Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '18

     
    Kategori
    Ekonomi Yayınları
     

    Neden Network Marketing Yapmalıyız?

    Neden Network Marketing Yapmalıyız?
     

    Herkesin Network Marketing sistemiyle tanıştığı, sisteme girdiği, inandığı ve sistemde çalışmaya başladığı farklı farklı anlar mevcuttur. Kimisi iyi bir okul bitirir; öğretmen olur, memur olur, akademisyen olur, 40 yılını 50 yılını mesleğine adar. Önünde iki seçenek vardır, ya yaşamayı tercih ederek ardında bir şey bırakamadan o son ana güzel bir film şeridi hazırlar ya da kendinden vazgeçerek gayrimenkulle ve banka hesaplarındaki rakamlarla tüm varoluşunu tatmin etmeye çalışır. O ya da şu ilişki, bu hedef, öteki kariyer planı, beriki ideoloji…

    Tüm bu karmaşıklıkta boğulmamak gerek aslında, mesela baharla gelen kuş cıvıltısını başa en gelen en güzel şey olarak görecek kadar yoğun hissetmeli, basit yaşamalıyız hayatı. Zira hayat döngüsüdür karşılaştığımız en basit sistem. Bu zamana kadar doğmuş, yaşamış ve ölmüş; doğacak, yaşayacak ve ölecek tüm insanların ortak bir paydada buluştuğu tek yer bu döngü. Attığınız adımlar, gittiğiniz yerler, yediğiniz yemekler, dile getirdiğiniz sözlerin farklılığıyla; doğduğu semtin dışına çıkamamış belki de çıkmayı tercih etmemiş biri de olsanız, 193 ülkenin toprağına basmı André Brugioux da olsanız, yiyecek bir somun ekmeğiniz de olmasa, 6 kez yeni kalp 2 kez böbrek nakli yaptıran milyarder David Rockefeller da olsanız buluşağınız tek bir buluşma yeri var sonunda.

    Ancak öyle ya da böyle yaşam bir okul ve bu okula girebilmek için tek gerekli şey doğum belgeniz, bir şekilde bu okulda varolma şansına nail oldunuz. Günün sonuna yaklaşıldığında  “Oh be, bugün de sona erdi.” diyerek hayatından geçip giden bir güne, birebir olacak bir sonraki güne geçişte şükredenip gaflete kapılanlardandım ben de.

    Ben Network Marketing’le seneler önce tanıştım, üstün körü bahsedildi, daha doğrusu tanımak üzereydim. Türkiye’nin en iyi üniversitelerinden birinden mezun oldum akabinde bir ay içinde en iyi şirketlerinden birinde junior olarak işe başladım. Birlikte iş kurmayı düşündüğüm arkadaşlarımdan biriyle yeterli sermayemiz olmadığından son çare Network Marketing’e girdim. Kafamda muazzam bir önyargı, ardı arkası gelmeyen soru bombardımanları…

    Balta girmemiş ormanlarda ilkel bir kabileye mensup birinin eline tutuşturduğunuz kutsal kitaptı Network Marketing pazarlama planı benim için. Prosedürler, kariyer planları, sektörlerin büyüme hızları, ürünlerin AR-GE çalışmaları… Vaad edilen cennet için çıkarlarım doğrultusunda körü körüne haraket etmedim, önce bilinçlendim sonra da hep aklımın hem de kalbimin süzgecinden geçirerek ulaştım safi inancıma. Umut tacirliğine de soyunmadım, şu ya da bu firmanın lehinde değil yazdıklarım, bir ihtimal farkındalık yaratabilmek gayem. Diğer ticaret modellerine göre risk olabildiğinde yok edilmeye çalışılmış olsa da %100 herkesin başarılı olmasından bahsedemez kimse, kimi doğru firmada değildir, kimi yeterince efor sarfetmez, kimi gerçekten de network marketing yapabilecek vasıflara sahip değildir, ancak şu hayatta bir kere bile olsa sokmalı o çarka bu çomağı, bir kere bile olsa denemeli şansını.

    Sistemin içine girdikten sonra inancımı kuvvetlendirmiş olsam da çalışmaya başlamadığım zamanlarda, alelade bir iş gününde, mola verdiğim dakikada elime bir not kağıdı aldım ve sonra kendi maaşımı yazdım, sonra beş dakika öncesinde benden sadece 4 yaş büyük olan ödeme yaptığım bir şahsın aldığı maaşı yazdım, mübalağa etmiyorum, onun bir haftada kazandığı parayı kazanabilmem için benim 5 sene çalışmam gerektiğini fark ettim. İşte o an bir şeyler dank etti bende ve çalışmaya başlama kararı aldım.

