Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '15

 
Kategori
Kitap
 

Modern dervişin yeni kitabı

Modern dervişin yeni kitabı
 

Modern dervişi merak ede durun, ben bir 13'ncü yüzyıla götüreyim sizi...
 
13'üncü yüzyıl... Bana göre büyülü bir yüzyıl...
Yani Milattan Sonra 1201-1300 arasındaki tarih...
Ne olmadı ki bu yüzyılda, ne olmadı ki!..
Edebiyat dünyasının peygamberleri yaşadı bu yüzyılda...
Belki edebiyat dediğim için dar anlama çekecekler. Durun çekmeyin! Edebiyat her şeydir, insanı insan yapan her şey... Edebiyat, edep kökünden gelir. İyi olan, güzel olan, doğru olan, düzgün olan, âhlaklı olan, evrensel olan her şeydir edebiyat. Edebiyat Tanrıdır, dindir, tasavvuftur, toplumdur, tarihtir, sanattır, felsefedir, psikolojidir; dediğim gibi insana dair her şey edebiyattır.
 
13'üncü yüzyılda edebiyatın peygamberleri yaşamıştır... Hem doğu da hem batı da, ama en çok doğuyla batı arasında bir köprü olan Anadolu da...
13'ncü yüzyılda siyasi olarak dünyanın üzerinden kara bulutlar dolaşmaktaydı. Doğu da Cengiz adlı bir Moğol, kum gibi çok olan ordusuyla zulüm rüzgarları estirmekteydi; kanın, göz yaşının, zorunlu göçün dokunmadığı kimse kalmamıştı. Batı da ise, Kilise orta çağın zirvelerini yaşamaktaydı; sanata, bilime, aydınlığa, adalete ve insanlığa bağnaz anlayışın kementlerini vurmuştu.
 
Siyasi olarak kötü, edebi olarak da bereketli olan bu yüzyılda; Doğu'da Şems-i Tebrizi, Celaleddin-i Rumi, Hacı Bektaş-ı Veli, Yunus Emre, Hoca Nasrettin, Tapduk Emre gibi isimler; Batı'da ise Dante, Asisli Franchesko (benim ismini bilmediğim daha bir çok isim vardır) gibi isimleri yaşatmıştır felek. Bereketli bir tohum gibi saçmıştır yeryüzüne...
 
Bu isimler; hem insanlığın, hem de edebiyatın birer peygamberidirler. Aynı zamanda birer derviştirler.
Dervişler, insanlığın ve sevginin birer öğretmenleridir. Dervişler yeryüzünde sevginin, saygının, barışın, kardeşliğin, hoşgörünün yayıcılarıdır.
En bereketli dönemini 13'üncü yüzyılda görmüştür dünya. Diğer yüzyıllarda az da olsa varlığını sürdürmüştür dervişler.
 
Gelelim modern dervişimize, 21'nci yüzyıl dervişimize; o benim dostumdur, ama onda bir dervişlik olduğunu anlayabilmek için illaki tanımanıza, dost olmanıza gerek yok; onda bir dervişlik olduğunu kitaplarını okuyarak da sezebilirsiniz. O kim mi? O, Eddi Anter'dir. Dostum, abim, sevgili Eddi'dir o.
 
*
 
Eddi Anter'in 2015 Mayıs'ında yeni kitabı çıktı. 6'ncı kitabı...
Kitabın adı: 'Ben Benim'
Yayımlandığı yayın evi: Destek Yayınları
Sayfa sayısı: 303 sayfa...
Türü: Roman...
 
Ben Benim...
Metafizik ve ontoloji felsefesi üzerine kendini geliştirmiş bir yazar...
Beş kitabı vardır, ama hiçbiri yayımlanmamıştır.
Bu yazar sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır. Facebook aracılığıyla edindiği arkadaşlarla felsefi ve sorgulayıcı sohbetler, yazışmalar yapmaktadır. Devamlı yazıştığı iki arkadaşı vardır ki, akıl yürütmeleriyle bizim yazarı hayran bırakmaktadır.
 
Eddi'nin felsefi kurgusu dinlendirecek sizi...
Bir su gibi akacak kelimeler, cümleler, paragraflar...
 
Eddi'deki dervişliği sezebilmek için bu kitap güzel bir başlangıç. Ardından 'Kabile' adlı romanını okuyabilirsiniz.
 
-Mustafa Yıldırım - 01.07.2015
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..