Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '16

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Million Ways to Improve Your English

Million Ways to Improve Your English
 

  Uykusuz bir günden daha herkese merhaba :) Bu aralar nedense ne kadar uyusam az gibi, sabah kalkmak tam bir işkence. Telefonun alarmı çalıyor, ilk çalışta uyanıyorum fakat zorluk orda başlıyor. Uykum açılsın diye hemen bir sosyal medya hesaplarıma bakıyorum, bakarken uyuya kalıyorum. Yine böyle günlerden birinde, Bülent Ersoy'un bir resmine denk geldim Instagram'ın Keşfet kısmında. Modacımsı biri etiketlemiş beraber olan resimlerini, ben ordan Bülent Ersoy'un hesabını buldum, resimlerine baktım ve sonra tekrar uyuya kaldım. Keşfet bölümünde nasıl oldu da denk geldim, hatırlamıyorum. Tuhaf olan, bir daha hesabı bulamadım. Sanırım, Inception gibi bir şey yaşadım. :-/

 

 Konumuza gelirsek, bugün kendimi adadığım bir şeyi paylaşmak istedim; İngilizce. Başlıktan da anlaşılacağı gibi İngilizcenizi geliştirmek için milyon tane yol var, fakat bu yolları uygulamak sizin çabanıza bağlı. Google ve Youtube gibi kutsal bilgi kaynaklarına sahipken, bir şeyi öğrenmek çok kolay. En iyi yaptığım şeylerden biri araştırmak. Bir şeyi araştırmak istediğim zaman gerekli gereksiz bir sürü kaynak bulabilmek gibi bir özelliğim var. Bende bulduklarımı ve uyguladıklarımı sizinle paylaşmak istedim.

 

 Öncelikle, İngilizcenizi geliştirirken sadece Grammer, Writing ve Listening üzerine odaklanmayın, Speaking' e de mutlaka odaklanın. Çünkü, Speaking olmadan kalan diğerleri de eksik kalıyor. Bunun en iyi canlı kanıtı benimdir herhalde. Üniversitede, Speaking dersi gördüğüm tek yer Hazırlık Sınıfımdı. Hazırlıktan sonra, bir daha hiç İngilizce konuşmadım, zorunda kalmadıkça - sunumlar hariç-. Hala üniversitedeyseniz, bu demektirki etrafta bolca Erasmus'lu öğrenci var. Bu Erasmus'lu öğrenciler birer nimet sizin için, kıymetini bilin, gidin arkadaş olun. İşte ben konuşamam, yanlış bir şey söylerim, komik duruma düşerim demeyin. Onlarda sonuçta birer Native Speaker değiller, yargılayacak konumda değiller. Speaking'i geliştirmeden mezun olursanız, iş görüşmesinde "Let's continue in English" kısmında renkten renge girer, terler döker ve o ana kadar güzel giden iş görüşmesinin sonuna gelip, arkasından bir bardak soğuk su içersiniz.

 