    Dünya piyasası büyük bir pasta, ne kadar alırsam yanıma kâr kalır diye düşünenlerden değilim, ancak gördüm birileri gayet büyük dilimler yiyor, benim gözüm onlarda değil diyerek insanın kendini pasifivize etmesi değil asıl iyilik, ben bu pastadan alabileceğim en büyük dilimi almalıyım ve paylaşabileceğim bir şeyler olmalı elimde diyebilmek… 

    Network Marketing’te en dikkat edilmesi gereken hususlardan bir tanesi dahil olacağınız firmayı seçişiniz. Ürün gamı dikkatlice incelenmeli, dünya piyasasındaki rollerinin geleceğinini değerlendirmelisiniz. Kimi Network Marketing firması da en az maaşlı işler kadar sarfettiğiniz efora yine maaşlı işlerdeki gibi geri dönüş gerçekleştirebiliyor. “Geleceği olan, güncel bir ürün mü? İnsanlara faydası var mı? Talep edilebilecek ve talebi karşılayabilecek bir ürün mü?” gibi sorular size yardımcı olacaktır. Şirket kurucuları ve daha önceki işlerinin geçmişleri üzerine bir inceleme gerçekleştirebilirsiniz. Doğru şirketi bulduğunuza inandığınız an önünüzdeki tek engeliniz aynada gördüğünüz kişiden başkası olmayacaktır.

    Network Marketing’le elde edeceğiniz ayrıcalıklardan bazılarını sıralayalım şimdi de; çok düşük masraf tabanlarıyla kendi ticaretinizi kuruyorsunuz, stabil bir maaştan ziyade gerçekten eforunuzun karşılığını alıyorsunuz, istediğiniz saat, istediğiniz yerde ve istediğiniz insanlarla çalışabiliyorsunuz, bazı şirketler ile ticaretinizi uluslararası boyutlara taşıma imkanı bulabiliyorsunuz, değişik vasıflara sahip birçok insanı sosyal çevrenizde barındırabiliyorsunuz…

    Dünya büyük bir değişim geçirmekte, istatistiklere ve ciroları incelerseniz Network Marketing ve doğrudan satış sektörünün önümüzdeki senelerde bir numaralı ticaret modeli olarak gösterilen franchise sistemini çok rahat geride bırakacağını görmeniz işten bile değil.  Mesela şimdilerde Amerika’da yeni mezun avukatlar iş sıkıntısı yaşamaya başladı. Zira artık IBM'in yapay zeka sistemi Watson ile saniyeler içinde hukuki danışmanlık hizmetini size sunabiliyor. Hiç dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama yüz tanımada Facebook yazılımları son zamanlarda çok ciddi bir ilerleme kaydetti, bilgisayarların insan zekasına kafa tuttuğu bir döneme giriyoruz. Afrika’nın dört bir köşesinde dahi şu sıralar akıllı telefonlar temin etmeniz hiç de zor değil. Ya da artık dünyada isteyen herkes artık gelişmiş ülkelerdeki okullarda çocuklara öğretilen Khan Akademi’ye istediği zaman ulaşabiliyor,  bu arada unutmadan Khan Akademi’de karşısınıza çıkacak derslerden biri de “Girişimcilik”, bunu da es geçmemek gerek. Sigortacılığa hiç girmiyorum bile çok az ömrü kaldı, kafanızdaki işlerin sağlam bir değerlendirmesini yapmak ve şimdi ile 5 yıl sonrasında Network Marketing’e girme arasındaki o ciddi farkı öngörebilmek gerek.

    Son olarak, dünyanın bu gidişatını göz önüne olarak Network Marketing’i incelemenizi öneririm. Burada amaç sadece daha fazla insana Network Marketing’i aktarmak  ve kısa bir tanıtım yapmaktı. Sübjektif ve bilgisini olmadan fikri olan insanlara kulak kabartmaktansa, ekonomistlerin yorumları ve kabul görmüş yazılı kaynaklar ışığında hareket edilmeli.

    Çok sevdiğim bir film repliği vardır, ölüm döşeğindeyken şöyle diyor adam, “Ölmekten korkmuyorum. Yeterince yaşamamış olmaktan korkuyorum.” Öyle ya da böyle umarım hayatı sadece –idare ederek- devam ettirenlerden olmazsınız ve yeterince yaşama şansını bir kere dahi kendinize verebilecek cesareti gösterirsiniz.

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 721
    Kayıt tarihi
    : 11.09.17
     
     

    1994 İstanbul doğumluyum. İstanbul Üniversitesi'si Tarih bölümünden 2017 senesinde mezun oldum. E..