Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '15

 
Kategori
Okullar
 

Milli Eğitim Bakanlığı İş Güvenliği Kültüründe öncü meşale oldu

Milli Eğitim Bakanlığı İş Güvenliği Kültüründe öncü meşale oldu
 

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan İş Sağlığı Ve Güvenliği Genelgesi'nde hoşa giden ve gitmeyen maddeler olsada, Milli Eğitimde Görevli İş Güvenliği Uzmanları tarafından büyük bir heyacan yarattı. Kamu kurumlarında 6331 sayılı iş kanunu 2016 yılına ertelendi söylemlerine net cevabı Milli Eğitim Bakanlığı verdi. Milli Eğitim Bakanlığı yayınladığı genelgede ücretli öğretmenlerini, işkur tarafından gönderilen işçilerini, Mesleki Eğitim Merkezlerin'deki stajyer öğrencilerini güvenceye aldı. Ayrıca genelgede Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki kantinler, öğretmen evleri  ve  Milli Eğitim Bakanlığı ile ilişkilendirilen tum kurumlar için "İş Sağlığı ve Güvenliği " adına çok güzel adımlar atılması planlandı.
 
Genelge'de  süprizlerden kısaca bahsetmek gerekirse;
 
Sağlıklı Kurumlar
 
Milli Eğitim Bakanlığımız kurumlarında bulunan okulların, Öğretmen Evlerinin, Kurum Binalarının tüm "İş Sağlığı ve Güvenliği " önlemlerini  alacak. Risk Analizleri, Acil Eylem Planları, Peryodik Sağlık Kontrollerini Milli Eğitim Bakanlığında bulunan ve İş Sağlığı ve Güvenliği uzmanlık belgesi olan personeline yaptırtacak. "Bir riski en iyi o işi yapan bilir." prensibiyle  dışardan hizmet almayıp kurumu zarara uğratmayacak.
 
Kurumlar ihtiyacı olan  basılı döküman  ve levhaları illerde bulunan Çalışma Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerinden temin edecek.
 
Ölçümler
 
Milli Eğitim Bakanlığı hazırladığı yönetmelikte ölçüm laboratuarları da kuruyor. Laboratuarlarda Valilikler tarafından görevlendirilen İSGB (İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi) tarafından ölçümleri yapılacak eğer ölçüm sonuçları güvenlik ve sağlık için tehlike oluşturuyorsa iş durdurulabilecek ya da en kısa zamanda önlemleri alınacak. Örneğin bir okulda su ile ilgili bir ölçüm yapıldı ve o ölçümde sağlığı tehdit eden bir durum tespit edildiği takdirde durumun düzeltilmesi beklenecek o okul şartları iyileşinceye kadar açılmayabilecek.
 
Eğitimler
Genelgede en çarpıcı olan maddelerden biri de eğitim kısmı;
Ø  Milli Eğitim Bakanlığı içerisinde "Tehlikeli Ve Çok Tehlikeli işlerde" çalışanların mutlaka mesleki eğitim belgesi alması sağlanacak. Taşeronlar da aynı şekilde bu kurallara uyacak.
Ø  Milli Eğitim Bakanlığında bulunan "Tehlikeli Ve Çok Tehlikeli İşlerde" çalışanlar da her 10 kişi için ilkyardımcı eğitimleri verilecek ve belgelendirme il sağlık müdürlüğü tarafından sınav sonunda katılımcılara teslim edilecek.
 
Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı "Az Tehlikeli, Tehlikeli ve Çok Tehlikeli" işlerde yer alan (stajyer öğrenciler, İş Kur Personeli, Sözleşmeli öğretmenler Vs.) çalışanlar yönetmelikteki sürelere bağlı olarak eğitim alacaklar, eğitimi veren İş Güvenliği Uzmanı verdiği eğitimden ücret alacak.
 
Ücretlendirme
 
Milli Eğitim Bakanlığın'da ki genelgede ücretlendirmede unutulmadı. Genelge'ye gore görevlendirilen öğretmenler kurumda 657 sayılı memurlar kanunu dışında olan asli görevlerinin yanı sıra uzman olarak kısmı süreli sözleşmelerini yapan peroneline, görevlendirildiği saat ücreti memur maaş katsayısı ve 200 ek gösterge ile çarpılarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ücret ödenecek.
 
Bu güzel gelişmenin yanında ki olumsuz taraf ise  tam süreli görevlendirmelerde norm fazlası öğretmenleri görevlendirmek istemesi ve bu görevlendirmede  herhangi bir ek ücret ödenmeyeceği ile ilgili genelgenin 5. maddesidir.
 
Genelgede adı geçen beşinci maddenin değişeceği kanaatindeyim değiştirmediği takdirde Milli Eğitim Bakanlığı tam zamanlı görevlendirme yapacak personel bulamayacaktır.
Kısmi süreli görevlendirme dışında 657'ye tabi memurlar için Milli Eğitim Bakanlığı iş güvenliği görevlendirmesinin ücretlendirilmesi ek ders yönetmeliğine göre yapacak. Yani  Okulda iş Güvenliği Kurulu kuran bir iş güvenliği uzmanı öğretmenimiz 2016 yılına kadar haftada 10 saat ek ders alacak.
 
Bu adaletli ve yerinde bir karar olmuş böylece okullarımızda İş sağlığı ve güvenliği önlemleri alınarak, iş güvenliği kültürümüz daha hızlı yayılacaktır.
 
Genelgede eksik yönler mevcut fakat Milli Eğitim Bakanlığı'nın buna öncü olmasını İş Sağlığı Ve Güvenliğinde olumlu bir adım olarak değerlendiriyoruz. Tüm kamu kurumlarında öncülük edecek olan bu adımı alkışlamak ve desteklemek gerekiyor. Bizler desteklemezsek sadece eleştirirsek her haberlere baktığımızda asansör kazalarını görmeye, madenlerin altındaki vatandaşlarımızın sessiz çığlıklarına şahit olmaya devam edeceğiz.
 
GÜVENLE BÜYÜ TÜRKİYE .
Onur SÜRÜCÜ
İş Sağlığı Ve Güvenliği Federasyonu
Genel SEKRETERİ
 
Toplam blog
: 4
: 624
Kayıt tarihi
: 29.04.14
 
 

Onur  SÜRÜCÜ A Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı  Birlik İş Güvenliği Enerji İşçi ve Çevre Sağlı..