 İlk önerim, İngilizce kitap okuyun. Kitaptan kastım, 500 sf'lık edebi romanlar değil. İsterseniz ilk olarak, Intermediate Hikaye kitapları okuyun sonra Upper ve Advance' e kadar gidin. Beginner ile başlayın demiyorum, çünkü az çok İngilizcesi olan birine Beginner kitaplar masal gelir. Ben üniversitedeyken sadece iki tane Beginner ve Intermediate hikaye kitabı okudum. İngilizce kouştuğum bir hocam bana sürekli İngilizcemi geliştirmek ve yeni kelimeler öğrenmek istiyorsam İngilizce kitaplar okumamı öneriyordu. Bir derste, hobiler üzerine konuşurken - en sevdiğim hobim kitaplar olduğu için - bana bir kitap önerdi. Kitabın konusu çok hoşuma gitti, ve okumaya karar verdim. Kitap, Nicholas Sparks - Message in a Bottle, 178 sayfalık bir kitaptı. İngilizce dilinde okuduğum ilk romandı, okurken çok zorlanmadım. İngilizce kitap okumamak için tek bahanem, kitapta bilmediğim çok fazla kelime var, onlara takılmaktan kitaba odaklanamıyorum idi. Fakat okurken gerçekten bahane ürettiğimi anladım, ve en önemlisi kitabı detayına kadar anlamanın değil bütününü anlamanın önemli olduğunu öğrendim. Kitap okurken, cümle yapılarını ve tense'lerin nasıl kullanıldıklarını öğrenebilirsiniz. Bu yüzden bahane üretmeyin ve okumaya başlayın. Bazı kitaplar, orjinal dilinde daha pahalı olabiliyor, bu yüzden online kitap uygulamalarını kullanabilirsiniz. Benim kullandığım uygulama UB Reader, bu uygulamada telefonunuzdaki e-kitaplarınızı burada tutabilir, Public Domain Books kısmından İngilizce dilinde bir sürü ücretsiz kitap ekleyebilirsiniz kitaplığınıza. Tabi burdaki kitapların hepsi edebi roman, ama eminim seviyenize göre anlaşılması kolay bir kitap bulabilirsiniz. En azından, kitaptan filme uyarlanan o meşhur filmlerin - The Great Gatsby, The Adventures of Sherlock Holmes vs -  kitaplarını okuyabilirsiniz.

 

Youtube, ne muazzam bir website! Yeni bir dil öğrenmek istediğinizde, en sevdiğiniz dizi'nin en sevdiğiniz sahnelerini tekrar izlemek istediğinizde, oynadığınız bir oyunda takılıp kaldığınız bölümü nasıl geçmek istediğinizi öğrenmek istediğinizde - ben bir ara Fallout Shelter oynamaya kalkmıştım büyük bir hevesle, oyunu indirdim, kurdum fakat açar açmaz ilk bölümde takıldım. O mutasyona uğramış böcekler, Allahım sana geliyorum. Youtube'da bir video buldum ve ilk görevin yarısını nasıl geçeceğimi izledim, sonra bu oyunu Psikolojimin kaldırmadığını anlayınca telefonda oynamaya devam etmeye karar verdim - Youtube yanı başınızda. Size önerebileceğim 2 adet Youtube Channel'i var:

 

 1. Oxford Online English

 

 Bu canım kanalda İngilizcenizi geliştirmek için çok güzel video'lar bulabilirsiniz. Tense'leri bile nerde ve nasıl kullanacağınız anlatmış, adeta bir öğretmen gibi. Videodaki arkadaşın aksanı İngiliz aksanı, Amerikan değil. Bunu niye belirttim bilmiyorum ama bazıları aksanı yadırgayabilir diye düşündüm. İngiliz aksanı alışık olunan bir aksan değil, koskoca 4,5 yıllık üniversite hayatım boyunca hiç İngiliz aksanı ile konuşan bir hocaya rastlamadım. Örneğin, English Modal Verbs adlı 9 videodan oluşan bir playlist var. Burada Modal Verb'leri nasıl kullanacağinizi ve birbirlerinden farklarını anlatmış. Bu playlist' de en uzun video' nun süresi 14 dakika. Bıkmadan, bayılmadan oturun izleyin.

 

2. AsapSCIENCE

 

 Adı üzerinde bu kanalda bilimsel video'lar var. Öldüğün zaman ne olur, isimleri neden unuturuz gibi konular üzerine kısa videolar var. Bu kanalı önerme sebebim aslında biraz kişisel gelişim ve öğrenirken eğlenmek için. Bu kanalın en önemli özelliği tabiki Türkçe altyazı değil, İngilizce altyazı. Düzgünce çevrilmiş, her sesi çevirmiş olan saçma bir altyazı yok. 2 duyu organınız aynı anda çalışıyor, bundan daha iyi öğrenme şekli yok. Kelimeleri hem duyuyorsunuz, hem de görüyorsunuz. Yani kelimenin nasıl telaffuz edildiğini ve nasıl yazıldığını öğreniyorsunuz, aynı zamanda eğlenceli şeyler öğreniyorsunuz. Güzel konular var, ufkunuz açılır ve ilerde mutlaka işinize yarar. :)

