Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '17

 
Kategori
Eğitim
 

Meslek Yüksek Okulları Faydalı mı?

Meslek Yüksek Okulları Faydalı mı?
 

www.aliozdemir.net


Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde okutulan derslerin hemen hemen aynısını okutan meslek yüksek okulları (MYO) ya ıslah edilmeli, ya MEB'e devredilmeli ya da peyderpey kapatılmalıdır...

Hasbelkader 27 yıldır öğretmenlik yapıyorum. Meslek liselerinde ve meslek yüksek okullarında okutulan derslerin içeriklerini yıllardır inceliyorum. Arada bir fark göremiyorum.

Özellikle küçük ilçelerde ve gelişmiş sanayisi olmayan illerde açılan MYO'lar gençleri 2-3 hatta 4  yıl oyalamaktan, zaman kaybettirmekten başka bir işe yaramamaktadır.

Meslek lisesini üstün başarı (takdir, teşekkür ile) bitiren gençler meslek yüksek okuluna gittiğinde hayal kırıklığı yaşamakta, yeni hiçbir bilgi/teknik/yöntem öğrenemediğini fark etmektedir.

Bir bina ve bir tabela ile açılmış MYO'lar bu ülkenin sınırlı kaynaklarını yutmaktan başka hiçbir işe ne yazık ki yaramıyor.

MYO’ların hiçbir işlevinin olmadığını kanıtlayıcı başka bir hususu daha itiraf edeyim: 22 yıldır çeşitli konularda ders kitapları yazıyorum. Meslek liselerinin öğrencileri için yazdığım 20 kadar kitabım maalesef MYO’larda ders kitabı olarak kullanılmaktadır. Yani yüksek okula gittiğini düşünen öğrencilere liseler için yazılmış teknik kitaplar okutuluyor...

YÖK ve MEB bir araya gelerek hiç bir fonksiyonu kalmamış, iş sahası olmayan, katma değer yaratmayan, öğrenciye ekstra bir bilgi vermeyen okulları yeniden dizayn etmeli ya da kapatmalıdır.

Kişisel olarak; meslek lisesinden mezun olmuş, yüksek zekalı, azimli, çalışkan, hedefi olan gençlerimize şunu söylüyorum: “4-5-6 yıllık bir fakülteye gidebiliyorsanız gidiniz. MYO’da size ek bir bilgi verilemeyecektir. Oradan aldığınız diploma ile meslek lisesinden aldığınız diploma iş hayatında aynı seviyede görülmektedir / değerlendirilmektedir.

Evladımı hangi okula yollayayım diye düşünen ana babalara belki bir yol göstermiş olurum…

Konu uzun ama birilerini rahatsız etmemek için her konuyu yazamıyorum..

Endüstri 4.0 standartlarında, modern, faydalı öğretim yapan bir kaç MYO'yu bu konunun dışında tutuyorum. Köklü ciddi üniversitelerimiz MYO öğrencilerine boş bir diploma vermiyorlar... 

Ali Özdemir

www.aliozdemir.net

0505 220 83 85

Aozdemir53@hotmail.com

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..