çok olmalı ama bu çocuğun her istediğini yapacak her olumsuzlukta  onu  koruyacak şekilde olmamalı. Eğitimine devam sağlanmalı ve öğretmenleri ile sık sık bir araya gelerek çocuğun nasıl gelişeceği konusunda sık sık fikir alış verişinde  bulunulmalı. Başarılı engellilerin hayatı onlara anlatılmalı. Başarılı işitme engelliler ile tanıştırılarak onun da  başarabileceği anlatılarak hayatta başarılı olmanın hiç de zor olmadığı işitme engelli bireylere anlatılmalı. Ama çok zaman aileler bunu ihmal ediyorlar ve bazı eğitimciler başarılı işitme engelliler ile işitme engelli gençleri bir araya getirmek için çaba harcamıyorlar. Normal okullara yazarlar nasıl ziyarette bulunuyorsa bundan daha sık olarak işitme engelli okullarına da işitme engelli yazarlar giderek işitme engellilere moral vermeli. Bu da resmi davet ile program ile olmalı ve ben bunu gücüm oranında bireysel olarak yapmaya gayret  ediyorum ve bunun faydasını görerek mutlu da oluyorum.
 
SORU- Örnek aldığınız bir şahsiyet var mı ? (Ayşe Aktaş- Necmeddin Erbakan Üniversitesi  Özel Eğitim  Öğretmenliği 1. Sınıf)
 
CEVAP-  Hakkında kitaplar yazdığımız Recep Yazıcıoğlu başta olmak üzere pek çok güzel insan örnek aldığımız ve hayatından faydalandığımız insanlardır. Başta Peygamberimiz olmak üzere bize değerler katan herkesi  örnek alarak hayatından faydalanmaya her zaman hayat hikayelerini okuyarak, özlü sözlerini severek başkalarına anlatarak faydalanmaya bakarız.
 
SORU- 1.Sizi kitap yazmaya iten  şey nedir?
 
2. Birinin sesini duyabilecek olsanız  kimin sesini duymak  isterdiniz? (Halil  İbrahim Bakır- Özel Eğitim Öğretmenliği  Siirt)
 
CEVAP-1. “Söz uçar yazı kalır” derler. Söylediklerimizi hemen unutur insanlar. Mesela ben unutmam sık sık insanlara söylediklerini ve söylediklerimi yıllar sonra anlatırım “Unuttuk “ derler. Yazınca yeni nesillere kalıyor. Kalıcı olmak önemli ve kitaplar daha geniş kitlelere ulaşıyor. Kitap yazmamız bir ihtiyaç sonucu ortaya çıkan şey sonuçta. Kitap elden ele dolaşıyor ve faydalanan çok oluyor. Bazı  kitaplarımız torunlara bile miras kalıyor. Bazen okurlarımız “sizin kitaplarınızı dedem bana miras bırakmıştı. Okudum ve faydalandım” demesi bizi mutlu ediyor.
 
2. Tabii ki en sevdiğim insanların bana sevgi dolu seslerini net ve berrak duymak isterdim.
 
SORU- Ezan sesini duymak ister  misiniz?(Adem Yıldırım-Özel eğitim bölümü- Mersin)
 
CEVAP- Sonradan engelli olduğumuzdan(12 yaş engelli oldum) ezan sesine aşinayız.
 
SORU-Normal insanlar engellilere değişik gözle bakıyor. Sizde normal insanlara değişik gözle mi bakıyorsunuz? Bu durumdan dolayı hiç isyan ettiniz  mi? ( Sadık Ahmet  Almalı- Özel Eğitim Öğretmenliği)
 
CEVAP-Engellilere değer veren ve onlara yardım eden insanlara sevgimiz vardır. Ama engellileri seviyor görünerek küçümseyenlere  kızgınlığım her zaman vardır. Bizi kandırdıklarını sanıyorlar ama her şeyi bilen Allah’ı kim kandıracak. Gerçek manada engellileri seven insanları Allah da insanlara sevdirir.  İnsanlar gerçek manada hem sağlam insanları hem engellileri sever ve değer verirlerse insanlar asırlar sonra bile hatırlanır. Israrla engelliler ile alay eden dalga geçen insanlar ile arama mesafe koyarak okumaya, yazmaya daha çok zaman ayırarak kendimi daha da geliştirmeye bakarım. Bu da bana mutluluk verir.
 
