Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '15

 
Kategori
TV Programları
 

Muhteşem Yüzyıl Kösem Sultan umduğum gibi gitmiyor!

Muhteşem Yüzyıl Kösem Sultan umduğum gibi gitmiyor!
 

Dün akşam "Muhteşem Yüzyıl Kösem Sultan'ın 2.bölümü ekranlarımıza geldi. İlk bölümü seyretmiş daha tutarlı bulmuştum. 2.Bölümde umduğumu bulamadım. Bölüm'ün finalinde Şahzade Mustafa'ın idam sahneleri izleyicinin içini kavurdu. Ancak ben bu sahnelerin gereğinden uzun, sadece reyting almak için yapıldığını düşünüyorum. Sağır ve dilsiz cellatların ellerindeki boğma iplerini dakikalarca seyrettik nedense. Bu da işe ayrı bir heyecan katmak için olsa gerek.

Başrollerini Ekin Koç, Anastasia Tsilimpiou ve Hülya Afşar'ın oynadığı dizi Kösem Sultan'a basında yapılan bir takım eleştireler gözden kaçmıyor.

Radikal'de yer alan bir habere göre; Sultan 2.Abdülhamid'in torunu Abdülhamid Kayıhan Osmanoğlu, Kösem Sultan dizisi ile ilgili bir açıklama yapmıştır. "Bizim dedelerimiz, 700 yıl boyunca dünyaya hükmetmiş ama kalkıp maalesef 'muhteşem rezalet' gibi filmler yayınlanıyor. Mesela 'Kösem Sultan' dizisinde kullanılan üslup, Osmanlı geleneklerini aşan bir tavır sergilemektedir. Osmanlı'ya karşı beslenen milli ve manevi duyguları zedeliyor. Biz de elimizden geldiği kadar, bizim babaannelerimize ve dedelerimize hakaret eden dizilere davalarımızı açacağız."

Geçtiğimiz günlerde Meydan Gazetesinde çıkan bir haberde; Osmanlı Ocakları Genel Başkanı Kadir Canpolat, "Osmanlı saray hayatına yönelik tarihi hatalarla bizi çıldırttı" derken "Muhteşem Yüzyıl Kösem, Osmanlı Medeniyetiyle resmen alay etmektedir. Bu diziyi yapanları, göz yumanları Osmanlı Ocakları kültürel ve sanat alanlarında affetmeyecektir" diye konuşmuştur.

Hülya Afşar ile ilgili eleştirilerin de ardı arkası kesilmiyor. Afşar'ın Safiye Sultan olarak rolü yaşamadığı, düz bir ses tonu ile adeta kağıttan okuduğu hissi verdiği söyleniyor. Ben kendi adıma, dizinin ilerleyen bölümlerde rolünü iyice benimseyip, performansının artacağını inanıyorum.

muhtesem-yuzyil-kosem-2-bolum

Benim dikkatimi çeken başka bir konu, bir padişah için saraya getirilen, onunla has odaya girmiş bir gözdenin nasıl oluyor da zindanlara atılıyor, hiç mi padişah korkusu yok.

Kösem Sultan'a Beren Saat yanılmıyorsam 9.bölümde katılacak. O güne kadar nasıl gideceğini merak ediyorum. Beran Saat'in katılmasıyla dizinin ivme kazanacağını tahmin ediyorum. Ansatasia'nın yarım yamalak, zor anlaşılır Türkçe konuşmaları ile, bana Muhteşem Yüzyıl'daki Meryem Uzerli'yi anımsatıyor.

177004 anastasia

Dün akşamki reytinglerini göz atarsak Total'de pek başarılı olmadığı, 4,76 reyting ile 7.sırada yer aldığını görüyoruz. Buna karşılık, AB'de 7,63 reyting puanı ile ilk sırada yer almıştır.

Bütün herkeste olduğu gibi benim Kösem Sultan'da beklentim çok fazlaydı. 2.bölümü seyrettikten sonra pek de umduğum gibi gitmediğini gördüm. Ama gene de ümitsiz değilim, seyretmeye devam edeceğim.

Söylediğim gibi Beren Saat sayesinde dizi daha da seyredilir olacaktır. Tarihi gerçeklerden sapmamak, daha inandırıcı olmak kaydı ile.

İyi Seyirler.

 

Saygılar ve sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: blog.milliyet.com.tr/cansever

Blog: balcilar-blog.com

 

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..