 

 Diğer bir önerim ise, kelime öğrenin. Ne kadar çok kelime bilirseniz, dinlemek, yazmak ve konuşmak o kadar kolaylaşır sizin için. Kelime öğrenmek için yukarıda da dediğim gibi kitap okuyun, oyun oynayın yada ilginizi çeken konular hakkında yabancı dilde olan bloglar okuyun. Mesala, benim en çok ilgimi çeken konu Psikoloji. Psikoloji hakkında daha çok gündelik hayatta yada iş hayatında kullanabileceğim işime yarayacak tüyolar anlatan bir blog tarzı website buldum. Websitesinde birden çok makale tarzı yazılar var, okumaktan da büyük keyif alıyorum. Yazının sonuna linki koyuyorum. Bu arada sitenin ismi Jake Teeny. :)

 

 Oyun konusunda sanırım daha çok simülasyon tarzı oyunlarda kelime öğrenmek kolay, mesela The Sims'de gündelik yaşamla ilgili veya işle ilgili bile - The Sims 4'ün sırf meslekler üzerine bir ek paketi vardı- kelime öğreniyorsun. The Sims oynayın demiyorum, zevkinize uygun simülasyon oyunları oynayın Hitman tarzı gibi. İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce bulmacalar çözün, kolay olandan başlayıp zor olana kadar ilerleyerek çözün. Öğrendiğiniz kelimeleri bir yere not edin, isterseniz kedinize bir defter edinin, nasıl daha kolay aklınızda kalıyorsa. Kelimenin Türkçe karşılığını öğrendikten sonra İngilizce-İngilizce sözlükteki anlamına bakın, böylece daha akılda kalıcı olur. İngilizce-İngilizce olan en iyi sözlüklerden biri -tartışmasız- Oxford Dictonaries. Kelinin tüm anlamları ve adj, verb, noun için ayrı ayrı örnek cümleler veriyor. Örnek cümleler biraz zor cümleler ama ne kadar zor o kadar iyi. Bunun dışında Test Yourself bölümü var, bu bölümde kelimenin doğru-yanlış yazılmış olanını soruyor. Yazarken hata yaptığımızı bilmediğimiz kelimeleri öğrenmiş oluyoruz. Ayrıca, SynonymsGrammar ve Explore kısımlarına da göz atmanızı öneririm. Bu sözlüğe benzer Cambridge Dictionaries Online var, fakat bunda her anlamını ve verb vs halini her kelimede vermiyor. Örnek cümleler ya çok kısa yada çok basit oluyor ama işinizi görür yinede.

 

 Son olarak, bir uygulama önermek istiyorum. Elevate adlı bir uygulama, her gün Writing, Speaking, Listening, Reading ve Math alanında eğitim veriyor. Uygulamaya kaydolup, ufak bir seviye tespit sınavı oluyorsunuz. Seviyenize göre eğitiminizin zorluğunu belirliyor. Örneğin, Writing alanında Error Avoidance var. Bu kısımda, çok sık hata yapılan kelimeleri karıştırmamanız için bir cümle veriyor. Cümlede kelimenin bir verb, adj vs. halini veriyor ve doğru yerde kullanılıp kullanılmadığını soruyor.

 

 Benim öneribileceklerim bunlar, gerisi sizin çabanıza ve isteğinize kalmış. Yazının sonunda faydalı olabileceğini düşündüğüm bir kaç tane link koyuyorum. Bu uzunnnn yazıyı sıkılmadan, yılmadan sonuna kadar okuyabildiyseniz kendinize benden bir kahve ısmarlayın ve bir sonraki uzunnnn yazıya kadar mutlu kalın. :) <>


http://britishenglishcoach.com/5-steps-learning-new-words/


http://www.jaketeeny.com/

 

 
Toplam blog
: 31
: 1276
Kayıt tarihi
: 29.04.15
 
 

Işık Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler mezunuyum. Erken mezun olmuş biri olarak mesleğime henü..