Mesela  bizi sevdiğini söyleyip de kitaplarımızı almayan, etkinliklere davet etmeyen  ve küçümseyen insanlara zavallı, insan gözüyle bakarım. Okuyan faydalanan  ve  başkalarına da kitaplarımızı tavsiye edenler sanırım  faydalı olmanın sevincini yaşarlar. Faydalanmak istemeyene ne kadar çabalasak da boş. Asıl engelli olan engellilerin hayatından ibret almayanlardır bence.
 
SORU- Rüya gördüğünüzde  sesli mi rüya görüyorsunuz? ( Dinara  Seytiyeva- Türkmenistan- Özel Eğitim Öğretmenliği)
 
CEVAP – Sessiz Rüya olur mu ? Ben sonradan işitme engelli olduğumdan tabii ki rüyaları sesli olarak algılarız ve hissederiz. Ses hayatta olur rüyalar duygular, fikirler, sitemler, ağıtlar ve dilekleri insanlar duymasa da Rabbimiz duyar ve icabına bakar mutlaka.
 
SORU- En büyük hayaliniz nedir?  ( Zülal Mısırlı-Özel  Eğitim Öğretmenliği 1. Sınıf  Zonguldak)
 
CEVAP- En büyük hayalim, her yazarın  olduğu  gibi  çok okunmak  çok  Üniversitede konuşma yaparak  gençlerin  “ bu işitme engelli insan  güzel yazıyor, güzel konuşuyor, biz sağlamız, bizde gayret edelim etkili iletişim  içinde olalım “ diyerek önyargılarını yıkmasına ön ayak olmak. Bunun için de sizlerin bizim kitaplarımızı alıp okuyarak, başkalarına da  hediye ederek , konuşmalara davet edilmememizi  sağlayarak bunu sağlayabilirsiniz. Bu hayalimi gerçekleştirecek olanlar sizlersiniz. Bugüne kadar sizlerle tanışmamış olmamız sorun değil. Bundan sonra bizi anlatmanız, faydalanmanız, böyle güzel sorularla bizleri konuşmaya, yeni eserler üretmeye teşvik etmeniz, yayınevlerinin de yayınlaması bizi her zaman mutlu eder. Önyargıları beraber yıkacağız ve toplumumuz, engellileri gerçekten sevene kadar buna devam edeceğiz.
 
SORU- Okumayı bu kadar çok sevmeyi nasıl başardınız?( Fatma  Nur Çelik- Özel  Eğitim Öğretmenliği Gaziantep)
 
CEVAP-Kitap okumaya mecburdum. Derste anlatılanları duymayınca. Ama bir şeyi devamlı yapa yapa bu bir tutkuya dönüşüyor ve insanlar okumadan duramıyorlar. Okumak  ibadet olarak  algıladığımdan hayat okuyunca daha zevkli oluyor.
 
Sizde her gün 1 sayfa takvim yaprağı okusanız bir süre sonra bu alışkanlık olur ve sonrasında uzun yazılar ve kitap okumak haline dönüşür bu etki .
 
Bir de kötü alışkanlıkları nasıl ki ki kötü alışkanlıkları olan arkadaşlardan edinirsek, kitap okuma alışkanlığını da kitap okumayı seven insanlarla sık sık bir araya gelerek elde edebiliriz. Ben de arkadaşlarımı kitap okumayı seven  insanlardan seçmeye gayret ederdim. Kötü alışkanlıkları olan insanlarla arkadaşlık etmemeye gayret ederdim. Bu da  okumaya alışmamam ve tutku derecesine okuma sevgisi edinmeme  sebep oldu. Bu tutku çocuklarımıza da yansıdı tabii ki.
 
SORU- Şu an biz işitme engelli olsak bize ne tavsiye ederdiniz? Bu engelle karşılaştığınızda neler hissettiniz? (Yasin Kara- Özel Eğitim Bölümü)
 
CEVAP-Bolca okumanızı ve işitme engelli olmanın dezavantajlarını okuyarak avantaja dönüştürmenizi tavsiye ederdim. Ben de ilk engelli olduğum zaman bunu kolay kolay kabullenemesem de zamanla  kabullenerek hayata okuyarak tutunmaya baktım. “Kitap  en güzel arkadaştır” Bunu hissettiğimiz zaman hayat bize çok sevgili ve güzel gelmeye  başladı.
 
Çok teşekkür ederim hepinize  güzel sorularınız  için
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..